Gaten vullen tegen muizen...?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-04 17:50
Ik woon in een redelijk nieuw rijtjeshuis (2017). Allemaal beton, perfect geisoleerd, etc. Behalve de vliering... daar zitten enorme gaten in de onbewerkt vloer waren o.a. buizen uitkomen. Zie foto's hieronder. Op zich geen probleem, ware het niet er bij de buren muizen gevonden zijn...

Om te voorkomen dat die ook bij mij gevonden gaan worden, wil ik de gaten dichten. Echter... hoe?!? Volstorten met cement (sowieso geen idee hoe, eigenlijk, ik ben geen klusser) lijkt me geen goed plan i.v.m. de (flexibele) buizen en de 'blauwe dozen' waaruit die soms komen. Ik heb het idee dat de complete vloer een soort van betonnen 'bak' is die hol is van binnen: alles compleet volstorten lijkt me niet te doen.

Uiteraard heb ik gegoogeld en ik lees dat het een idee kan zijn om alles zoveel mogelijk op te vullen met staalwol. Maar dan moet je alsnog iets eroverheen smeren anders drukken eventuele muizen dat staalwol eruit. Maar wat dan...? En hoe werkt zoiets met de kleine gaten die her en der zitten? Want die zitten echt overal! Daar werkt staalwol ook niet echt, denk ik, en als je daarin cement gaat gieten, blijf je bezig want dan moet je de complete vloer vullen.

Kortom: hellup! Hoe vul ik deze gaten het beste en muiswerend op?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m8w4BoSis0n52DjDswRYibCotP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3pi5voFyFiK9QRHYPOm6Z1JT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpfmQQNIYpw4ioYTRblqwvclVmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5SfXH983dfp4LWKuSTkE3jaT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oq5IyaeYDUsc_E-m1gevmZ67PhA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xl7rM0ET712HI6VIlPINI7jA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bys9yz7H7eSB0aM-b-Kl7z6wlOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Egpsm78KExG786gRQXViiLf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-04 20:37

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Je zou met het met purschuim kunnen dichten. Na vullen even met mes afsnijden. Mocht het ooit nodig zijn om de doos weer te openen dan kun je het schuim ook wel weer wegsnijden. Kans dat dat ooit nodig is, is klein, tenzij je een verbouwing verwacht.
Of een plaat hout erover? Drie uitsparingen voor de leidingen en dan gewoon vastkitten?

Theo

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Bij mij werkte staalwol wel goed. Van die schuursponsjes die je in de supermarkt kunt vinden. Kun je ook in kleine gaatjes proppen met een schroevendraaier o.i.d.

Bij mij hebben de muizen er nog niets uit kunnen drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-04 21:21
Staalwol werkt goed, en hier werkt noppenplastic ook prima. In dat grote gat een flink stuk strak in proppen. Ook door kruipruimte ventilatie en open deuren en ramen in de zomer komen ze binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Deze vloer lijkt niet afgewerkt te zijn.....?
Die gaten hadden volgens mij nog aangestort moeten worden waarna er nog een afwerkvloer van 5 a 7 cm op gestort zou moeten worden. Je leidingen zijn dan ook "weg".
Maar wellicht omdat het hier een vliering betreft, heeft men anders besloten?

Persoonlijk zou ik er ook purschuim in spuiten. zoals @xah5kiDe ook al aangaf.

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-04 20:01
PUR heeft geen zin tegen muizen, vreten ze zich zo doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-04 21:21
Pur kan ook maar doe dan wat folie langs en over de leidingen. Mij lijkt het een oneindig geknoei, maar kan aan mij liggen, ieder zijn voorkeur natuurlijk. Ah ok @Kurma

[ Voor 4% gewijzigd door pennywiser op 17-10-2021 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
xah5kiDe schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:09:
Je zou met het met purschuim kunnen dichten. Na vullen even met mes afsnijden. Mocht het ooit nodig zijn om de doos weer te openen dan kun je het schuim ook wel weer wegsnijden. Kans dat dat ooit nodig is, is klein, tenzij je een verbouwing verwacht.
Of een plaat hout erover? Drie uitsparingen voor de leidingen en dan gewoon vastkitten?
Ik heb begrepen dat muizen simpel door purschuim heen kunnen knagen. En platen hout lijkt me ondoenlijk: dat moet ik de complete vliering volgooien en omdat de vloer niet vlak is, krijg je dan alsnog kieren waar muizen door kunnen. Bovendien, hoe maak je uitsparingen voor buizen die er al zitten en her en der doorlopen? Die buizen gaan hier en daar strak over de rand dus gewone gaten kun je daar niet voor maken, lijkt me.
jeroenkb schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:13:
Bij mij werkte staalwol wel goed. Van die schuursponsjes die je in de supermarkt kunt vinden. Kun je ook in kleine gaatjes proppen met een schroevendraaier o.i.d.

Bij mij hebben de muizen er nog niets uit kunnen drukken.
Oké... ik zou dat sowieso als eerste kunnen doen en dan in de gaten houden of het blijft zitten. Probleem is denk ik wel dat er onder al die kleine gaten dus (veel) ruimte zit: groot kans dat ik de staalwol gewoon door het gat heen druk...
Koffie-Verkeerd schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:19:
Die gaten hadden volgens mij nog aangestort moeten worden waarna er nog een afwerkvloer van 5 a 7 cm op gestort zou moeten worden. Je leidingen zijn dan ook "weg".

Klopt, het is niet afgewerkt. Geen idee waarom niet... maar purschuim alleen is niet afdoende.

Je zegt "Je leidingen zijn dan ook "weg"." Daar kun je dus gewoon cement overheen storten...? Ook over die blauwe dingen...?

[ Voor 10% gewijzigd door tup61 op 17-10-2021 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:12
Komt er overigens nog tocht door die gaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tup61
_JGC_ schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:56:
Komt er overigens nog tocht door die gaten?
Niet dat ik kan voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Koffie-Verkeerd schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:19:

Dat inderdaad, lijkt nog een smeervloer over geplaatst te moeten worden.
Maar waarschijnlijk is de zolder geen leefruimte dus heeft de aannemer dit vast niet hoeven doen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Gif neerzetten, mochten ze je zolder bereiken is dat eenmalig.

Dit lijken me de canules van een kanaalplaat, zullen ze niet zomaar in kunnen komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:34
Enig idee waar de muizen bij de buren vandaan komen? Ze komen niet op de vliering het huis binnen (misschien via andere buren/dakgoot/hoekhuis), dus er moet een route zijn naar die vliering toe.
Vraag is of jij diezelfde ‘entree’ hebt en of ze van de ene vliering naar de andere kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als het puur preventief is werkt pur goed genoeg. Je ziet het vanzelf mochten ze erdoor knagen en dan kan je alsnog staalwol erin doen.

Gif is natuurlijk pas een last resort, en zinloos als (nieuwe) muizen alsnog binnen kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Die blauwe dozen zijn de centraaldozen van de kamer er onder. Daar hoef je van bovenaf niet bij, zit normaal volgestort. De centraaldoos is vanuit de onderliggende kamer bereikbaar.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
evilution schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 13:33:
Die blauwe dozen zijn de centraaldozen van de kamer er onder. Daar hoef je van bovenaf niet bij, zit normaal volgestort. De centraaldoos is vanuit de onderliggende kamer bereikbaar.
Ah, top, goed om te weten!

EDIT:
Ehm... als je daar vloeibaar cement of zo overheen stort, loopt dat dan niet door die doos heen en druppelt er dan niets uit het plafond beneden...? (Zal wel een heel domme vraag zijn. :P)

[ Voor 23% gewijzigd door tup61 op 17-10-2021 13:53 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Thijskoman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09-2023
tup61 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 13:48:
[...]

Ah, top, goed om te weten!

