Goedemiddag,
Voor op het kantoor willen wij graag een set panelen neerleggen, we zien dit meer als een test opstelling.
Bij geschiktheid zullen wij verder gaan uitbreiden.
Het beschikbare dakoppervlakte speelt geen rol, ruim 40x40 = 1600m2 platdak op zuid zonder opstakels beschikbaar. Geen last van schaduw.
Jaarverbruik 55.000 kwh
Als doel zouden wij graag 40 panelen willen neerleggen, verdeeld over 2 systemen (2x20 dus)
Aansluiting: 3x63A + 3x25A (2 meterkasten)
Budget is niet heel belangrijk, een terugverdientijd van 4,5 jaar zou mooi zijn.
De montage zullen wij zelf uitvoeren.
Ondanks dat er geen zinnige reden te bedenken is wil de directeur persé voor Solaredge met optimizers gaan
, dit is niet te veranderen.
Ik kom zelf, niet gehinderd door enige kennis, uit op:
20x JA Solar JAM60S-17-325-MR-AB
20x optimizer P370
1x SolarEdge SE6k 3-fase
Kan iemand aangeven of dit een correcte samenstelling is?
Of er een betere configuratie beschikbaar is?
Mag dit zo maar geplaatst worden zakelijk? Of zit er een meld plicht aan zulke installaties?
Ook in de omgeving Utrecht, waar aangegeven wordt dat het net "vol" zit?
(En nee, zonder Solaredge is echt geen optie)
Ik ben benieuwd.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Groeten,
Erik
Voor op het kantoor willen wij graag een set panelen neerleggen, we zien dit meer als een test opstelling.
Bij geschiktheid zullen wij verder gaan uitbreiden.
Het beschikbare dakoppervlakte speelt geen rol, ruim 40x40 = 1600m2 platdak op zuid zonder opstakels beschikbaar. Geen last van schaduw.
Jaarverbruik 55.000 kwh
Als doel zouden wij graag 40 panelen willen neerleggen, verdeeld over 2 systemen (2x20 dus)
Aansluiting: 3x63A + 3x25A (2 meterkasten)
Budget is niet heel belangrijk, een terugverdientijd van 4,5 jaar zou mooi zijn.
De montage zullen wij zelf uitvoeren.
Ondanks dat er geen zinnige reden te bedenken is wil de directeur persé voor Solaredge met optimizers gaan

Ik kom zelf, niet gehinderd door enige kennis, uit op:
20x JA Solar JAM60S-17-325-MR-AB
20x optimizer P370
1x SolarEdge SE6k 3-fase
Kan iemand aangeven of dit een correcte samenstelling is?
Of er een betere configuratie beschikbaar is?
Mag dit zo maar geplaatst worden zakelijk? Of zit er een meld plicht aan zulke installaties?
Ook in de omgeving Utrecht, waar aangegeven wordt dat het net "vol" zit?
(En nee, zonder Solaredge is echt geen optie)
Ik ben benieuwd.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Groeten,
Erik