Verticale GPU mount PCIe 4.0

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-04 15:38
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een PCIe 4.0 verticale GPU mount. Ik heb het internet afgestruind maar de beste mount die ik tegen kom is die van Phanteks of Cooler Master. Helaas zijn deze PCIe 3.0. Nu weet ik niet of een mount mogelijk problemen geeft met mijn CPU koeler qua afmetingen/hoogte. Alle mogelijke relevante hardware staat onderaan genoteerd.

Wat is je budget?
Liever niet meer dan 50 euro. Maar als er geen andere opties zijn, dan ben ik bereid te kijken naar duurdere oplossingen. Als ik voor een X euro betere kwaliteit kan krijgen, dan geniet daar mijn voorkeur naar.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De mount moet passen bij de case, en dus is de kleur zwart mijn voorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Relevante hardware is mogelijk:
- MSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X 10G OC
- Gigabyte Aorus B550 PRO V2
- be quiet! Pure Base 500DX Zwart
- be quiet! Dark Rock Pro 4

Als er nog onduidelijkheden zijn dan hoor ik dat graag. De reden dat ik niet voor een PCIe 3.0 mount wil gaan, is omdat ik graag toekomstbestendig wil kiezen. PCIe 3.0 is dus geen optie :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
@Juice. Ik vrees dat je het met €50,- niet gaat redden. Een degelijke PCI-E 4.0 riser cable alleen al kost meer laat staan dat de bracket er nog bij moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Na verder rondgestruind te hebben ben ik tegen deze mount aangelopen: pricewatch: Cooler Master Universal Vertical Graphics Card Holder Kit V2 (PCI.... Zijn er betere alternatieven of is dit de beste optie die ik heb? Qua prijs iets boven budget, maar dat is begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pawnhamster
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-05 19:00
Houd wel rekening met de spalkjes die tussen de pcie covers zitten, die zitten het inpluggen van de hdmi/dp stekkers in de weg.

De bracket lost dit op door de kaart naar voren te schuiven waardoor de stekkers in je case komen te zitten.
Dit zorgt er ook voor dat je videokaart gaat hangen (dit doet de 2fan 1660ti van mijn vriendin zeker).

Het is een compromis omdat je case origineel niet gemaakt is op een vertical mount.

Ik heb bij de case van mn vriendin overwogen de spalkjes weg te zagen maar dat kan de integriteit van de case aantasten dus dat heb ik maar gelaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
Hoeveel ruimte heb je in je kast over momenteel? De lengte van de videokaart wordt ook meer.

Je videokaart Verticaal heeft op dat jij het mooi vind waarschijnlijk na totaal geen meerwaarde, de keus is echt aan jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Pawnhamster schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:07:
Houd wel rekening met de spalkjes die tussen de pcie covers zitten, die zitten het inpluggen van de hdmi/dp stekkers in de weg.

De bracket lost dit op door de kaart naar voren te schuiven waardoor de stekkers in je case komen te zitten.
Dit zorgt er ook voor dat je videokaart gaat hangen (dit doet de 2fan 1660ti van mijn vriendin zeker).

Het is een compromis omdat je case origineel niet gemaakt is op een vertical mount.

Ik heb bij de case van mn vriendin overwogen de spalkjes weg te zagen maar dat kan de integriteit van de case aantasten dus dat heb ik maar gelaten :P
Casemodding ben ik wel bekend mee, maar deze case hou ik graag zoals 'ie is haha. Ik ben me bewust van de ruimte voor aansluitingen. Hoeft gelukkig enkel 1x DP aangesloten te worden.
Markozv schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:13:
Hoeveel ruimte heb je in je kast over momenteel? De lengte van de videokaart wordt ook meer.

