Vraag

• gtissink
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 11:42
Mijn vraag
Ik heb een oude Sidewinder Force Feedback en die ga ik verkopen.
Maar ik wil hem nog even testen voor hij weggaat
Dus is er software waar ik hem even me kan testen, liefst gratis software natuurlijk.

Relevante software en hardware die ik gebruik
* Windows 10 Pro
* MS Sidewinder Force Feedback 2 (Etiket: SWFF 2.1.0 USB WIN32)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De bijbehorende software krijg ik niet aan de gang op Win10 en
voor de rest alleen een verwijzing naar "Sidewinder Gaming Device 4" op allerlei
sites. Weet niet of de goede software is.

En ja ik heb zitten kijken op Tweakers maar zag niet direct een goed stuk
Maar ik sta open voor tips

Hoor graag tips en trucks

Alle reacties

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-06 22:58
De sidewinder werkt gewoon in windows 10 zonder zelf extra drivers te moeten installeren.
Als je link onder naast de startknop even op het vergrootglas icoon clickt, en daar "joystick" typt, krijg je het oude joystick control panel van windows 9x/xp te zien waar je HID controllers en directinput devices kan zien te testen.

• gtissink
gravitone schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:32:
De sidewinder werkt gewoon in windows 10 zonder zelf extra drivers te moeten installeren.
Als je link onder naast de startknop even op het vergrootglas icoon clickt, en daar "joystick" typt, krijg je het oude joystick control panel van windows 9x/xp te zien waar je HID controllers en directinput devices kan zien te testen.
Ik heb hem aan de praat alleen geen force feedback. daar wilde ik naar kijken.

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-06 22:58
gtissink schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:44:
[...]

Ik heb hem aan de praat alleen geen force feedback. daar wilde ik naar kijken.
Deze joystick ondersteund alleen de het oude type force feedback via directinput, dus geen FF/rumble support via xinput. Je hebt behalve de usb kabel toch wel ook de A/C stroom kabel aangesloten achter in de joystick? Zonder deze krijgen de force feedback motors geen stroom.

• gtissink
gravitone schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 21:34:
Je hebt behalve de usb kabel toch wel ook de A/C stroom kabel aangesloten achter in de joystick? Zonder deze krijgen de force feedback motors geen stroom.
Ja heb ik gedaan en er zat Urban Assault bij, maar die werkt niet op Win10.
Zal mijn Windows 7 even van zolder moeten halen vrees ik

[Voor 7% gewijzigd door gtissink op 18-10-2021 14:37]

• svorstenbosch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-02 02:44
Beste gtissink,

Heb je de Sidewinder Force Feedback joystick nog?

Ik heb namelijk wel interessen om deze van je over te nemen voor een leuk prijsje?

Ik hoor graag van je

• gtissink
Helaas hij is al weg.
Even kijken of ik het topicje kan sluiten

• PierreN
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-03 21:40
Hoi allemaal,

Ik heb net een Sidewinder Force Feedback Pro gevonden bij een tweede hands winkel. Zelfs een DB15 adapter naar uSB hiervoor gekocht. Jammer genoeg is deze niet werkend op dit moment.

@svorstenbosch Heb jij miscchien nog interesse?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee