• e.eringfeld
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-01 17:18
beste medetweakers,

allereerst twijfel ik of ik op het goede topic zit waarvoor mijn excuses mocht ik dat niet zitten. ik heb een HP 3005PR (dockingstation/poortreplicator (beestje moet een naam hebben :)) aangeschaft die ik van plan ben om te gebruiken om een 2de monitor aan te sluiten aan mijn laptop. daarnaast kan ik dan natuurlijk al mijn randapparatuur ook aansluiten via de dock.

Nu is het zo dat als ik mijn monitor gewoon via een HDMI aansluit op mijn laptop (een Dell Vostro 5402, Windows 10) ik gewoon rustig mijn ding kan doen. als ik de dock aansluit op mijn laptop gaat dit vaak ook wel een uurtje goed waarna ik plots een BSOD krijg. de foutcodes die ik dan tegenkom heb ik gefilmd omdat ze ook gelijk weer weg zijn en deze 2 ben ik tegengekomen: kernel data inpage error en unexpected store exception. als ik deze codes google zie ik dat dit iets te maken zou moeten hebben met de SSD of het RAM geheugen. ik kan me alleen niet voorstellen dat dit kapot zou zijn aan mijn laptop gezien het probleem alleen voordoet als de laptop is gekoppeld aan de dock. heeft een van jullie een idee waar dit aan zou kunnen liggen en waarom ik tegen dit probleem aan loop?

alvast bedankt!

groet,

Joost

• singelsma
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-02 14:09
Ik zou het dock retourneren, het is sowieso niet het juiste dock bij de laptop.
Een Vostro 5402 heeft USB-C en er hoort een Dell WD19 dock bij, is wel een stukje duurder, maar USB-C werkt sowieso veel beter dan een USB3.0 dock.

• e.eringfeld
bedankt voor je reactie. ik ben vergeten te vermelden dat deze dock tweedehands heb gekregen van familie die hem niet meer gebruiken. ikzelf ben een student die niet per se het budget heeft voor de Dell WD19 dock. als er geen oplossing is voor dit dock zal er denk ik helaas niks anders opzitten dan gewoon met een HDMI te werken.

• e.eringfeld
maar zou het dan helpen dat ik de USB b naar USB-A kabel die ik nu gebruik zou vervangen door een USB-B (de aansluit poort op de dock is USB-B) USB-B naar USB-C? of zeg ik nu iets doms?
alvast bedankt

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee