Ik ben sinds gisteravond aan het klungelen een BME680 aan de praat te krijgen op een Wemos D1 boardje met ESPeasy.
Aangezien deze module niet standaard in een ESPeasy Mega pack zit moet ik hem toevoegen.
Voorheen gebruikte ik ESP easy flasher, selecteerde ik de versie en hoppa werd het boardje geflashed.
Nu las ik dat ik hiervoor Arduino diende te gebruiken.
Ik heb een handleiding gevonden op de site https://www.letscontrolit...Selecting_the_plugin_sets
Maar als ik al de standaard versie zonder een toevoeging van de BME680 wil uploaden dan krijg ik onderstaande foutmelding:
Nou volg ik het opgegeven pad naar het "missende" bestand maar die staat er keurig netjes in.
Ik heb al diversen YouTube filmpjes nagezocht en de stappen lijken te werken, echter helaas ik blijf op deze foutmelding uitkomen...
Toevallig iemand een schopje in de goede richting?
Aangezien deze module niet standaard in een ESPeasy Mega pack zit moet ik hem toevoegen.
Voorheen gebruikte ik ESP easy flasher, selecteerde ik de versie en hoppa werd het boardje geflashed.
Nu las ik dat ik hiervoor Arduino diende te gebruiken.
Ik heb een handleiding gevonden op de site https://www.letscontrolit...Selecting_the_plugin_sets
Maar als ik al de standaard versie zonder een toevoeging van de BME680 wil uploaden dan krijg ik onderstaande foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Arduino:1.8.16 (Windows 10), Board:"LOLIN(WEMOS) D1 mini (clone), 80 MHz, Flash, Disabled (new aborts on oom), Disabled, All SSL ciphers (most compatible), 32KB cache + 32KB IRAM (balanced), Use pgm_read macros for IRAM/PROGMEM, DOUT (compatible), 40MHz, 4MB (FS:2MB OTA:~1019KB), v2 Lower Memory, Disabled, None, Only Sketch, 921600" In file included from C:\Users\gebruiker\Downloads\ESPEasy_ESP32_mega-20211005\source\ESPEasy\_Plugin_Helper.h:25, from C:\Users\gebruiker\Downloads\ESPEasy_ESP32_mega-20211005\source\ESPEasy\ESPEasy.ino:102: C:\Users\gebruiker\Downloads\ESPEasy_ESP32_mega-20211005\source\ESPEasy\src\Globals\I2Cdev.h:5:10: fatal error: I2Cdev.h: No such file or directory 5 | #include <I2Cdev.h> | ^~~~~~~~~~ compilation terminated. exit status 1 Fout bij het compileren voor board LOLIN(WEMOS) D1 mini (clone) |
Nou volg ik het opgegeven pad naar het "missende" bestand maar die staat er keurig netjes in.
Ik heb al diversen YouTube filmpjes nagezocht en de stappen lijken te werken, echter helaas ik blijf op deze foutmelding uitkomen...
Toevallig iemand een schopje in de goede richting?