Lange wachtwoorden en mobieltjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 08:52
Beste Tweakers,

Ik heb nu al een paar jaar een abbo en nog langer een onmogelijk lang wachtwoord dankzij mijn passwoord manager (KeePass).

Door het lange wachtwoord is de realiteit dat ik alleen ingelogd ben op mijn PC's en niet op mijn mobiel.

Kan hier iets op verzonnen worden zonder dat ik mijn wachtwoord moet verkleinen of overstappen naar een andere password manager?

Denk bv aan een in te scannen QR code of inloggen door een mail met een link te sturen.

Bedankt voor het lezen en de tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
Wat voor mobiel? En waarom kan je niet een soortgelijke wachtwoordmanager op je telefoon gebruiken, met dezelfde database, en automatisch inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb Keepass ook op mijn foon en tablet staan, werkt prima! In mijn geval de Keepass touch app i.c.m. sync via bijv Dropbox of Onedrive.

Abonneeforum ? Ik denk dat een dergelijke feature request evenveel geldt voor andere bezoekers.
Zet er dan wel een pincode of biometrische check voor, denk ik dan :P

[ Voor 28% gewijzigd door F_J_K op 16-10-2021 10:19 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:27

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Kijk anders even in dit topic: [Password Managers] Discussie- en reviewtopic

Keepass kan op de mobiel, anders blijf je aan het worstelen met je wachtwoorden :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:14

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik schop dit topic naar MF, aangezien daar de devvers meelezen, en ook niet-abonnees hier iets aan zouden kunnen hebben :).

Cunning linguist.