Geheugen probleem! Kapot of onkunde?

Pagina: 1
Acties:

• Rennic
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-04-2018
Ik heb sinds kort een nieuwe computer samengesteld.
A7a 266 asus moederbord, Athlon 1,2 enz....

Nu heb ik ook 256 mb geheugen bij funprice gekocht (pc-133)
Na het instaleren gebeurde er niets, het scherm bleef zwart. Ook op mijn andere 2 computers (pentium 500 en Amd 400) gebeurde er niets.

Ik ben terug gegaan en heb zonder problemen een nieuwe gekregen. Heb het geheugen opnieuw geplaatst en weer niets. Behalve een vreemde geur (in de buurt van de computer). Nadat ik gekeken had was het geheugen helemaal warm. Waarschijnlijk kapot.

Zie ik iets over het hoofd (waarschijnlijk wel)of is het gewoon slecht geheugen (denk ik niet)of misschien iets anders.

Alvast bedankt

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
ddr geheugen wordt sowieso al warm en die geur kan wel van wat stof komen

• Amd RuLuzzz
krijg je ook piepjes

Verwijderd

Wat voor piepjes krijg je??
Als je helemaal geen piepjes krijgt is het hoogstwaarschijnlijk je mobo wat defect is.....

Als je 1 lange en 3 korte hoort is het je videokaart...
Als je continu lange piepen hoort is het je geheugen...

Succes ermee

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 12:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Zijn de piepjes hetzelfde als er wel geheugen inzit, en als je al het geheugen eruit haalt?. (MAW ligt het aan het geheugen)

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Verwijderd

Als het goed is hoor je een onafgebroken lange piep als er geen geheugen inzit, met geheugen zitten er onderbrekingen in

Verwijderd

Probeer je nu PC133 geheugen op een DDR moederbord te prikken, of zie ik dat verkeerd. (Dat gaat sowieso niet werken).

• Rennic
Ik krijg helemaal geen piepjes. Ik heb 256 mb pc-133 geheugen gebruikt. Nu heb ik er tijdelijk 64 mb pc 133 geheugen inzitten en de computer werkt uitstekend (alleen wat traag uiteraard)

• Amd RuLuzzz
op dat bord kunnen ze allebij ddr en sdr

• Rennic
Volgens mij heeft de a7a 266 kun je volgens mij sdr ram en ddr ram gebruiken. Ik heb drie sockets voor sdram en 2 voor ddr ram.

• Amd RuLuzzz
moet je geen jumper verwisselen

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Zorg dat de je op die DIP-SWITCH aangeeft dat je PC133-geheugen gebruikt. Standaard is dit namelijk DDR-geheugen. Check je manual voor de juiste switch(ik d8 dat het 4 was)

Joris

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• Rennic
Ik zal inderdaad eens kijken. De handleiding geeft aan nummer 5. Maar hoe kan het dan dat die 64 mb pc 133 wel draaien, dat zou toch betekenen dat alles goed staat?
Pagina: 1