Zakelijke laptop alledaags

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• envy1800
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-10-2021
Wat ga je met je laptop doen?
Outlook (e-mail) en surfen. Kleine bestanden downloaden van max 20 mb, merendeel in PDF.
Ik ben altijd vertrouwd geweest met Windows. Ik ga hooguit Adobe installeren. Geen gamen, Video's of foto's bewerken. NEE. Gewoon een beetje surfen en mailen.

Wat is je budget?
Budget om en nabij de 1000 EUR. Hier kan van worden afgeweken.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zeker. Naar werk dus mee in de auto met een tas of bij de klant aan huis. In hotels of vliegtuig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik heb 3 a 4 jaar een HP Envy gehad. Ik vond de design en gebruiksvriendelijkheid prettig.
Aangezien ik niet veel spannends doe met mijn laptop gaat mijn voorkeur naar een robuust zakelijk design van de laptop zelf. Ook is het prettig als hij compact is. Ik houd niet van de uitklapbare schermen zoals je dat tegenwoordig vaker zit.
Ik denk een klein beetje aan een Apple maar kijk er NIET naar uit om weer eigen te maken in de toetsystemen. Wellicht Windows installeren?

Ik hoor graag wat de nieuwste trends zijn! Alvast dank voor de moeite.

[ Voor 4% gewijzigd door envy1800 op 16-10-2021 15:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Wat is de reden dat je een nieuwe laptop nodig hebt? Met deze eisen kun je veel langer doen met een laptop dan 4 jaar. Blijkbaar heb je toch eisen die een 4 jaar oude laptop niet meer kan beantwoorden.

Is de laptop toch te groot, is de laptop toch te zwaar of is de laptop gewoon afgeschreven? Als de laptop te zwaar is, moet je nu extra op het gewicht letten enz. Dus de reden voor een nieuwe is wel belangrijk om te weten.

Verder zou ik met een dergelijk budget naar een Elitebook, latitude, XPS13 of Lenovo X series kijken. Goede laptops die degelijk in elkaar zitten en ook goede support op verkrijgbaar. Iets met 16GB RAM 256GB SSD en 16GB RAM moet voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• envy1800
Ik heb de laptop helaas niet meer in het bezit, anders ging ie langer mee inderdaad. Ik zal deze modellen eens ffe kijken. Dank voor je bericht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• envy1800
Is dit wat? HP EliteBook 835 G7
De goedkoopste Elitebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:30
Ja, Hp elitebooks zijn altijd prima laptops. Of je 13.3 inch fijn vindt, is aan jezelf om te bepalen.

[ Voor 39% gewijzigd door dennisdennis12 op 17-10-2021 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik heb een elitebook. Idd. prima doosje maar ik vind de bios instellingen beperkt als je wilt tweaken.

Toetsenbord verlichting kun je niet permanent aan/uit zetten, alleen met timeout en het koelingsprofiel kun je ook niet instellen. Bij de Lenovo thinkpads kon dat wel (herinnering, geen feit).

Ook vind ik de behuizing kwetsbaar, 1x gleed ie 30 cm omlaag van een voetenbankje en zit er nu een deuk in een hoek.

Paar jaar geleden liet ik een thinkpad van 2 meter omlaag donderen en niets. Nog als nieuw.

En voor Office werk id 13,3 in 16:9 verhouding best wel krap. Dan liever een 14" in 16:10.

[ Voor 8% gewijzigd door Boeryepes op 17-10-2021 11:42 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
is het voor jou ook een zakelijke aankoop? want dan zou je budget misschien 1000 excl btw kunnen zijn en vergroot je ook weer je mogelijkheden..

verder benieuwd naar een aantal aspecten..
13/14 inch of gaat je voorkeur uit naar een groter scherm.
wel/geen touchscreen?
gewicht van belang?
accu?

in de basis kan elke hedendaagse laptop voorzien in je gebruik en wensen...

[ Voor 45% gewijzigd door koentjuh1987 op 22-10-2021 12:10 ]

...

Pagina: 1