Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:14
Binnenkort ga ik kijken bij een koophuis met bouwjaar 1961. Het huis heeft 11 zonnepanelen, alhoewel de zonatlas aangeeft dat het dak ongeschikt is voor zonnepanelen. Verdere isolatiespecs heb ik momenteel niet.

Nu staat er ook bij dat het energielabel A is, met een energieindex van 0.98. Nu weet ik dat het verkrijgen van een A label relatief makkelijk was en dus niet per se veel waarde heeft.

Hoe zit dat met de energieindex? Kan ik er vanuitgaan met die index dat het huis iid goed geïsoleerd etc is?

Uiteindelijk wil ik (welk huis ik ook koop) gasloos gaan wonen, dus dan is het wel fijn als ik de huidige isolatiestaat kan inschatten en waar ik op kan vertrouwen.

[ Voor 14% gewijzigd door Basekid op 16-10-2021 19:05 ]

Alle reacties

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Het energie label wordt samengesteld aan de hand van bepaalde eisen en richtlijnen.

Dit moet ook bij verkoop aanwezig zijn. Als er nu een A label uitkomt maar jij laat het huis nalopen en er komt G als Level uit. Waarbij je kan aantonen dat het label onterecht is uitgegeven. Dan kan je beroep doen op je koop contract.

Net als met verborgen gebreken kan je dan de verkopende partij aansprakelijk stellen.

Ik zou het ook met je aankoop makelaar bespreken.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:29
Wat is de ligging van de panelen precies?

Voor het oude energielabel ging het alleen om het aantal vierkante meter zonnepaneel. Niet om hoeveel Wp of welke ligging.
Het nieuwe energielabel ken ik niet.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Met alleen zonnepanelen kom je niet op een A label uit. Ik zou dus goed kijken naar wat er allemaal gerenoveerd is. Zit er HR glas, zijn de gevels nageisoleerd, wat zit er onder de vloer en in het dak?

Allemaal belangrijk voor een goed geïsoleerde woning.

Tomorrow is not today!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:47
Zonatlas vind dat mijn dak ook niet geschikt is...

Zie \/ signature \/

Dus dat zegt helemaal niets.

Waar je wel op moet letten: Het huis kan nog op oud energielabel staan. Dat mag geloof ik gewoon 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Ronald op 16-10-2021 22:45 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.