CV ketel bijvullen, druk loopt niet op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPMVG
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-02-2024
Hallo Allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, een niet werkende radiator/vloerverwarming is niet heel lekker met dit weer.

Situatie:
We hebben in ons huis een Intergas ketel (2017)hangen, waarvan de (vloer)verwarming wordt aangestuurd door een digitale Honeywell modulation. We hebben wel warm water, maar de verwarming/vloerverwarming gaat niet aan. Het bekende vlammetje op de Honeywell gaat ook niet aan (wel bij warm water gebruik uit de kraan).

Reden om wat verder te kijken, waarbij ik uitkwam op de druk in de ketel.

In het display staat de 0,1 te knipperen, waardoor ik er van uitga dat dit de druk is. De slang op de waterkraan aangesloten en bijgevuld volgens het boekje. Echter loopt de druk helemaal niet op. De kraan aan het drukvat gaat wel open en dicht.
De radiatoren zijn inmiddels ook ontlucht, maar aan de vloerverwarming ben ik (nog) niet begonnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EebUEB52ovk3EhQG-2JPWU6Mu6Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ixxwRKmuLf3IXVHKhZ6sxNfe.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand een idee waarom de druk niet oploopt?

Alvast super bedankt!

Groetjes
Ruud

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:54
Wellicht is de knipperende 0.1 een foutcode ipv de druk? Even het boekje kijken / opzoeken?
Als dit wel de druk is, jij bijvult en deze loopt niet op kan het wellicht ook zijn dat er een sensor kapot is.

[ Voor 9% gewijzigd door stefanass op 17-10-2021 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:13

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Heb je op een andere plek nog een analoge meter om de druk af te lezen?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05 15:28
Zit er nergens een manometer met wijzertje? Wat zegt die? Spuit 11

[ Voor 12% gewijzigd door pennywiser op 17-10-2021 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:53
Waarschijnlijk heb je nu dus inmiddels te veel druk erop staan.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Als je de ketel uitzet (met het knopje links onderin) dan zie je, als alles goed is, de druk van de cv installatie.
De andere lichtjes zijn dan uit.
Wat wordt er dan weergegeven in het display aan de linkerkant?

En kan je een foto maken waarop alles te zien is wat aan de onderkant van de ketel is aangesloten?

[ Voor 19% gewijzigd door Koffie-Verkeerd op 17-10-2021 11:28 ]

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
DutchKel schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:25:
Waarschijnlijk heb je nu dus inmiddels te veel druk erop staan.
Ja kijk daar mee uit, koppelingen onder of in de vloer die knappen of lek slaan wil je niet.

Laat de druk er maar aflopen en zoek de manometer nu eerst of weet zeker dat die 0.1 de druk is ipv wat je zei ik neem aan dat dat het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Maak eens een foto van de aansluiting onder de ketel, da's nu niet goed te zien.
Ik heb ook een keer de fout gemaakt de verkeerde aansluiting te pakken en dan loopt er is geen druk op
0,1 bar in het systeem is wel erg weinig, dus weet je zeker dat je de goede indicator te pakken hebt (zie boekje)? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roller12358
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
Zoek eerst je type ketel er bij en kijk eens in de manual
https://www.freeboilermanuals.com/intergas/

In de manuals staan foutcodes en troubleshooting tips (temninste in die van mijn ketel). Je kunt er hopelijk meer in vinden. Omdat de melding knippert zou het een foutmelding kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Op die Honeywell van je kan je de druk ook wel uitlezen. Of is dat alleen zo'n ronde?

[ Voor 20% gewijzigd door pennywiser op 17-10-2021 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

roller12358 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:30:

In de manuals staan foutcodes en troubleshooting tips (temninste in die van mijn ketel). Je kunt er hopelijk meer in vinden. Omdat de melding knippert zou het een foutmelding kunnen zijn.
Ik zou hiervoor altijd naar de site van de fabrikant zelf gaan om eerlijk te zijn. Volgens mij deze: https://www.intergas-verw...-Kompakt-HRE-88558701.pdf

Aan TS: in de handleiding staat dat inderdaad onder 0.5 bar de druk knipperend zal worden weergegeven. Dus waarschijnlijk klopt die 0.1 bar. Voor het niet oplopen zie ik drie mogelijkheden:
- De weergave verandert niet tenzij je de ketel uitschakelt zoals voorgeschreven
- Je vult het systeem niet omdat er bijv. ergens nog een afsluiter dicht staat. Komt er wel water uit als je de vulkraan boven je expansievat openzet zonder dat de slang eraan zit?
- Je systeem is lek (kan ook de lage druk verklaren) en kan daarom geen druk opbouwen. Je bent dan water ergens anders in je huis aan het pompen.
Er zullen ongetwijfeld nog meer mogelijkheden zijn maar dit zijn de makkelijkste drie om zelf uit te zoeken. Kijk ook of je expansievat nog goed is.

