Wie helpt me? Printer-advies nodig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• robin85x
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-10-2021
Hoi, ik ben al even op zoek naar welke printer ik aan wil schaffen. Helaas kom ik er zelf niet goed uit. Wie kan mij advies geven?

Ik zoek een?
inkjet all in one printer

Wat is je budget?
Max 600 minder is ook geen probleem.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb niet echt een merk-voorkeur. Wel heb ik het liefste een Amerk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ben op zoek naar een inkjet All in one printer. De specificaties waarnaar ik op zoek ben:
- verschillende papierformaten mogelijk, waaronder ook A3.
- inktcartridges die per kleur vervangbaar zijn.
- goede kwalitatieve prints, ook foto's.
- printen op dik papier moet mogelijk zijn. Ik geloof dat ik hiervoor handinvoer nodig heb zodat het papier geen draai hoeft te maken? vooral door deze wens vind ik het lastig, dit wordt niet overal duidelijk aangegeven.
- automatisch dubbelzijdig printen moet mogelijk zijn.
- het is vooral voor hobby-matig gebruik. (Doosjes maken, zelf stickers maken, foto's printen, kaarten maken enz) printsnelheid vind ik niet belangrijk, ik zal ook niet heel veel printen in de maand.
- Ik vind een witte of lichtere kleur printer mooier, maar dit is geen vereiste, slechts een voorkeur.

[ Voor 13% gewijzigd door robin85x op 17-10-2021 14:36 ]

Alle reacties

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:17
Als ik naar je budget kijk, zou ik zoeken naar een LED- of laserprinter gaan.
pricewatch: Brother DCP-L3550CDW
pricewatch: Canon MF643Cdw

• robin85x
Ik dacht dat Led- en of laser vooral handig was bij veelvuldig gebruik? Omdat ik het eigenlijk alleen hobbymatig gebruik dacht ik dat inkjet het beste was, al weet ik eigenlijk niet goed waarom...

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-01 14:42
BvZwolle schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:39:
Als ik naar je budget kijk, zou ik zoeken naar een LED- of laserprinter gaan.
pricewatch: Brother DCP-L3550CDW
pricewatch: Canon MF643Cdw
Dat je voor LED laser gaat zou ik ook doen. Ik zou dan wel mede doordat er veel bugdet is een nemen met een hogere printresolutie.

pricewatch: Brother MFC-L3730CDN

pricewatch: Brother MFC-L3770CDW

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De genoemde printers zijn geen A3 printers, zoals TS wel wenst.

Als ik een filter instel in de pricewatch kom ik op een relatief kleine lijst uit, zeker omdat het A3 formaat moet zijn. Volgens mij is de HP OfficeJet Pro 7730 zo'n beetje de beste keus (in ieder geval wanneer het de kleur van de printer zelf betreft). https://tweakers.net/prin...iGqXV7l4c-CvnLwyFrfeHc2gc

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Met inktjet heb je het probleem dat bij weinig gebruik de inkt opdroogt etc.. Dat heb je bij laser in ieder geval niet, led weet ik niet.

• BvZwolle
  • Laatst online: 00:17
robin85x schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:43:
Ik dacht dat Led- en of laser vooral handig was bij veelvuldig gebruik? Omdat ik het eigenlijk alleen hobbymatig gebruik dacht ik dat inkjet het beste was, al weet ik eigenlijk niet goed waarom...
Juist niet. Je krijgt de hele tijd te maken met droge koppen waardoor je je scheel betaalt aan nieuwe cartridges.

• robin85x
oke, en kan een laserprinter ook goed printen op glossy papier?

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Nee, je moet speciaal fotopapier voor laserprinters gebruiken. Op inktjetpapier zit schijnbaar een laagje waarmee je de laserprinter sloopt.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Met laser schijn je wel een stuk minder goed foto's te kunnen printen. Je kunt ook gewoon 1x in de 2-4 weken een printje maken/de printkoppen schoonmaken. Dan lijkt het me mee te vallen met het indrogen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Stiekem vind ik de 'wens' aangaande 'A3' kunnen printen nog wel de leukste... Probeer eens een A3 foto-printer als laser aan te schaffen voor 'weinig' :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Ilmar
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-01 17:01
Hoewel ik erg fan ben geworden van lasers, zou ik niet snel laser aanraden voor fotowerk. Glossy papier is een probleem, kleuren liggen niet altijd pixel perfect over elkaar en vaak is kleurechtheid ook een issue.

[ Voor 77% gewijzigd door Ilmar op 18-10-2021 00:15 ]

• robin85x
Dankjulliewel. Ik ga inderdaad voor een inkjet. Ik had dit weekend een mooie gezien, behoorlijk compact en toch de mogelijkheid om op a3 te printen. Ook dik papier is mogelijk, er zit een handinvoer achter. Het gaat om de canon pixma ts9551c. Helaas is deze nu ineens nergens meer leverbaar, het lijkt alsof dit een oud model is en niet meer gaat komen :(

• jewelnika
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-01-2022
Goeieavond
Ik ben op zoek naar een gelijkaardige printer. Door chiptekort zijn er veel niet te krijgen. Ik had aan de canon pixma ts9550, brother MFC-J6930DW of Epson WORKFORCE WF-7840DTWF gedacht.
Ondertussen al een printer gevonden?
Pagina: 1