Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

SBC voor schuur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-11 20:46
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Youtube op Full HD (vloeiend). Spotify spelen. PDF's openen. Kodi. Ik wil dat het op Linux draait.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo min mogelijk. Een Raspberry Pi 4 ex rand apparatuur is 60 euro. Laten we zeggen 100 euro? Het mag ook best tweede hands zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis, monitor (HDMI)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te duur
Fanless. Het komt in een schuur waar ook een bandschuurmachine staat, net als slijptollen, las apparaten etc.
Audio jack
Low power, ik laat hem aan staan.
Niet te groot, zodat ik em uit het zicht achter een monitor kan plakken die via een VESA mount al aan de muur hangt.

Ga je overklokken?
Niet van toepassing.

Wat verwacht je van ons?
Ik ben alleen bekend met de RPI1, 2 en 3. Ik heb reviews gelezen en ik denk dat de RPI4 nog net iets te langzaam is om als desktop te gebruiken. Alleen veel meer hoeft het ook niet te doen.

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:07
Heb je al in V&A gezocht? Bv. Dell Optiplex 3040 Micro MFF Intel Celeron 8GB 128GB SSD aangeboden. Wel zou ik enigszins bevreesd voor stof zijn, spuit hem regelmatig schoon van binnen met perslucht (zoals Ewent EW5605 Air Duster with apple scent). Fanless gaat lastig worden met dit budget, maak dan je budget iets groter en kijk eens op Ali - bv https://nl.aliexpress.com...-4307-92d9-df56a13edbc1-0. Overigens kost een Pi starter kit ook rond de €100 - Raspberry Pi 4 Model B (4GB ram) Starter Kit, die speelt Youtube soms wat schokkerig af op HD.

[ Voor 35% gewijzigd door martyw op 15-10-2021 16:31 ]

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-11 20:46
martyw schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:22:
Heb je al in V&A gezocht? Bv. Dell Optiplex 3040 Micro MFF Intel Celeron 8GB 128GB SSD aangeboden. Wel zou ik enigszins bevreesd voor stof zijn, spuit hem regelmatig schoon van binnen met perslucht (zoals Ewent EW5605 Air Duster with apple scent). Fanless gaat lastig worden met dit budget, maak je budget dan iets groter en kijk eens op Ali - bv https://nl.aliexpress.com...-4307-92d9-df56a13edbc1-0
Opzich zou die Dell wel kunnen. Zo te zien 18x17CM. Dat is een stuk groter dan ik verwacht had, maar wel een optie.