Ziggo Connectbox+Gamen geeft lagspikes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylemon
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-04 11:14
Sinds de komst van de Connect Box is het gamen nooit meer geweest zoals het was. Lang verhaal kort:
Lag spikes (met als in-game resultaat in shooters, het om-de-hoek-doodgaan etc).

Ik ben inmiddels 4 Connect boxen verder, nooit een significante verbetering gezien.
En most important: -BRIGDE MODE heeft geen ZIN! Dit lost bij mij (en zo te lezen op het ziggo-forum ook bij anderen) niets op! Dit heeft waarschijnlijk iets te maken met de Puma 6 chipset.

Heeft iemand dezelfde ervaring met de Connectbox?

Nog een paar kernzaken:
- Ping is goed en lijkt goed bij metingen (moment opname).
- Download snelheid is ook goed.
- In game is het bagger, ik kan gewoon niet meer een fatsoenlijk potje Battlefield spelen.
- Ik gebruik alleen internet over de kabel, geen wifi.

It's time to kick ass and chew bubblegum, and i'm all out of gum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:41

Kid Buu

Huh, Pietje?

Heb zelf mijn Arris connect box laten vervangen voor een Ubee exemplaar, dit heeft alle ellende voor mij opgelost. Post je bevindingen/problemen hier en ze kunnen je verder helpen https://community.ziggo.n...rrents/td-p/60413/page/18

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb onderhand alle Connextboxen gehad maar geen van de problemen ervaren die jij nu beschrijft. Je zou zoals gezegd bij wijze van test de Ubee kunnen vragen om te zien of deze verbetering oplevert. In januari heb je zelfs de mogelijkheid om zelf een modem te kiezen als blijkt dat de Ubee beter werkt maar je wel een device wilt met uitgebreide mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemonde
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-05 17:37
Ik heb dezelfde ervaring. Mijn eerste Connectbox was een Compal versie, mijn huidige is een Arris. Beide apparaten geven hetzelfde probleem: om de 5 minuten een flinke lagspike (dit check ik o.a. met Pingplotter). De frequentie tussen de spikes is vrij accuraat, ik zou er mijn klok op gelijk kunnen zetten. Beide boxen waren ook ingesteld op bridge-mode.

Ik gebruik Geforce Now om te gamen en daar merk ik het elke keer als er een lagspike plaatsvindt.
Dan ontvang ik ook een 'bad connection' error en is het spel voor een paar seconden letterlijk onspeelbaar.