Je videokaart Verticaal heeft op dat jij het mooi vind waarschijnlijk na totaal geen meerwaarde, de keus is echt aan jezelf.
Ik heb ter illustratie wat foto's gemaakt. Er is momenteel nog +/- 5 cm speling tussen kaart en frontpanel.
Tussen sidewindow en cpu-koeler zit pak en beet 1,5 cm. Tussen cpu koeler en kaart pak en beet 1 cm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iu3sW-HLHVtijvpgQJCDnC91vYU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4bBse4IUBZC8RgMqTHOrbSv3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7SjyWUrt4Yw54-mDd4lm4BlY4x4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yxJI7N6mWlqUb2mN9xofeJzY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htiujj8OdLy3TuY6CI7UItipw-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qjO3EVfLkRKY2UKXsAM0jATo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
https://www.bol.com/nl/nl...dB6w.2_16.19.ProductTitle

Ik zou persoonlijk voor deze gaan maar kan niet garanderen dat hij PCI-e 4.0 is, je zou met Phanteks contact op kunnen nemen om dat dubbel te checken, zo ja zit je onder de €50,-

Wel kan je bij deze een andere riser erop schroeven

[ Voor 7% gewijzigd door Markozv op 15-10-2021 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Markozv schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:40:
https://www.bol.com/nl/nl...dB6w.2_16.19.ProductTitle

Ik zou persoonlijk voor deze gaan maar kan niet garanderen dat hij PCI-e 4.0 is, je zou met Phanteks contact op kunnen nemen om dat dubbel te checken, zo ja zit je onder de €50,-

Wel kan je bij deze een andere riser erop schroeven
Lijkt helaas PCIe 3.0 te zijn. Ik zou er een andere riser op kunnen schroeven, maar dan lijkt de betere keus diegene te zijn die ik eerder heb genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pawnhamster
Het lijkt wel krap te gaan worden met de dikke airkoeler, hoeveel hoogte heb je onder de koeler t/m de psu cover?
als dat ruim meer is dan de 120mm die de kaart diep (en vertikaal dus hoog) is zou het kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Pawnhamster schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:55:
Het lijkt wel krap te gaan worden met de dikke airkoeler, hoeveel hoogte heb je onder de koeler t/m de psu cover?
als dat ruim meer is dan de 120mm die de kaart diep (en vertikaal dus hoog) is zou het kunnen passen.
Dat lijkt 14 cm te zijn, zou krap aan worden maar mogelijk wel passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:20
Gaat het wel passen met je videokaart tegen het zijpaneel aan?

Edit; je kijkt naar een unit die anders werkt dan ik dacht, never mind

[ Voor 37% gewijzigd door 418O2 op 16-10-2021 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pawnhamster
Ik heb even gekeken en zie dat je aircooler over je eerste pcie cover heen hangt.

De coolermaster vertical holder heeft op die hoogte verstelschroeven zitten voor het schuiven.

Het lijkt ernaar dat het extreem krap word en dat je de holder als het al gaat passen met gpu en al moet installeren omdat je geen ruimte erboven over houd, en dan moet je de riser cable nog in het motherboard prikken.

Als het al lukt word het een heel avontuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
418O2 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 01:00:
Gaat het wel passen met je videokaart tegen het zijpaneel aan?

Edit; je kijkt naar een unit die anders werkt dan ik dacht, never mind
Ik zou zo'n 4 tot 5 cm ruimte moeten hebben. Daardoor zou ik ook geen hitte-issues moeten krijgen.
Pawnhamster schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:04:
Ik heb even gekeken en zie dat je aircooler over je eerste pcie cover heen hangt.

De coolermaster vertical holder heeft op die hoogte verstelschroeven zitten voor het schuiven.

Het lijkt ernaar dat het extreem krap word en dat je de holder als het al gaat passen met gpu en al moet installeren omdat je geen ruimte erboven over houd, en dan moet je de riser cable nog in het motherboard prikken.

Als het al lukt word het een heel avontuur.
Het is het proberen waard, lukt het of lukt het niet. Ik zal het hier laten weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pawnhamster
Het is het proberen waard, lukt het of lukt het niet. Ik zal het hier laten weten :P
Veel geluk, hoor graag of het gelukt is.

De ruimte tot het glazen paneel komt wel goed
Pagina: 1