MSI MS-6167 ATX + AMD 1ghz proc??

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 10:52
Hoi,

Ik heb een MSI MS-6167 ATX moederbord, nu is dat een Slot-A mobo, en wil ik daar een nieuwe AMD proc op zetten (er zit nu een Tbird (dacht ik) 500mhz op, maar wil een andere, snellere.
Zijn er eventueel converters beschikbaar, zodat ik een Tbird (socket 370) op dit mobotje kan prikken? Of wat zijn mijn opties??

edit:
er zit een AMD Athlon 500 in.. kan dat kloppen?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:38

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 20 augustus 2001 16:53 schreef Weppel het volgende:
Zijn er eventueel converters beschikbaar, zodat ik een Tbird (socket 370) op dit mobotje kan prikken?
Een Thunderbird is socket-A, en alleen Intel gebruikt socket-370 :) Verder bestaan er geen converters, dus je moet proberen een slot-A Athlon 1GHz te vinden, maar ik geef je weinig kans. In ieder geval zal het dan duur worden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

die 500mhz kan wel kloppen maar dat is dan wel een classic, geen tbird

• Weppel
Hmm, een classic dan.. ik zit nu eens rond te kijken, en hier staat dat hij tot een AMD Athlon 800mhz kan hebben..

http://www.aberdeeninc.com/abcatg/mb7201.htm

enig idee of hij ook hoger kan??

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op maandag 20 augustus 2001 16:56 schreef Exirion het volgende:

[..]

Een Thunderbird is socket-A, en alleen Intel gebruikt socket-370 :) Verder bestaan er geen converters, dus je moet proberen een slot-A Athlon 1GHz te vinden, maar ik geef je weinig kans. In ieder geval zal het dan duur worden.
Thunderbird bestaat ook in Slot A hoor, alleen zijn er daar neit echt veel van gemaakt en zijn ze dus ook nauwelijks te krijgen...

En die CPU die je er nu op hebt zitten is een AMD Athlon classic 500, kan geen tbird zijn :)

edit:

beter lezen, daar was je dus al achter ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:38

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 20 augustus 2001 18:32 schreef BrZ het volgende:
Thunderbird bestaat ook in Slot A hoor, alleen zijn er daar neit echt veel van gemaakt en zijn ze dus ook nauwelijks te krijgen...
Klopt, maar ze zijn op de markt gebracht voor de OEM-markt om nog de voorraad slot-A borden te kunnen gebruiken. In de winkels zijn ze zelden/niet verkocht, en bijna geen enkel slot-A bord was geschikt voor die dingen. De slot-A Thunderbird mag eigenlijk geen naam hebben.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Weppel
Dus ik kan die handel niet gebruiken op dit mobotje??? Shit enzo :)

• BrZ

BrZ

Op maandag 20 augustus 2001 18:36 schreef Exirion het volgende:

[..]

Klopt, maar ze zijn op de markt gebracht voor de OEM-markt om nog de voorraad slot-A borden te kunnen gebruiken. In de winkels zijn ze zelden/niet verkocht, en bijna geen enkel slot-A bord was geschikt voor die dingen. De slot-A Thunderbird mag eigenlijk geen naam hebben.
Mja, ok... maar AMD 750 mobo's zouden die dingen probleemloos aan moeten kunnen, in tegenstelling tot de KX133 mobo's... en aangezien de MSI 6167 een750 chipset heeft zou dat wel moeten werken..

Alleen de praktijk leert dat het zelf op die mobo's vaak problemen opleverd :)

• Weppel
Dus .. ze zijn nog WEL te koop :)

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
met de laatste bios kan ie classics tot 1ghz aan, tbirds tot 900 ofzo

I’m not like the OTTERS

• BrZ