[ Voor 37% gewijzigd door DataGhost op 17-10-2021 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

roller12358 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:30:

Het is geen foutcode, maar de weergave van de waterduk in het systeem.
Van de site van Intergas:

De druk is op het servicedisplay af te lezen wanneer het toestel is uitgeschakeld. Indien de druk tijdens normaal bedrijf lager wordt dan 0.5 bar dan zal deze knipperend op het display worden getoond.

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
Als dat inderdaad de druk is en je kunt oneindig water erbij doen, dan heb je ergens een groot lek zitten. Ik zou dan iemand erbij halen om het te laten repareren.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

DutchKel schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:45:
Als dat inderdaad de druk is en je kunt oneindig water erbij doen, dan heb je ergens een groot lek zitten. Ik zou dan iemand erbij halen om het te laten repareren.
Een lek is inderdaad een mogelijkheid maar een defecte druksensor ook.
In het laatste geval zal, als je blijft bijvullen zonder de echte druk in het systeem te weten, uiteindelijk het overstortventiel (die met de rode knop) bij het bereiken van 3 bar water gaan lozen om het systeem te beschermen.

Mocht het een lek zijn, dan kan er t.z.t. ergens water tevoorschijn komen en dat wil je natuurlijk niet.

@RPMVG
Dus: stoppen met bijvullen zolang je niet weet wat de echte druk is.

Mocht blijken dat er sprake is van een defect onderdeel bijv. de druksensor, vraag dan of ze tijdens de vervanging ook een analoge drukmeter (manometer) in het systeem willen plaatsen. Die dingen zijn niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPMVG
Hallo Allemaal.

Hartelijk dank voor het meedenken!

Onderstaand wat aanvullende informatie:
- er is helaas geen analoge meter aanwezig
- het betreft inderdaad de weergegeven druk, geen andere foutmelding (deze zouden ook boven het “sleuteltje” vermeld worden aldus de manual).
- er is fors wat tegendruk aanwezig, als ik het rode kraantje op het rode vat open spuit het water eruit.
- m.b.t. een mogelijk lek: ik hoor / voel het water richting het vulpunt niet stromen waardoor ik het gevoel heb dat er geen water in het systeem wordt gebracht —> hierdoor zou het mogelijk zijn dat de waterdruk uit de kraan niet hoog genoeg is, maar dit is sowieso hoger dan 0,1 bar
- zie onderstaand foto m.b.t. de overige leidingen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/80jo4r02rJOLg3bmXVbEQXt5U2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Limwpgv3UXKGb8dIbpzhGAx.jpg?f=fotoalbum_large

Mocht blijken dat het inderdaad de druksensor is (en er dus voldoende druk op het systeem zit), zou de verwarming dan niet aan moeten springen?

Ik heb wel het “sleuteltje” en het “min” tekentje gelijktijdig ingedrukt waarbij de ketel heel even aangaat en ook het vlammetje op het display van de Honeywell is te zien. De buizen van de vloerverwarming voelen dan ook ietwat warm aan. Dit duurt echter maar een paar minuten en dan stopt het weer.

Mochten er nog ideeën zijn dan hoor ik het graag!

Groetjes
Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112markjanssen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-10-2022
Nee de ketel zal niet aangaan als de sensor denkt dat er te weinig druk in de ketel is. Dat de sensor verkeerd meet (waar het nu op lijkt) maakt niet uit voor de ketel. Die weet dat namelijk niet.

Als je ook aangeeft dat er water uit de vulopening spuit als je hem opendraaid geeft wel aan dat er iig iets van druk op staat.

