Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Belasting verlaging op elektra en gas per 2022

Pagina: 1
Acties:

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:02
Op diverse websites heb ik gelezen dat de belastingen op elektra en gas met €230,- omlaag gaan voor iedereen per 1 januari 2022 gaat dit in!

Mijn verbruik op 2 persoonshuishouden is al laag.
Totaal 65m2 en betreft een nieuwbouw, wij stoken niet.

Mijn jaarnota september 2021:
Normaal: 529 kWh
Dal: 681 kWh
Gas: 275m3

Ik moet maandelijks €41,- per maand betalen. Nu lees ik dat de belastingen verlaagt zullen worden. Het is voor iedereen lees ik. Voor mij loopt volgende jaar september mijn 3 jarige vaste contract ten einde. Ik vermoed dat als het voor iedereen geldt dat ook mensen met bestaande contract eronder vallen.

Moet ik hierover de energiemaatschappij hier om bellen of gaat dit automatisch gelden voor iedereen?

https://www.nu.nl/politie...-euro-per-huishouden.html

Ik wil graag weten hoe dat in zijn werk gaat? Ik krijg dus op de jaarnota volgende jaar meer terug?

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De prijs per eenheid zal stijgen, maar dat wordt gecompenseerd met lagere belasting dan nu.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:06
Een lager belastingtarief zal worden verwerkt in de eindafrekening van je energiemaatschappij. En tegen de tijd dat je contract afloopt, zal het wel zijn doorgevoerd. Daar hoef je dus zelf geen actie voor te ondernemen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:05
Je energieleverancier is gewend aan het feit dat REB en EB jaarlijks vastgesteld worden, die hebben de systemen daarvoor op orde.

Je krijgt 230 euro extra retour, verder betaal je over 1210KWh wat minder energiebelasting.

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:54
Het geldt voor iedereen en daar hoef je niks voor te doen. Heb je het niet nodig overweeg dan een donatie van 230 euro aan de voedselbank. Zo komt het toch daar terecht waar het hard nodig is.

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:28
Van der Berg schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:05:
Op diverse websites heb ik gelezen dat de belastingen op elektra en gas met €230,- omlaag gaan voor iedereen per 1 januari 2022 gaat dit in!

Mijn verbruik op 2 persoonshuishouden is al laag.
Totaal 65m2 en betreft een nieuwbouw, wij stoken niet.

Mijn jaarnota september 2021:
Normaal: 529 kWh
Dal: 681 kWh
Gas: 275m3

Ik moet maandelijks €41,- per maand betalen. Nu lees ik dat de belastingen verlaagt zullen worden. Het is voor iedereen lees ik. Voor mij loopt volgende jaar september mijn 3 jarige vaste contract ten einde. Ik vermoed dat als het voor iedereen geldt dat ook mensen met bestaande contract eronder vallen.

Moet ik hierover de energiemaatschappij hier om bellen of gaat dit automatisch gelden voor iedereen?

https://www.nu.nl/politie...-euro-per-huishouden.html

Ik wil graag weten hoe dat in zijn werk gaat? Ik krijg dus op de jaarnota volgende jaar meer terug?
Je energiemaatschappij hiermee lastigvallen lijkt me nogal onwenselijk. Deze hele 230 euro verlaging is al eigenlijk niet voor jou ‘bedoeld’. Je hebt na dit voordeel een maandbedrag van 22 euro. Deze verlaging is sec bedoeld voor mensen die van 200 naar 450 euro per maand gaan. Alleen is die uitveoring te complex.

Dus: gewoon blij zijn met het voordeel en verder alle hulp en informatielijnen openhouden voor de huishoudens die hier echt mee in de maag zitten.
Pagina: 1