EDIT:
Ehm... als je daar vloeibaar cement of zo overheen stort, loopt dat dan niet door die doos heen en druppelt er dan niets uit het plafond beneden...? (Zal wel een heel domme vraag zijn. :P)
Daar zou ik maar mee oppassen inderdaad :o :

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EricTC
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:16
Met Pur dichtmaken tot +- 2 cm onder het oppervlakte en daarna beton erop. De Pur zorg ervoor dat het beton niet weg kan lopen. Dus zorgen dat alle gaatjes etc dicht zijn. Je kan ook iets anders gebruiken als je wil, je zorgt eigenlijk voor een vloertje waar de beton opkomt. Ik zou geen gietbeton pakken maar gewone of snelbeton en dat niet te dun maken.

Het beton zorgt ervoor dat muizen erniet door kunnen knagen. Plastic, hout , PUR etc houdt muizen niet tegen en daar kunnen ze doorheen knagen als ze willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

En dan heeft ie nog al die kleine gaatjes. Vermoed dat die muisjes daar geen enkel probleem mee hebben. Dit plafond zie er al uit als een gatenkaas, dus....

Om die gaatjes te vullen, kun je een klein plankje er doorsteken. In het midden een touwtje wat je strak naar boven trekt terwijl je het gaatje afsmeert. Voordeel is dat het vulmiddel niet gelijk doorlekt en zo het kanaal probeert op te vullen.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
Ah, ok, dus pur als basis, echt dwars over álles heen, dus over dozen en slangen, en dan afronden met beton. Moet ik nog ff uitzoeken hoe ik beton (cement? specie? mortel?) maak. ;)

Slim idee van dat plankje, daar ga ik even over nadenken. Het zijn nogal wat gaatjes... Gewoon een dikke klodder Alabastine vulmiddel zal niet gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
EricTC schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:45:
Met Pur dichtmaken tot +- 2 cm onder het oppervlakte en daarna beton erop. De Pur zorg ervoor dat het beton niet weg kan lopen. Dus zorgen dat alle gaatjes etc dicht zijn. Je kan ook iets anders gebruiken als je wil, je zorgt eigenlijk voor een vloertje waar de beton opkomt. Ik zou geen gietbeton pakken maar gewone of snelbeton en dat niet te dun maken.

Het beton zorgt ervoor dat muizen erniet door kunnen knagen. Plastic, hout , PUR etc houdt muizen niet tegen en daar kunnen ze doorheen knagen als ze willen.
Heb je die gaten gezien? 2cm betondekkinh is eenmaal erop staan en je bent erdoor. Of bedoel je 2cm pur ijzernetje erin en opvullen met beton?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:17
Let wel even op dat PUR een tijd blijft uitzetten. Als je te veel pur in een holle ruimte doet dan kan het de boel zelfs kapot drukken.

Wil je het graag massief maken dan kun je eventueel pur rondom doen in de holle ruimte zodat je een kuip over houdt. Daar kun je dan cement in laten vloeien. Meeste is heel zanderig dus zal niet zo snel die doos inlopen.

Zelf had ik zo'n rond gat. Pur eronder gedaan en deze gebruikt, sterk maar duur: https://www.bouwmaat.nl/w...GsLuYIwL5lfRoCG6YQAvD_BwE Daarna dunne laag egaline over de hele vloer. In jouw geval zal dat laatste niet van toepassing zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 17-10-2021 18:39 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
sdk1985 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:34:
Let wel even op dat PUR een tijd blijft uitzetten. Als je te veel pur in een holle ruimte doet dan kan het de boel zelfs kapot drukken.

Wil je het graag massief maken dan kun je eventueel pur rondom doen in de holle ruimte zodat je een kuip over houdt. Daar kun je dan cement in laten vloeien. Meeste is heel zanderig dus zal niet zo snel die doos inlopen.

Zelf had ik zo'n rond gat. Pur eronder gedaan en deze gebruikt, sterk maar duur: https://www.bouwmaat.nl/w...GsLuYIwL5lfRoCG6YQAvD_BwE Daarna dunne laag egaline over de hele vloer. In jouw geval zal dat laatste niet van toepassing zijn.
Ah, slim idee van pur rondom en kuip etc. Dan zal die pur sowieso niet dingen kapot gaan drukken ergens. Blijft een gek idee (voor een leek als ik) dat je die cement gewoon dwars over alles kan storten!