Ik denk dat je toch of zelf de sensor moet gaan vervangen of een monteur moet laten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GemengdeDrop
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

Ik heb een ketel zonder vloerverwarming die er visueel identiek uitziet (zelfde merk/type). Bij mij kan ik de waterdruk in het cv leidingsysteem zien als ik de ketel "uit" zet met de knop aan de linker kant. Het groene lampje gaat dan uit en dan en ook alleen maar dan kan ik de druk aflezen. Als het groene lampje aan is en de ketel aan het stoken is lees ik op dezelfde plaats de setpoint van de temperatuur af. Wat er bij jou aan de hand is vind ik erg vreemd.
1. niet nog meer water erbij nu ;)
2. zet hem eens uit . wat zie je dan in display?
3. lees de handleiding. Mogelijk zijn dingen bij jou anders omdat je een vloerverwarming hebt, of, mogelijk heb je een of ander setup menu geactiveerd en zit je heel ergens anders naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

RPMVG schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:25:
Hallo Allemaal.

Hartelijk dank voor het meedenken!

Onderstaand wat aanvullende informatie:
- er is helaas geen analoge meter aanwezig
- het betreft inderdaad de weergegeven druk, geen andere foutmelding (deze zouden ook boven het “sleuteltje” vermeld worden aldus de manual).
- er is fors wat tegendruk aanwezig, als ik het rode kraantje op het rode vat open spuit het water eruit.
Dat is op zich normaal gedrag; je opent de kraan en door de druk in het systeem loopt/spuit er water uit. Overigens raad ik je aan om niet teveel aan die knop te zitten; deze kunnen hierdoor defect raken.
Omdat je "blind" hebt bijgevuld, zal de druk naar alle waarschijnlijkheid een stuk hoger zijn dan de 0,1 die op het display wordt weergegeven, maar lager dan 3 baar want dan had het water er al vanzelf uitgelopen.
- m.b.t. een mogelijk lek: ik hoor / voel het water richting het vulpunt niet stromen waardoor ik het gevoel heb dat er geen water in het systeem wordt gebracht —> hierdoor zou het mogelijk zijn dat de waterdruk uit de kraan niet hoog genoeg is, maar dit is sowieso hoger dan 0,1 bar
Als er geen water in het systeem stroomt, kan het zijn dat het kogelkraantje bij de vulopening (die met het rode kraantje bij het expansievat) defect is. Je zou dit kunnen testen door de vulslang er vanaf te halen, een emmertje te pakken, deze schuin onder/over het kraantje te houden en *kort* het kraantje te openen. Als er water uit loopt/spuit weet je dat er ook water in kan worden gebracht bij het vullen. Uiteraard is het mogelijk dat de waterdruk van de waterleiding niet hoog is, maar het is zoals je zelf al aangaf zeer onwaarschijnlijk dat die 0.1 bar bedraagt.
- zie onderstaand foto m.b.t. de overige leidingen

[Afbeelding]

Mocht blijken dat het inderdaad de druksensor is (en er dus voldoende druk op het systeem zit), zou de verwarming dan niet aan moeten springen?
Nee, omdat het systeem geen druk meet (ongeacht of de druk er nu wel of niet is) via de druksensor, zal de verwarming niet werken.
Het is een veiligheid die is ingebouwd.
Ik heb wel het “sleuteltje” en het “min” tekentje gelijktijdig ingedrukt waarbij de ketel heel even aangaat en ook het vlammetje op het display van de Honeywell is te zien. De buizen van de vloerverwarming voelen dan ook ietwat warm aan. Dit duurt echter maar een paar minuten en dan stopt het weer.
Ook dit zal het resultaat zijn van het ontbreken van de minimaal benodigde werkdruk (0.5 bar) waardoor de ketel stopt met werken.
Mochten er nog ideeën zijn dan hoor ik het graag!
Ja, zorg dat er een vakkundige naar je ketel komt kijken en blijf er tot die tijd s.v.p. van af. De kans bestaat dat je, bewust of onbewust, de problemen groter maakt door bijv. instellingen te veranderen of zo, of door aan onderdelen in de ketel te gaan zitten "rommelen".
Dus; niet meer bijvullen of wat dan ook.
Als je een servicecontract hebt, zoek dan uit of je ook vandaag nog een monteur langs kunt krijgen of bel anders morgenvroeg direct even om dat te regelen.

Groetjes
Ruud
[/quote]

Hmmmmmm, ik zie dat @112markjanssen sneller kan typen dan ik....... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Koffie-Verkeerd op 17-10-2021 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je de ketel zelf al eens ontlucht? Zit een punt linksachter bovenop :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-05 08:00
Zet je de rode hendel wel om als je gaat vullen? Anders komt er natuurlijk niks in.

Edit: zo te zien lijkt het wel.

