Surround upgrade advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:01
Beste Tweak helden,

Ik ben bezig met het upgraden van mijn geluidssettup, althans het plannen hiervan.

Mijn doel is het creëren van een immersive set-up met focus op goede kwaliteit surround sound.
Ik vind het volgende belangrijk:
- Goede kwaliteit meeslepend geluid tijdens films, series & games.
- Goede compatibiliteit met Playstation 5,Xbox series X en LG C9 Oled.
- Betrouwbaarheid, geen gedoe met uitvallende boxjes
- Zoveel mogelijk format supports (Dolby visoon/atmas, etc.)

Ik vind minder belangrijk:
- Multiroom audio
- Voice control

Budget
1000-1400 euro

Waar ben ik zelf op uitgekomen?
- Sonos Arc + 2 sonos one rear speakers
Subwoofer valt helaas buiten mijn budget, zal eventueel een jaar later kunnen worden toegevoegd.
* Ga ik genoeg lage tonen krijgen in een appartement zonder subwoofer?
* Arc heeft geen dts:x support?
* is Sonos vooral Hype?

- Samsung q950T
https://www.coolblue.nl/p...rSbG7BGs7vGhoCy3wQAvD_BwE
* Volledige set met Subwoofer, more bang for my buck?
* Ik lees mindere dingen over uitvallende boxjes?
* Slechtere geluidskwaliteit dan Sonos?

Ik hoor graag jullie mening!

Groetjes! Frez

[ Voor 15% gewijzigd door Frez op 15-10-2021 15:30 ]

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het goede nieuws: 1000-1400 is prima om mee te beginnen. Het slechte nieuws: soundbars zijn niet bedoeld voor wat jij wil. Die gebruik je puur om het geluid van de tv te verbeteren, alle surround op een soundbar is puur doe-alsof.

Voor dat bedrag zou ik investeren in een Teufel Ultima 40 power edition 5.1 set en het resterende bedrag in een receiver stoppen

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:53

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies: AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:26
Jorgen schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 16:16:
Het goede nieuws: 1000-1400 is prima om mee te beginnen. Het slechte nieuws: soundbars zijn niet bedoeld voor wat jij wil. Die gebruik je puur om het geluid van de tv te verbeteren, alle surround op een soundbar is puur doe-alsof.

Voor dat bedrag zou ik investeren in een Teufel Ultima 40 power edition 5.1 set en het resterende bedrag in een receiver stoppen
Dit dus. € 1.100 voor een Samsung Q950T is echt insane veel geld voor wat je er voor terug krijgt. Datzelfde geldt (mss nog wel meer) voor Sonos soundbars.

Het advies van @Jorgen is een goede. Dan krijg je voor een relatief zachte prijs een "immersive set-up met focus op goede kwaliteit surround sound", wat je zoekt.

De Teufel Ultima 40 5.1 kost € 799. De power edition € 949 (dikkere sub zo te zien). Dan moet er nog een receiver bij. Die zijn prijzig momenteel. Een Denon X1600H kost je € 549-€ 599. Wat kabels er bij en je hebt voor € 1.400 een echte 5.1 set. Veel goedkoper gaat niet lukken om in één keer een volledige 5.1 setup neer te zetten, tenzij je ook bereid bent 2e hands te shoppen.

Het mooie is, die Teufel mag je 8 weken proberen!

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 18-10-2021 09:30 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hulleman schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:29:
[...]

Dit dus. € 1.100 voor een Samsung Q950T is echt insane veel geld voor wat je er voor terug krijgt. Datzelfde geldt (mss nog wel meer) voor Sonos soundbars.

Het advies van @Jorgen is een goede. Dan krijg je voor een relatief zachte prijs een "immersive set-up met focus op goede kwaliteit surround sound", wat je zoekt.

De Teufel Ultima 40 5.1 kost € 799. De power edition € 949 (dikkere sub zo te zien). Dan moet er nog een receiver bij. Die zijn prijzig momenteel. Een Denon X1600H kost je € 549-€ 599. Wat kabels er bij en je hebt voor € 1.400 een echte 5.1 set. Veel goedkoper gaat niet lukken om in één keer een volledige 5.1 setup neer te zetten, tenzij je ook bereid bent 2e hands te shoppen.

Het mooie is, die Teufel mag je 8 weken proberen!
Dank voor de bevestiging :)

Mijn broer heeft nu een paar maanden de Ultima staan en van wat ik hoor is hij er zeer blij mee.

Your Friendly Neighborhood Moderator