Meerdere Hue bridges 2 woningen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkRutgers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik heb een huis in Nederland en een vakantie woning in Frankrijk. In beide hangen inmiddels Hue lampen. Ik wil nu beide huizen "Buitenshuisbesturing" aan zetten. Die in Nederland is gelukt. Nu ben ik in Frankrijk. Ik selecteer de 2e Hue Bridge. Wil dat Buitenshuisbesturing aan wordt gezet. Deze staat nl standaard uitgeschakeld. Klik op inschakelen. Ik ga vervolgens naar account.meethue.com en klik op inschakelen. Ik krijg een foutmelding: "het account waarop u probeert in te loggen, is gekoppeld aan een andere hue bridge dan de hue bridge die je nu hebt aangesloten". Dat lijkt me logisch. Ik wil met één hue account meerdere hue bridges bedienen. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Henk

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oossie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-04 22:13
Precies dit krijg ik ook als melding :S
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 16:06
Dan wordt het of een 2de account of een vorm van HA draaien zodat je hue buitenshuis niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-05 12:18

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Je hebt 2 verschillende e-mailadressen nodig om dit voor elkaar te krijgen.
Maar als ze allebei werken, kan je wel gewoon in 1 app omschakelen van de ene naar de andere bridge.

[ Voor 40% gewijzigd door aawe mwan op 09-11-2021 20:57 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 10:36
https://www.beaumotica.nl...-verbinden-wanneer-en-hoe

Hier staat een omschrijving hoe je van bridges kan wisselen. Helpt dit iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biginski
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-02 08:59
Heb je het inmiddels draaiend Henk en zo ja op welke manier?
Ik moet n.m.l. over 2 weken ook in een andere woning een Hue installatie aan gaan sluiten.
Alvast bedank, Ebo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry2994
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-03 08:06
Ook ik heb dat probleem, het is helemaal niet moeilijk een tweede bridge te koppelen ZOLANG deze in hetzelfde netwerk zitten.

Echter;
Het is een heel ander verhaal als je een tweede bridge hebt bijvoorbeeld in je vakantiehuis, het Philips account nodig om Philips buitenhuis te bedienen laat namelijk maar één bridge toe en naar Signify toe heb ik laten weten dat ik het wel misleidend vind dat een tweede bridge toevoegen niet kan, men geeft gelukkig aan dat men hiervoor een oplossing zoekt.

Mijn voorstel was het mogelijk te maken uit te loggen uit de Hue app en weer in te loggen met de tweede set inlog gegevens.

Ook daar kwam van Signify niet meteen een antwoord.
Wat wel na aandringen als een oplossing werd geopperd (tot Signify dit oplost) is een tweede toestel te gebruiken, bijvoorbeeld een Ipad en die op het eerste adres te leggen en daarmee het tweede adres te bedienen, of je partner ook Philips Hue (lees Signify) het andere account te laten bedienen.

Dit in feite tot Signify een werkende oplossing heeft.

Ik hoop dat we elkaar op de hoogte kunnen houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-05 12:18

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Harry2994 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:14:
Het is een heel ander verhaal als je een tweede bridge hebt bijvoorbeeld in je vakantiehuis, het Philips account nodig om Philips buitenhuis te bedienen laat namelijk maar één bridge toe
Dat klopt, maar je kunt dus gewoon 2 verschillende accounts aanmaken (elk account heeft een eigen, uniek e-mailadres nodig) en die kan je allebei in dezelfde app gebruiken. Zo heb ik het in elk geval werkend.

Het zijn bij mij wel adressen bij verschillende e-mail providers, misschien dat dit de reden is dat het werkt.

[ Voor 26% gewijzigd door aawe mwan op 15-02-2022 17:15 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ron Elshout
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15-10-2023
Precies, het werkt met 2 accounts. Lang testen maar nu heb ik het werkend en zal in detail vertellen wat ik gedaan heb:
Ik heb 2 bridges, 1 voor binnen en 1 voor buiten.
De basis is, dat je 2 Philips-Hue-accounts aanmaakt en twee bijbehorende Google Home-accounts.
Deze koppel je geheel onafhankelijk van elkaar ieder aan 1 Hue-bridge in een eigen “huis”.
Vervolgens nodig je in Google Home het ander account uit om lid te worden. Het uitgenodigde lid heeft, na acceptatie van de uitnodiging, 2 Hue-bridges in 2 aparte huizen te bedienen.

1. “Woonhuis buiten”
Ik heb een Gmail-account *.*@Gmail.com aangemaakt. Vervolgens heb ik op account.meethue.com een account met de naam *.*@Gmail.com aangemaakt. Daarbij heb ik hem gekoppeld aan de Hue-bridge “Buiten” door tijdens de procedure de knop van die bridge in te drukken als daarom gevraagd wordt. Als naam van het huis heb ik “Woonhuis buiten” gekozen.

2. “Woonhuis binnen”
Het bij mij al bestaande Google-account *.*@hotmail.com gebruik ik voor het tweede “huis”.
Ik heb op account.meethue.com een account met de naam *.*@hotmail.com gemaakt. Daarbij heb ik hem gekoppeld aan de Hue-bridge “Binnen” door tijdens de procedure de knop van die bridge in te drukken als daarom gevraagd wordt. Als naam van het huis heb ik “Woonhuis binnen” gekozen.

Ik heb nu dus 2 aparte huizen met 2 verschillende accounts aangemaakt.
Beide huizen heb ik in Google Home gevuld met de bijbehorende Hue-apparaten via “+” “Apparaat instellen” “Werkt met Google” “Philips Hue” “Reconnect account”.

Daarna ben ik in Google Home ingelogd als *.*@Gmail.com en heb ik via “+” “Lid uitnodigen” *.*@hotmail.com uitgenodigd. Op dat mailadres wordt daarna een mail ontvangen om de uitnodiging te bevestigen (niet zo duidelijke mail: Je moet klikken op “Uitnodiging weergeven”). Na bevestiging heeft *.*@hotmail.com twee huizen in Google Home en kan beide bedienen.
Het Google-account *.*@Gmail.com heeft in Google Home nog steeds 1 huis (Woonhuis buiten). Mogelijk kan die ook 2 huizen krijgen door hem uit te nodigen, maar dat weet ik niet en durf het niet aan, omdat alles nu werkt en het niet nodig is.

Als ik nu een lamp toevoeg (gedaan met “De buitenlamp bij de berging”, welke defect was), voeg ik die eerst toe in de Philips Hue-app en verbind hem met de juiste kamer en zones. Daarna heb ik via Chrome ingelogd bij account.meethue.com met het juiste account (in dit geval *.*@Gmail.com, omdat het een buitenlamp betreft) en heb de lamp vervolgens in Google Home toegevoegd door daar in te loggen met het account *.*@hotmail.com en via “+” “Apparaat instellen” “Werkt met Google” “Philips Hue” “Reconnect account”.

Het volledige en te gebruiken Google-Home-account is dus *.*@hotmail.com.
Pagina: 1