Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.eringfeld
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-03-2024
beste medetweakers,

allereerst twijfel ik of ik op het goede topic zit waarvoor mijn excuses mocht ik dat niet zitten. ik heb een HP 3005PR (dockingstation/poortreplicator (beestje moet een naam hebben :)) aangeschaft die ik van plan ben om te gebruiken om een 2de monitor aan te sluiten aan mijn laptop. daarnaast kan ik dan natuurlijk al mijn randapparatuur ook aansluiten via de dock.

Nu is het zo dat als ik mijn monitor gewoon via een HDMI aansluit op mijn laptop (een Dell Vostro 5402, Windows 10) ik gewoon rustig mijn ding kan doen. als ik de dock aansluit op mijn laptop gaat dit vaak ook wel een uurtje goed waarna ik plots een BSOD krijg. de foutcodes die ik dan tegenkom heb ik gefilmd omdat ze ook gelijk weer weg zijn en deze 2 ben ik tegengekomen: kernel data inpage error en unexpected store exception. als ik deze codes google zie ik dat dit iets te maken zou moeten hebben met de SSD of het RAM geheugen. ik kan me alleen niet voorstellen dat dit kapot zou zijn aan mijn laptop gezien het probleem alleen voordoet als de laptop is gekoppeld aan de dock. heeft een van jullie een idee waar dit aan zou kunnen liggen en waarom ik tegen dit probleem aan loop?

alvast bedankt!

groet,

Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• singelsma
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2023
Ik zou het dock retourneren, het is sowieso niet het juiste dock bij de laptop.
Een Vostro 5402 heeft USB-C en er hoort een Dell WD19 dock bij, is wel een stukje duurder, maar USB-C werkt sowieso veel beter dan een USB3.0 dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.eringfeld
bedankt voor je reactie. ik ben vergeten te vermelden dat deze dock tweedehands heb gekregen van familie die hem niet meer gebruiken. ikzelf ben een student die niet per se het budget heeft voor de Dell WD19 dock. als er geen oplossing is voor dit dock zal er denk ik helaas niks anders opzitten dan gewoon met een HDMI te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.eringfeld
maar zou het dan helpen dat ik de USB b naar USB-A kabel die ik nu gebruik zou vervangen door een USB-B (de aansluit poort op de dock is USB-B) USB-B naar USB-C? of zeg ik nu iets doms?
alvast bedankt