Die mortel: is dat kan en klaar spul of moet je dan alsnog rommelen met water en roeren en zo... :X Ik zit zo langzamerhand te denken dat ik mss een vakman in moet schakelen. ;) Maar goed, vind maar eens een betrouwbare vakman tegenwoordig en bovendien zal het dan al snel in de hondertjes lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:32
@tup61 al die ronde gaten kan je mogelijk op eerst grof opvullen met b.v. een stukje afgezaagde bezemsteel, die wat dunner is dan het gat, dan rondom even uitvullen met wat pur en dan de top afsmeren met wat betonmortel.
En inderdaad bij die doos zoals aangegeven zou ik een kuipje maken van pur en dan afstorten met wat betonmortel, dat grote gat evt. wel even voorzien van wat wapening (kan evt zelfs wel met een paar stukken kippengaas op elkaar gebonden).

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:01

Rmg

Muizen zijn overal.

De beste manier om muizen buiten te houden is te zorgen dat ze geen eten of nestmateriaal kunnen vinden op je zolder.

Als ze niet op je zolder willen komen is pur genoeg. Is er wel iets te vinden is er weinig wat ze echt tegenhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Inderdaad, als je alles dicht hebt gemaakt, maar die muizen komen toch ergens binnen, dan hoor je ze alsnog trippelen 's nachts. Dan maar beter openlaten zodat je nog een valletje kan plaatsen. Als het nu niet tocht, dan zijn de kanalen blijkbaar ook niet open. Als ze wel open zouden zijn, dan zou dat ook wel weer erg slecht voor je huis isolatie zijn. Mogelijk bij de buren toch een bouwprobleem? Of de muis is via de deur naar binnen gelopen. Dat kan natuurlijk ook, maar dat is dan geen probleem als ze tenminste niet gaan nestelen.

Als je toch die gaten wilt dichten voor je gemoedsrust (of die van de vrouw...), dan kun je ook gewoon een lange lat over die kleine gaten lijmen. Hoeft niet super mooi te zijn lijkt me?

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat ik een beetje 'mis' in dit hele verhaal: Heeft de TS (@tup61 ) überhaupt last van muizen óf is dit allemaal op basis van de muizen van de buren waarvan 't vermoeden bestaat dat die muizen ook ooit bij hem kunnen gaan 'wonen' ?

Lijkt me interessanter om te gaan kijken waarom die muizen bij juist dié buurman zijn gaan wonen...

P.S: Die beestjes komen op voedsel af waar ze gemakkelijk bij kunnen komen.....

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 17-10-2021 19:33 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02
Een muis gaat meestal niet willekeurig door PUR graven. Of het ligt op een route of het materiaal is voor een nest.

Ik zou het sowieso dicht maken, maar de aanpak af laten hangen van wat je met de vliering wil. Ook voor bergruimte is een afgewerkte vloer handiger.

[ Voor 14% gewijzigd door Rukapul op 17-10-2021 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:17
tup61 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:48:
[...]

Ah, slim idee van pur rondom en kuip etc. Dan zal die pur sowieso niet dingen kapot gaan drukken ergens. Blijft een gek idee (voor een leek als ik) dat je die cement gewoon dwars over alles kan storten!

Die mortel: is dat kan en klaar spul of moet je dan alsnog rommelen met water en roeren en zo... :X Ik zit zo langzamerhand te denken dat ik mss een vakman in moet schakelen. ;) Maar goed, vind maar eens een betrouwbare vakman tegenwoordig en bovendien zal het dan al snel in de hondertjes lopen...
In mijn huis zaten lange scheuren in de zandcement deklaag. Wat bleek; alle leidingen zitten in deze laag verwerkt. Dus blijkbaar is het eigenlijk normaal :+ .