[ Voor 17% gewijzigd door Deef_K op 17-10-2021 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:58
Er lijkt ook een 3-weg klep onder de ketel te zitten. Zou het kunnen dat je de klep een keer handmatig moet om zetten om de druk goed in het systeem te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Dat rode vat is expansie vat, wij hadden eens een ketel die gek bleef doen en een dergelijk vat vervangen zorgde dat die weer gewoon werkte (ff tik tegen geven moet lucht in zitten, er zit een rubber vlies in.
En dat rubber vlies zou kunnen verklaren waarom er zoveel druk op de bijvul kraan staat, de vult het expansie vat, het water lijkt zich niet verder in het systeem te begeven. Ontluchten van alles wat er te ontluchten is (de ketel zelf bijvoorbeeld zoals eerder genoemd in dit topic)
Zoals ook eerder geschreven hier, lees de handleiding, ik was altijd voorstander van een ketel even te resetten in het geval van gekke zaken. Maar ik had wel een handleiding met daarin voor ons hoe alle instellingen waren zodat ik het weer terug kon zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb ook een Intergas HRE, en om de juiste druk af te lezen tijdens het bijvullen moet je de ketel uitschakelen, zoals al vaker gemeld in dit topic. Heb je dat al gedaan?

En misschien beetje flauw, maar het bijvulkraantje (met de blauwe stip) met de rode slang werkt wel gewoon? Niet vastgeroest ofzo?

[ Voor 27% gewijzigd door Cheesy op 18-10-2021 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPMVG
Hallo Allemaal,

Ondertussen met de installateur gesproken en er is helaas geen garantie van toepassing. De vorige bewoners (woon er nu ongeveer 6 maanden) hebben geen onderhoudscontract lopen, en men wilt enkel komen kijken wanneer ik een onderhoudscontract bij hen afsluit.

Dit wil ik voor nu nog even niet aangaan, wellicht dat het alsnog eenvoudig op te lossen is.

Het lijkt er inderdaad op dat de druksensor stuk is, nogmaals dank allen voor de input!

Nu klinkt dit als een vrij eenvoudige, risicoloze job, maar wellicht onderschat ik het.

Als ik mijzelf goed heb ingelezen betreft het deze zwarte sensor. Om deze te vervangen, is het enkel het loshalen van de stekker en het losdraaien van de sensor van de buis en vervolgens weer terugdraaien?

Of omvat het meerdere zaken, en moet er water worden afgelaten etc?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2lmO1GdbdBdggM_mS0pffLkdUw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G1J8KppH7doifATgxbuluwPY.jpg?f=fotoalbum_large

Hartelijk dank weer!

Groetjes
Ruud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:44

TTLCrazy

Listen to Frankie

Lijkt mij dat het hele systeem dan drukloos moet worden gemaakt anders spuit het water eruit zodra je de sensor eraf haalt.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zou eerst het stekkertje eens loshalen en de contactpunten reinigen (met ketel uit!).

Ook fijn trouwens, een installateur die alleen komt als je een abonnement afsluit :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Bel even een andere CV boer in de buurt?
Misschien is er 1 die wel wil komen kijken zonder abonnement e.d.

Zullen er vast wel meer zitten gok ik zo.

[ Voor 17% gewijzigd door Rensjuh op 21-10-2021 12:11 ]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:29

The_Scarabial

MTB for life!

Heb je al gekeken of er niet ergens in huis een lekkage is in de leiding?

Verder kan je beneden in huis ook een ontluchtingskraantje openen (met vierkante sleuteltje) als er echt maar 0,1 bar in het systeem zit zal het er daar niet uitspuiten, als het daar uit spuit dan weet je iig dat er wel wat meer druk op staat.

[ Voor 62% gewijzigd door The_Scarabial op 21-10-2021 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-05 15:07
@RPMVG Is de CV wel onderhouden?
En waarom zou je geen onderhoud contract willen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RPMVG
Hallo allemaal,
Het bleek inderdaad de druksensor te zijn. Deze is inmiddels vervangen en alles werkt weer naar behoren.

Dank voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:14
Roos79 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 00:05:
En waarom zou je geen onderhoud contract willen?
Geen idee waarom ik wel een onderhoudscontract zou willen, nu betaal ik een lokale installateur iedere 2 jaar een paar tientjes om de boel even na te kijken en schoon te maken en dat is alles.
Bij een ketel jonger dan 10 jaar zullen er weinig problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Idanue schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:31:
[...]

