Kwaliteitsverschil tussen stalen velgen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-06 21:09
Goedendag,

Ik was op zoek naar stalen velgen op mijn winterbanden op te leggen.
Op webshops zie ik prijzen van €37 per stuk tot €50 per stuk. Op de foto zie je nagenoeg geen verschil, in de specs ook niet.

Zou er kwaliteitsverschil in zitten? Of voldoet ook de goedkoopste stalen velg?
Heb het proberen Google'en maar zonder resultaat, krijg enkel vergelijkingen tussen stalen en lichtmetalen velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:51
@Breezz Gevoelsmatig kan je weinig fout doen aan een stalen velg. Dus ik zou vooral letten op dat je bij een betrouwbare winkel je velgen koopt.
Ook is het een en andere afhankelijk van je auto/rijstijl/bandenmaat. Als je een relatief lichte auto hebt, rustig rijdt en een band erop zet met een mooie hoge wang, zullen je velgen weinig te verduren krijgen.

ps; waarom kiezen voor winterbanden? All-seasons zijn tegenwoordig enorm goed geworden, zeker voor in nederland. Sterker nog, in veel winterbanden testen zijn all-seasons bijna net zo goed. Ze mogen ook gewoon in Duitsland de weg op want het M+S logo zit erop.
Nooit meer wisselen en je hebt altijd goede banden onder je auto.
En je kan ze op je huidige velgen zetten, dus je weet dan al dan ze kwalitatief goed zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-06 21:09
Dank voor je antwoord.
Ik heb nog goede winterbanden bij mijn auto (2de hands) gekregen... Maar ik begrijp je punt, iets om over na te denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:59

Tens

let me drink about it

Breezz schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:47:
Goedendag,

Ik was op zoek naar stalen velgen op mijn winterbanden op te leggen.
Op webshops zie ik prijzen van €37 per stuk tot €50 per stuk. Op de foto zie je nagenoeg geen verschil, in de specs ook niet.

Zou er kwaliteitsverschil in zitten? Of voldoet ook de goedkoopste stalen velg?
Heb het proberen Google'en maar zonder resultaat, krijg enkel vergelijkingen tussen stalen en lichtmetalen velgen.
hm, webshop voor velgen.....
Besef wel hoeveel tijd en gedoe het kost als er met ééntje iets aan de hand is.
Hoeveel bespaar je ten opzichte van je lokale bandenservice?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor