Ik woon in een redelijk nieuw rijtjeshuis (2017). Allemaal beton, perfect geisoleerd, etc. Behalve de vliering... daar zitten enorme gaten in de onbewerkt vloer waren o.a. buizen uitkomen. Zie foto's hieronder. Op zich geen probleem, ware het niet er bij de buren muizen gevonden zijn...
Om te voorkomen dat die ook bij mij gevonden gaan worden, wil ik de gaten dichten. Echter... hoe?!? Volstorten met cement (sowieso geen idee hoe, eigenlijk, ik ben geen klusser) lijkt me geen goed plan i.v.m. de (flexibele) buizen en de 'blauwe dozen' waaruit die soms komen. Ik heb het idee dat de complete vloer een soort van betonnen 'bak' is die hol is van binnen: alles compleet volstorten lijkt me niet te doen.
Uiteraard heb ik gegoogeld en ik lees dat het een idee kan zijn om alles zoveel mogelijk op te vullen met staalwol. Maar dan moet je alsnog iets eroverheen smeren anders drukken eventuele muizen dat staalwol eruit. Maar wat dan...? En hoe werkt zoiets met de kleine gaten die her en der zitten? Want die zitten echt overal! Daar werkt staalwol ook niet echt, denk ik, en als je daarin cement gaat gieten, blijf je bezig want dan moet je de complete vloer vullen.
Kortom: hellup! Hoe vul ik deze gaten het beste en muiswerend op?
:strip_exif()/f/image/3pi5voFyFiK9QRHYPOm6Z1JT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5SfXH983dfp4LWKuSTkE3jaT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Xl7rM0ET712HI6VIlPINI7jA.jpg?f=fotoalbum_large)
Om te voorkomen dat die ook bij mij gevonden gaan worden, wil ik de gaten dichten. Echter... hoe?!? Volstorten met cement (sowieso geen idee hoe, eigenlijk, ik ben geen klusser) lijkt me geen goed plan i.v.m. de (flexibele) buizen en de 'blauwe dozen' waaruit die soms komen. Ik heb het idee dat de complete vloer een soort van betonnen 'bak' is die hol is van binnen: alles compleet volstorten lijkt me niet te doen.
Uiteraard heb ik gegoogeld en ik lees dat het een idee kan zijn om alles zoveel mogelijk op te vullen met staalwol. Maar dan moet je alsnog iets eroverheen smeren anders drukken eventuele muizen dat staalwol eruit. Maar wat dan...? En hoe werkt zoiets met de kleine gaten die her en der zitten? Want die zitten echt overal! Daar werkt staalwol ook niet echt, denk ik, en als je daarin cement gaat gieten, blijf je bezig want dan moet je de complete vloer vullen.
Kortom: hellup! Hoe vul ik deze gaten het beste en muiswerend op?
:strip_exif()/f/image/3pi5voFyFiK9QRHYPOm6Z1JT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5SfXH983dfp4LWKuSTkE3jaT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Xl7rM0ET712HI6VIlPINI7jA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8Egpsm78KExG786gRQXViiLf.jpg?f=fotoalbum_large)