Geen idee waarom ik wel een onderhoudscontract zou willen, nu betaal ik een lokale installateur iedere 2 jaar een paar tientjes om de boel even na te kijken en schoon te maken en dat is alles.
lokale installateur zal dit vaak wel willen doen ja..maar de grotere bedrijven, beginnende met een B of F en weet ik veel.. gaan niet een los keteltje een keer bekijken.. die werken alleen met contracten want dat is makkelijk cashen...

immers onderdelen zitten er toch niet bij in doorgaans, en een ketel die heel veel kuren krijgt wordt dan toch wel vervangen... en dan hebben ze de komende jaren weer een eitje

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:22

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Idanue schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:31:
[...]

Zo heb ik het ook geregeld... Ketel wordt voor een paar tientjes 1x per 2 jaar gecontroleerd door een lokale installateur. Ik heb in al die jaren 1x een storing gehad. Om half zes 's avonds gebeld, en de volgende ochtend om half acht stond hij al op de stoep, en om 8 uur brandde de ketel weer...

Een onderhoudscontract klinkt leuk, maar is in feite niets anders dan een vorm van verzekering...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPMVG
Hallo allemaal,

Helaas is het euvel weer terug. Wederom geen warm water. Deze keer wel 1,5 bar druk op de ketel.

De druksensor en het drukvat zijn enkele maanden oud dus dit zou het niet mogen zijn.

Iemand een idee?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:13
RPMVG schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:48:
Hallo allemaal,

Helaas is het euvel weer terug. Wederom geen warm water. Deze keer wel 1,5 bar druk op de ketel.

De druksensor en het drukvat zijn enkele maanden oud dus dit zou het niet mogen zijn.

Iemand een idee?

Dank alvast!
Vervelend voor jullie, maar schakel een professional in :P beetje botte post misschien, maar CV ketels zijn ingewikkelde dingen en bij verkeerd handelen ook nog eens gevaarlijk. Er zullen in jouw buurt vast meer installatie bedrijven zijn die je niet meteen dwingen een onderhoudscontract af te nemen.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:44

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

heb je nu wel een foutcode oid in beeld dan? Of werkt alles naar behoren maar geen warm water? Dat kan haast niet namelijk. Wordt de uitgaande tapwaterleiding wel warm?

Sowieso zijn onderhoudsbeurten geen overbodige luxe, want:

belangrijk:
Vorige bewoners interesseerden de ketel hier ook niks. Wij kwamen er wonen, onderhoudbeurt uitgeveord, bleek de warmtewisselaar finaal doormidden te zijn. Levensgevaarlijk. Ketel werd niet meer in bedrijf gesteld en nu een HRE36/30 laten hangen.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPMVG
De ketel geeft geen storing aan (bij het ‘uitschakelen’ van de ketel staat er een horizontaal streepje).

Net nog wat andere testen gedaan m.b.t. het warme water uit de kranen.
Als ik alle kranen met een koud/warm functie in huis aanzet op standje ‘koud’, en vervolgens 1 van de kranen warm zet krijg ik bij elke kraan heet water. Hierdoor zit het hem ook niet in de kranen denk ik, maar meer in de regeling van het warme water in de ketel?

Wellicht dat iemand er ervaring mee heeft!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
driewegklep die hangt ofzo?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
RPMVG schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:00:
Wellicht dat iemand er ervaring mee heeft!
Een CV monteur. Vandaag gelijk even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Driewegklep of waterdruksensor. :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPMVG
Dank voor de reacties weer!
Gezien ik een Intergas HRE heb zit de driewegklep buiten de ketel.

Als ik het heen en weer gaan van de veer test gaat deze wel soepel heen en weer. Kan er geen video van maken, maar het witte hendeltje gaat direct terug, zonder vertraging.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fILkaMnQ_0ciw6sDowNDm8B04XI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gYN8orAxNfws58WdmMGnQACX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHQuPLsS8WwF9yCBQwHrnlmGPXs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y1lrTrdyEP1c3yUK9kq54g6Q.jpg?f=fotoalbum_large

Kan het dan enkel de aansturing zijn (het grijze kastje) wat defect is? Kan dit eenvoudig worden gecontroleerd?

Ps. druksensor is enkele maanden geleden vervangen, dit zou het niet meer mogen zijn. Daarbij geeft de ketel 1,5 bar druk weer.

