Dag allen!
Onlangs heb ik de PC game Far Cry 6 aangeschaft, maar werd vrijwel direct geconfronteerd met de beperkingen van mijn huidige PC. Daar kwam vandaag de mededeling overheen dat de processor van mijn huidige PC dusdanig verouderd is, dat ik Windows 11 niet kan installeren. Kortom; tijd voor een nieuwe (game) PC.
Ik schrijf game bewust tussen haakjes omdat ik merk dat ik veel minder game dan voorheen en dat mijn PC steeds vaker wordt gebruikt voor de standaard office taken en het maken van fotoboeken voor de kinderen. Toch zou ik het leuk vinden wanneer ik Far Cry 6 en in de toekomst de nieuwe GTA op een beetje een fatsoenlijke manier kan draaien. Rest dus de vraag; hoe verder? Ik heb geen idee heb waar ik moet beginnen. Intel of AMD? Hoeveel geheugen, welk moederbord, welke grafische kaart…
Ik zoek een;
- Een nieuwe PC waar ook fatsoenlijk op gegamed kan worden (Far Cry 6, GTA)
- Met voldoende opslagruimte (véél foto’s van de kinderen)
- Die in ieder geval een jaar of 5 vooruit kan
- budget is niet per se de bepalende factor
- ik ga niet overklokken ofzo
Momenteel heb ik 2 Full HD schermen staan, maar die zullen ooit een upgrade krijgen naar iets met een hogere resolutie. Het zou dus fijn zijn wanneer een nieuwe PC dat aan zou kunnen.
Wat zouden jullie aanraden? Iets samenstellen of een standaard PC kopen? En wat dan?
Ik heb alvast een voorzet gemaakt;
Is dit wat of is het teveel van het goede? Alvast dank!
Groeten Kezzaa
Onlangs heb ik de PC game Far Cry 6 aangeschaft, maar werd vrijwel direct geconfronteerd met de beperkingen van mijn huidige PC. Daar kwam vandaag de mededeling overheen dat de processor van mijn huidige PC dusdanig verouderd is, dat ik Windows 11 niet kan installeren. Kortom; tijd voor een nieuwe (game) PC.
Ik schrijf game bewust tussen haakjes omdat ik merk dat ik veel minder game dan voorheen en dat mijn PC steeds vaker wordt gebruikt voor de standaard office taken en het maken van fotoboeken voor de kinderen. Toch zou ik het leuk vinden wanneer ik Far Cry 6 en in de toekomst de nieuwe GTA op een beetje een fatsoenlijke manier kan draaien. Rest dus de vraag; hoe verder? Ik heb geen idee heb waar ik moet beginnen. Intel of AMD? Hoeveel geheugen, welk moederbord, welke grafische kaart…
Ik zoek een;
- Een nieuwe PC waar ook fatsoenlijk op gegamed kan worden (Far Cry 6, GTA)
- Met voldoende opslagruimte (véél foto’s van de kinderen)
- Die in ieder geval een jaar of 5 vooruit kan
- budget is niet per se de bepalende factor
- ik ga niet overklokken ofzo
Momenteel heb ik 2 Full HD schermen staan, maar die zullen ooit een upgrade krijgen naar iets met een hogere resolutie. Het zou dus fijn zijn wanneer een nieuwe PC dat aan zou kunnen.
Wat zouden jullie aanraden? Iets samenstellen of een standaard PC kopen? En wat dan?
Ik heb alvast een voorzet gemaakt;
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-10700K Boxed | € 330,- | € 330,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B560 Steel Legend | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3080 Vision OC 10G (rev. 2.0, LHR) | € 1.222,23 | € 1.222,23 |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 34 eSports DUO (Zwart / Wit) | € 38,05 | € 38,05 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X F4-3200C16D-32GFX | € 128,94 | € 128,94 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 104,89 | € 104,89 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 870 QVO 2TB | € 149,- | € 149,- |
| Totaal | € 2.187,01 | |||
Is dit wat of is het teveel van het goede? Alvast dank!
Groeten Kezzaa
[ Voor 48% gewijzigd door Kezzaa op 14-10-2021 22:07 ]