Gpu does not support dx12

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier001
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06:56
Ik zou graag alan wake remastered willen spelen maar als ik het spel opstart komt er op dat ik DX12 feature 12.0 of hoger nodig heb. Echter heb ik een 980ti en bij de beschrijving staat DX 12. direct 3D funciteniveau 12_1. Weet iemand toevallig hoe dit komt en of het te omzeilen valt? ik gebruik driver 472.12 van enkele weken geleden. Zou updaten helpen?

Alvast bedankt,

Xavier

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 13:49
Alles wijst erop dat de 980Ti gewoon de volledige DX12 feature set heeft. Minimum eisen van Alan Wake Remastered zijn ook een 960. Dus het zou moeten werken.

Wellicht een keer proberen of je DirectX zelf kunt updaten? Windows 10 zou dat moeten doen automatisch, maar kan zijn dat er iets mis gegaan is.

Werkt dat niet, dan eens DDU proberen. Hiermee kun je drivers van GPU echt volledig verwijderen. Daarna de nieuwste drivers van Nvidia installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Ik vermoed dat je de DirectX12 software op een of andere manier niet geinstalleerd hebt. Normaal komt dat me de game mee, maar je kan het ook handmatig installeren vanaf hier:
https://www.microsoft.com...d/confirmation.aspx?id=35

Daarna zou je error weg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:40
Wat voor OS gebruik je en is deze volledig up-to-date en is er niet mee gerommeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier001
Heb die link geprobeerd om directx12 software te installeren maar ik krijg een bericht dat deze of een nieuwere versie reeds geinstalleerd is. Mijn windows 10 is gewoon gekocht voor de volledige prijs van 130€.
Ik zal eens DDU proberen welke ik altijd al gebruikte in het verleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xavier001
heb het opgelost gekregen. Uiteindelijk heb ik geprobeerd om zelf directx te verwijderen. Enkele bestanden kon ik echter zelf niet verwijderen. Daarna kon ik wel directx terug installeren maar zonder succes. Nu net windows herstel gedaan met behoud van persoonlijke bestanden en het spel volldig nogmaals opnieuw geinstalleerd en nu update de directx wel op het einde van het spel terwijl ik daarvoor het bericht: u hebt deze of een nieuwere versie al kreeg. Iedereen bedankt voor de input. Had daarvoor ook de gpu nieuwste updates geprobeerd maar ook zonder succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• productionrw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Xavier001 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:14:
Heb die link geprobeerd om directx12 software te installeren maar ik krijg een bericht dat deze of een nieuwere versie reeds geinstalleerd is. Mijn windows 10 is gewoon gekocht voor de volledige prijs van 130€.
Ik zal eens DDU proberen welke ik altijd al gebruikte in het verleden.
Dat jij 130 hebt betaald krijg jij echt niet meer of minder voor dan iemand die gecrackt hebt of grey key van paar euro, Windows 10 professional is voor iedereen gewoon hetzelfde
Probeer inderdaad even de meest recente directx te downloaden en te installeren. Heb je iets gemist toen je het spel installeerde? Bijvoorbeeld vinkjes niet aangevinkt bij de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 13:49
Xavier001 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:19:
heb het opgelost gekregen. Uiteindelijk heb ik geprobeerd om zelf directx te verwijderen. Enkele bestanden kon ik echter zelf niet verwijderen. Daarna kon ik wel directx terug installeren maar zonder succes. Nu net windows herstel gedaan met behoud van persoonlijke bestanden en het spel volldig nogmaals opnieuw geinstalleerd en nu update de directx wel op het einde van het spel terwijl ik daarvoor het bericht: u hebt deze of een nieuwere versie al kreeg. Iedereen bedankt voor de input. Had daarvoor ook de gpu nieuwste updates geprobeerd maar ook zonder succes
Denk dat Windows herstellen de oplossing was. Waarschijnlijk een corrupte installatie geweest van DX12.

Wel ruk dat alles nu via Windows Update loopt. Voorheen kon je nog zelf dingen verwijderen en opnieuw installeren, nee nu moet je express je Windows om zeep helpen zodat bij herstellen ook daadwerkelijk een fout ontdekt wordt en die opgelost wordt. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-12-2023
productionrw schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:27:
[...]

Dat jij 130 hebt betaald krijg jij echt niet meer of minder voor dan iemand die gecrackt hebt of grey key van paar euro, Windows 10 professional is voor iedereen gewoon hetzelfde
OT maar dat is niet helemaal waar. Een 130e license is transferable via je Microsoft account naar een nieuwe PC met een compleet andere hardware fingrprint. Dat kan je met OEM/VLM Pro licenses van 10e van eBay/Marktplaats niet, die worden gelinked aan de eerste hardware fingerprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger1977
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-10-2021
Ik speelde Alan Wake Remastered gewoon met mijn GTX970….
Denk dat je software mist op je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:23
Rutger1977 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 23:09:
Ik speelde Alan Wake Remastered gewoon met mijn GTX970….
Denk dat je software mist op je computer.
Hij heeft het al opgelost hè...
Pagina: 1