Mijn vraag
Mijn Windows Store doet het niet meer. Het venster opent nog wel, maar er komt in het midden de melding 'try that again' met de knoppen 'refresh the page' en 'report the problem'. Beide knoppen leiden niet tot resultaat. Onderaan de pagina staat foutcode 0x80131500.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 21H1 19043.1288 met de laatste updates op een Dell Latitude. Comodo Internet Security firewall, maar die heb ik al uitgeschakeld. Ik gebruik geen Antivirus, behalve de standaard Windows Security.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik word er compleet wanhopig van, ik heb de laptop opnieuw geinstalleerd ook al vanwege problemen met de Windows Store. Op mn vorige installatie opende het venster en sloot het meteen weer. Ik heb die store nodig omdat ik afhankelijk ben van bepaalde apps. WAAROM maken ze zoiets cruciaals zo ontzettend instabiel? Het is al zo erg dat ik na elke keer opnieuw opstarten en na elk programma dat ik installer, controleer of die store het nog doet. Vanmorgen deed hij het nog, nu niet meer. Het enige verschil is dat ik tussendoor gereboot heb.
Mijn Windows Store doet het niet meer. Het venster opent nog wel, maar er komt in het midden de melding 'try that again' met de knoppen 'refresh the page' en 'report the problem'. Beide knoppen leiden niet tot resultaat. Onderaan de pagina staat foutcode 0x80131500.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 21H1 19043.1288 met de laatste updates op een Dell Latitude. Comodo Internet Security firewall, maar die heb ik al uitgeschakeld. Ik gebruik geen Antivirus, behalve de standaard Windows Security.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Al ongeveer 10x gereboot
- Ik heb al geprobeerd of mijn internetverbinding het doet en de firewall uitgezet.
- Een ander wifinetwerk geprobeerd.
- Troubleshooter voor store apps gedraaid (die jankt over dat ik niet ben ingelogd met MS account, maar lost het probleem niet op
- Windows Store app gereset
- wsreset.exe gedraaid, meerdere keren
- Gecontroleerd dat de Windows Store service draait
- Windows opgeschoond met DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
- sfc /scannow (onzinnig ding is dat, zegt dat ie corruptie heeft gevonden, maar als je dan in de log gaat kijken dan blijkt dat te zijn omdat ik een paar snelkoppelingen heb weggehaald uit het startmenu. Die er nu dus weer in staan.)
- Een andere user aangemaakt op de PC en aangelogd als die user, dan werkt het ook niet.
Ik word er compleet wanhopig van, ik heb de laptop opnieuw geinstalleerd ook al vanwege problemen met de Windows Store. Op mn vorige installatie opende het venster en sloot het meteen weer. Ik heb die store nodig omdat ik afhankelijk ben van bepaalde apps. WAAROM maken ze zoiets cruciaals zo ontzettend instabiel? Het is al zo erg dat ik na elke keer opnieuw opstarten en na elk programma dat ik installer, controleer of die store het nog doet. Vanmorgen deed hij het nog, nu niet meer. Het enige verschil is dat ik tussendoor gereboot heb.
[ Voor 15% gewijzigd door PhilipsFan op 16-10-2021 03:32 ]