USB hub voor mechanisch toetsenbord en muis.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfainher
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-02 22:37
Ik zoek een?
Een USB hub voor mijn mechanische toetsenbord en gaming muis. Het toetsenbord heeft een dubbele usb aansluiting. Ik vroeg me af of ik dan perse een hub nodig heb met externe voeding of dat een usb 3 of usb-c hub genoeg bandbreedte heeft om dat aan te sluiten.

Wat is je budget?
Maakt in principe niet zoveel uit, als het veel functionaliteit heeft zoals een usb-c hub met meerdere aansluiten en bijvoorbeeld ook hdmi er op. Dan heb ik er ook wel wat meer voor over.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zit niet vast een bepaald merk of type of zo, ik sta open voor adviezen!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voor mijn desktop PC, ik heb een tablet gekocht die ik een beetje als laptop ga gebruiken. En daar wil ik dus ook mijn toetsenbord en muis op aansluiten. Nu moet ik iedere keer onder mijn bureau kruipen om alles los te koppelen van mijn PC, alle kabels achter het bureau langs omhoog halen. Kortom... een hoop gedoe, vandaar dat ik op zoek ben naar een goede hub.

Bij voorbaat dank! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

Een toetsenbord heeft geen bandbreedte nodig. Wellicht wat voeding als het zo'n fancy multi-colored LED ding is. In dat geval zou elke USB hub met externe voeding volstaan.

Indien je voor een USB hub wil gaan met overige aansluitingen erop, moet je je even goed inlezen hoe dat HDMI signaal bijvoorbeeld, tot stand komt. Soms is daar USB-C Alt mode voor nodig, dat niet altijd aanwezig is. Soms wordt er een softwarerendering gebruikt voor het externe scherm met bijzonder slechte response en refreshrate. USB-C alt-mode heeft ook impacts op maximale snelheid van de hub. Niet dat je daar met een toetsenbord last van zou hebben.

Overigens bestaan ook KVM-switches. (keyboard, video, mouse). De video is optioneel :)

edit: link ..?

[ Voor 18% gewijzigd door M2M op 16-10-2021 00:09 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfainher
Wow die KVM switch ziet er zeer netjes uit! De gemiddelde usb hub ziet er toch een beetje gaar uit vaak vind ik persoonlijk (plastic/kunstof e.d.)... Ik dacht alleen dat KVM altijd minimaal honderden euro's kosten, maar mooi niet dus! ;)

Dit lijkt me denk ik dan nog wel een betere keus. 4K@30Hz, hoe vertaald dat naar 1440p? Ik heb namelijk een 144Hz monitor en mijn tablet ondersteund 120Hz, zou mooi zijn als ik dat zou kunnen halen.

M.b.t. die usb c alt mode... daar had ik nog nooit van gehoord. Slechte response tijd en lage refresh rate moeten we natuurlijk niet hebben. Maar wat ik al zei... de usb hubs die ik vind (ook hier op de pricewatch), word ik doorgaans niet veel wijzer van. Beperkte info en ze spelen meestal in op dat ze usb 3 hebben, iets wat ik dus niet perse nodig heb. Ook vind je veel van die docks die op een macbook 'geklikt' kunnen worden. Een fatsoenlijke hub vinden vind ik dus maar moeilijk.

In ieder geval bedankt voor je antwoord en de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
dfainher schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 23:52:
Voor mijn desktop PC, ik heb een tablet gekocht die ik een beetje als laptop ga gebruiken. En daar wil ik dus ook mijn toetsenbord en muis op aansluiten.
Eh, waarom wil je de tablet gebruiken op dezelfde plek / in plaats van je desktop?
De use case klinkt een beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfainher
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:56:
[...]

Eh, waarom wil je de tablet gebruiken op dezelfde plek / in plaats van je desktop?
De use case klinkt een beetje vreemd.
Omdat als mijn PC niet aan staat en ik moet even snel iets doen, zoals een e-mail typen of whatever. Dan kan ik daar mijn tablet voor gebruiken, los koppelen en ik ben meteen onderweg!

En het kan potentieel een tweede monitor zijn etc

[ Voor 5% gewijzigd door dfainher op 16-10-2021 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

Welke tablet betreft het eigenlijk?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfainher
De Samsung Galaxy Tab 7+ en ik heb ook nieuwe iPad (2021)
Pagina: 1