Een CV monteur bellen is altijd een optie, maar het is natuurlijk leuker om eerst zelf te puzzelen binnen de veilige kaders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Heb je geen sanitair warm water? Of geen warme cv?
Als het om warm water gaat heeft dit niks met de 3-weg klep te maken.
Stromingsensor of warm water sensor in de ketel.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPMVG
De CV is wel warm. Sanitair is lauw, en als ik alle kranen koud zet en vervolgens een warm zet krijg ik wel heet water bij die kraan.

Dit werkt bij alle kranen zo, zo lang alle kranen open staan en er slechts 1 op warm staat..

[ Voor 23% gewijzigd door RPMVG op 29-01-2022 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Heb je ergens een thermostaat kraan?
Ik heb dat een poos terug gehad met de thermostaat kraan in de douche, daar liep het water van de ene naar de andere leiding door een kapot terugslagklepje in de thermostaat kraan.

Ik kreeg alleen lauw water uit de heetwater kranen.
Er werd via de thermostaat douche kraan koud water bij gemengd richting de heetwater leiding....

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPMVG
Heb in totaal 2 thermostaatkranen, in zowel de douche als in bad.

Is op voorhand te testen welke kraan defect zou kunnen zijn?

Ps. vanochtend weer een warme/hete douche..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
RPMVG schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:43:
Dank voor de reacties weer!
Gezien ik een Intergas HRE heb zit de driewegklep buiten de ketel.

Als ik het heen en weer gaan van de veer test gaat deze wel soepel heen en weer. Kan er geen video van maken, maar het witte hendeltje gaat direct terug, zonder vertraging.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kan het dan enkel de aansturing zijn (het grijze kastje) wat defect is? Kan dit eenvoudig worden gecontroleerd?

Ps. druksensor is enkele maanden geleden vervangen, dit zou het niet meer mogen zijn. Daarbij geeft de ketel 1,5 bar druk weer.

Een CV monteur bellen is altijd een optie, maar het is natuurlijk leuker om eerst zelf te puzzelen binnen de veilige kaders!
Die grijze kastjes ken ik! Die gingen hier om de 2-3jaar stuk. Je moet even proberen het warme water aan te zetten en dan kijken of hij reageert. Als je vervolgens de verwarming aanzet (na de kraan weer uit) dan zal het witte pinnetje naar de andere kant gaan en moet hij blijven staan, hij mag niet direct weer terug komen naar de stand van 'heet' water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
RPMVG schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:03:
Heb in totaal 2 thermostaatkranen, in zowel de douche als in bad.

Is op voorhand te testen welke kraan defect zou kunnen zijn?

Ps. vanochtend weer een warme/hete douche..
Ik ben erachter gekomen welke het was op de volgende manier.

Eerst de thermostaat kraan in de douche gebruiken op standje lekker warm zodat de kraan lekker warm is en dan dichtzetten ergens anders een warm water kraan open zetten en voelen of de thermostaat kraan ineens snel afkoelt dan loopt er namelijk koudwater door de kraan richting de heetwater leiding.

Voor die in het bad hetzelfde recept.

Bij mij viel de ketel soms ook uit op een te hoge watertemperatuur omdat er niet voldoende water door de ketel stroomde dit werd tegengewerkt door het koude water dat via de thermostaat kraan de heetwater leiding inliep.

Maar als je douche zelf goed werkt en de rest van de kranen niet dan zou het de douchekraan moeten zijn.
Op het moment dat je die gebruikt hebben het warm en koud water een vrije uitloop door de douchekop.

[ Voor 24% gewijzigd door Ronald.42 op 30-01-2022 15:09 ]

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
@RPMVG

Hoe is het afgelopen? Probleem opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:24

Jrz

––––––––––––

Intergas heeft geen driewegklep.
De druk is af te lezen als hij uit staat. Dan is het lampje rood, en staat er een streepje.

Voor vloerverwarming kan je een tweeweg klep gebruiken om aparte ruimtes te verdienen met afzonderlijke thermostaten.

Als jij warm water overal uit krijgt, komt er warm water uit je koude leiding. Dat lijkt me heel vreemd. Je zou bijna denken dat de ketel warm terug stuurt over de leiding.

De het palletje de klep moet volledig omhoog of naar beneden gaan als de thermostaat aanslaat, zonder te tikken. Je kan het kastje er ook afdraaien. Ik dacht flink indrukken en dan draaien. Dan zal hij niet op een aparte thermostaat gaan.
Dit lijkt me alleen niet het probleem van je warm water..

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Pagina: 1