Het mortel is poeder basis. De verhouding van dit poeder is 2.6 liter water op 20 kg poeder. Ik doe dat als volgt:
-pak zwarte emmer (max 1 euro bij toolstation/action)
-schat hoeveel massa je totaal nodig hebt als ik dit gat zie dan zal het snel minimaal 3KG worden. Je hebt snel meer nodig dan je denkt. Ik had voor 3 drempels van een paar centimeter diep al een halve emmer nodig.
-water is lastig afmeten dus omrekenen vanaf het water; 2,6/2 = 0.13 en 1/.13 = 7.69. Dus 100ml water vereist 100 * 7,69 = 769 gram poeder. Dus in jouw geval begin je dan met 300 ml water en 2307 gram poeder. Grote kans dat er nog 50ml extra water bij moet.
-mengen met attachment op boormachine

Als je iets gaat storten bovenop pur houdt er dan rekening mee dat pur zelf iets is dat je kunt indeuken dus dan is het wel handig als het 'bruggetje' sterk genoeg is. Immers heb je kans dat het pur indeukt en je vulling dan eruit breekt. Ga je de kuip methode gebruiken dan heb je weinig sterkte nodig, het geheel rust dan op zichzelf. Bij wijze van spreke blijft zelfs zand nog wel liggen. Dus dan volstaat ook goedkoper materiaal dan het extra sterke poeder.

Betreft de vloer zelf: Wellicht kun je hier wat mee:
Ik zou even googlen op zo'n zandcement vloer en kijken of je dat wil laten doen ja of nee. De hele bovenverdieping hier laten doen kwam op zo'n 1500 euro voor een dunne laag egaline (28 euro per 20 kg). Zandcement zit op <8 euro per 20kg máár je moet enkele centimeter halen aan minimale dikte. Dus gaat wel wat kosten. Ik had al een zandcement vloer en heb het uiteindelijk de egalisatie zelf gedaan voor iets van 10-14 zakken egaline (280-392 euro). Die egaline is dus bovenop mijn reparatie gegaan.

Voor zandcement zie ik dat het ongeveer 60kg per m2 is voor 30mm dikte. Dus dan moet je zelf even rekenen. Maar het zal snel een duur grapje worden. Bij 50 m2 bij 3cm heb je immers al 50*60=3000 kg nodig. Dat zijn 150 zakken a 8 euro= 1200 euro aan zakken. Daar komt dan nog eventueel 1000 euro arbeid bij en optioneel nog een keer 170 kg egaline (240 euro) om het netjes glad en waterpas af te werken.

Zie hier wat inspiratie foto's: https://imgur.com/a/jxJzfj1

[ Voor 24% gewijzigd door sdk1985 op 17-10-2021 21:10 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Beetje offtopic: goed dat je leidingen los hebt gehouden van de cement vloer, maar daar is ook gewoon een manteltje voor te koop. Scheelt gedoe met karton, en zorgt voor de ruimte die je nodig hebt.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricTC
Rofdof schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:29:
[...]

Heb je die gaten gezien? 2cm betondekkinh is eenmaal erop staan en je bent erdoor. Of bedoel je 2cm pur ijzernetje erin en opvullen met beton?
Zo groot zijn die gaten ook weer niet. Als je eerst opvult en daarna beton erover is het sterk genoeg. Als het hol zo zijn zo het wel een te slap kunnen zijn. Maar dit mis een zolder met allemaal pijpen, er wordt dus niet nauwelijks gelopen. Maar als je liever 4 cm gebruikt kan dat natuurlijk ok. Betonijzer voor zo’n gat is overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricTC
tup61 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:48:
[...]

https://www.gamma.nl/asso...tonmortel-25-kg/p/B630406
In een kuip/ emmer, water toevoegen (hoeveelheid staat op de zak) en in gat gooien en glad strijken.
Maar als je teveel weifelt heb je misschien iemand in je familie / vriendenkring die je kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
@sdk1985 Bedankt voor de tutorial! :)
EricTC schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 22:12:
[...]

https://www.gamma.nl/asso...tonmortel-25-kg/p/B630406
In een kuip/ emmer, water toevoegen (hoeveelheid staat op de zak) en in gat gooien en glad strijken.
Ach, als je het zo zegt, klinkt het eigenlijk best simpel. ;) En het hoeft geen mooie vloer te worden dus... misschien ga ik het er maar op wagen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 04:20
tup61 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 22:51:En het hoeft geen mooie vloer te worden dus...
Dan is het echt heel simpel ja.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HYPER--392
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 22:19

--HYPER--392