Defecte voeding Onkyo CS-375D

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sw333t
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-05 15:11
Mijn vraag:
Ik heb van mijn ouders een Onkyo cr-375d radio/cd setje geërfd. Nu heeft deze sinds korte tijd een bromtoon (bij een pc zouden we het hebben over coilwhine), zowel ingeschakeld als in standby.

De set is bij een lokale audiozaak geweest en deze geeft aan dat de voeding stuk is. De set is gestuurd naar een geautoriseerde repair center van Onkyo en deze geeft aan dat de printplaat voor de voeding niet meer leverbaar is. Vind dat persoonlijk wel gek, mijn ouders hebben de set sinds half 2018. De set komt nu ongerepareerd retour.

Nu vraag ik mij af of er nog andere dingen zijn die ik kan proberen. Ik vind het ook zo'n leuk ding en ook het sentimentele speelt natuurlijk nog mee.

Ik ben zelf totaal een leek qua audio, vandaar dat ik mij tot jullie richt. Wellicht zijn er audiofielen die weten wat ik nog kan doen. Ik bedank alvast een ieder die de moeite genomen heeft om dit te lezen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je moet iemand hebben die repareert. niet een Onkyo repair center, maar iemand die HiFi Apparatuur repareert. Dus ook de printplaat zelf kan repareren. Zo'n repair center wil alleen een onderdeel vervangen. omdat het te duur zal worden om echt te repareren wat kapot is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sw333t
Bedankt voor je reactie. Waar zou ik dat soort mensen kunnen vinden? Weet jij zo of er mensen op Tweakers zijn die dit kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Laatst online: 21:42
Het is helaas tegenwoordig gebruikelijk om bij reparatie hele prints te vervangen i.p.v componenten

Een goede reparateur zou de versterker prima kunnen repareren, een brom toon klinkt als versleten condensatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:05
Roderiktweaker schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:45:

Een goede reparateur zou de versterker prima kunnen repareren, een brom toon klinkt als versleten condensatoren.
Bij een apparaat uit 2018 lijkt dat me sterk. Maar ik weet ook niet of het een traditionele of switching voeding is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 23:32
Weet niet waar je vandaan komt, maar in Ede zit een reparatiewinkel die juist alles nog op printplaat niveau hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Laatst online: 21:42
blissard schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:21:
[...]

Bij een apparaat uit 2018 lijkt dat me sterk. Maar ik weet ook niet of het een traditionele of switching voeding is.
Sommige fabrikanten passen echt slechte condensatoren toe. Krap bemeten in voltage en naast hete componenten kan het na een paar jaar gebeurd zijn. Maar kan natuurlijk van alles zijn, eventueel een slechte contact ergens.

Financieel loont het natuurlijk niet echt de moeite om het te laten repareren.

[ Voor 16% gewijzigd door Roderiktweaker op 16-10-2021 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:05
Roderiktweaker schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:26:
[...]

Sommige fabrikanten passen echt slechte condensatoren toe. Krap bemeten in voltage en naast hete componenten kan het na een paar jaar gebeurd zijn. Maar kan natuurlijk van alles zijn, eventueel een slechte contact ergens.

Financieel loont het natuurlijk niet echt de moeite om het te laten repareren.
Het ding kost 299 nieuw. Daar kun je alleen zelf aan repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sw333t
Ik woon in Heijen (helemaal bovenin Limburg).
Ik weet niet hoe het er intern uit ziet of wat voor voeding er gebruikt is. Als ik hem retour heb dan zal ik foto's maken (is daaruit dan op te maken wat voor voeding het is?).

@Mektheb Heb jij de adresgegevens van die winkel in Ede?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 23:32
Sw333t schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:56:
Ik weet niet hoe het er intern uit ziet of wat voor voeding er gebruikt is. Als ik hem retour heb dan zal ik foto's maken (is daaruit dan op te maken wat voor voeding het is?).

https://www.reparatiewinkel.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sw333t schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 17:55:
Bedankt voor je reactie. Waar zou ik dat soort mensen kunnen vinden? Weet jij zo of er mensen op Tweakers zijn die dit kunnen?
Audio Limburg, zit een stukje over de grens bij Eindhoven

Of hier een topic aanmaken Vraag & Aanbod overig

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 16-10-2021 21:54 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcrowd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:42
Hoe zit het met garantie na c.a. 3 jaar van dit soort elektronica? Je mag toch wel verwachten dat de levensduur iets langer is? Heb je de bon nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sw333t schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:56:

Bel het Helmonds Handelshuis :) Hebben ook een eigen TD en die snappen dit soort dingen. Bovendien prima aan te rijden vanuit Heijen.
Alternatief: bel even naar Vintro Media. Die doen vintage audio maar hebben ook hun reparateurs. Die weet vast wel wat adresjes die je kunnen helpen, als ie het niet al zelf kan regelen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sw333t
Nee, die heb ik niet helaas. Denk dat mijn pa die weggegooid heeft toen het setje 2 jaar oud was (er zat 2jaar garantie op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Je zou een advertentie op www.circuitsonline.net kunnen plaatsen, daar zitten genoeg mensen die een voeding kunnen repareren. Als er toevallig een repair café in de buurt is, kan je het daar ook proberen.

[ Voor 24% gewijzigd door TBTL op 17-10-2021 15:41 ]

Pagina: 1