Precies, het werkt met 2 accounts. Lang testen maar nu heb ik het werkend en zal in detail vertellen wat ik gedaan heb:
Ik heb 2 bridges, 1 voor binnen en 1 voor buiten.
De basis is, dat je 2 Philips-Hue-accounts aanmaakt en twee bijbehorende Google Home-accounts.
Deze koppel je geheel onafhankelijk van elkaar ieder aan 1 Hue-bridge in een eigen “huis”.
Vervolgens nodig je in Google Home het ander account uit om lid te worden. Het uitgenodigde lid heeft, na acceptatie van de uitnodiging, 2 Hue-bridges in 2 aparte huizen te bedienen.
1. “Woonhuis buiten”
Ik heb een Gmail-account *.*@Gmail.com aangemaakt. Vervolgens heb ik op account.meethue.com een account met de naam *.*@Gmail.com aangemaakt. Daarbij heb ik hem gekoppeld aan de Hue-bridge “Buiten” door tijdens de procedure de knop van die bridge in te drukken als daarom gevraagd wordt. Als naam van het huis heb ik “Woonhuis buiten” gekozen.
2. “Woonhuis binnen”
Het bij mij al bestaande Google-account *.*@hotmail.com gebruik ik voor het tweede “huis”.
Ik heb op account.meethue.com een account met de naam *.*@hotmail.com gemaakt. Daarbij heb ik hem gekoppeld aan de Hue-bridge “Binnen” door tijdens de procedure de knop van die bridge in te drukken als daarom gevraagd wordt. Als naam van het huis heb ik “Woonhuis binnen” gekozen.
Ik heb nu dus 2 aparte huizen met 2 verschillende accounts aangemaakt.
Beide huizen heb ik in Google Home gevuld met de bijbehorende Hue-apparaten via “+” “Apparaat instellen” “Werkt met Google” “Philips Hue” “Reconnect account”.
Daarna ben ik in Google Home ingelogd als *.*@Gmail.com en heb ik via “+” “Lid uitnodigen” *.*@hotmail.com uitgenodigd. Op dat mailadres wordt daarna een mail ontvangen om de uitnodiging te bevestigen (niet zo duidelijke mail: Je moet klikken op “Uitnodiging weergeven”). Na bevestiging heeft *.*@hotmail.com twee huizen in Google Home en kan beide bedienen.
Het Google-account *.*@Gmail.com heeft in Google Home nog steeds 1 huis (Woonhuis buiten). Mogelijk kan die ook 2 huizen krijgen door hem uit te nodigen, maar dat weet ik niet en durf het niet aan, omdat alles nu werkt en het niet nodig is.
Als ik nu een lamp toevoeg (gedaan met “De buitenlamp bij de berging”, welke defect was), voeg ik die eerst toe in de Philips Hue-app en verbind hem met de juiste kamer en zones. Daarna heb ik via Chrome ingelogd bij account.meethue.com met het juiste account (in dit geval *.*@Gmail.com, omdat het een buitenlamp betreft) en heb de lamp vervolgens in Google Home toegevoegd door daar in te loggen met het account *.*@hotmail.com en via “+” “Apparaat instellen” “Werkt met Google” “Philips Hue” “Reconnect account”.
Het volledige en te gebruiken Google-Home-account is dus *.*@hotmail.com.