iMac start niet op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• velsen64
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-03-2024
Mijn vraag

Mijn vraag

Goedenavond,

Ik heb een Apple Mac 21.5” i5 2.9_GhzQC -2012
IK ondervind de volgende problemen. .Mac start niet op. Zie de logo en voortgang. Daarna gebeurt er niets meer. Bij de EHBO controle krijg ik de volgende meldingen:
Schijf EHBO op Macintosh HD gegevens:
foutmelding 69845.
Schijf EHBO Macintosh HD: geslaagd.
Schijf EHBO Container disk 2:
foutmelding 69716.
Schijf RHBO Apple HDD:
de partitie-indeling is in orde
Schijf EHBO Mac OS Base systeem:
is in orde. De oorspronkelijke status wordt teruggezet naar geactiveerd.
Schijf EHBO Apple disk image Media:
geslaagd

Heb geprobeerd Catalina opnieuw te starten. Krijg de volgende melding: MacOs kan niet op je computer geïnstalleerd worden. Controle of herstel van opslagsysteem is mislukt (69716 foutcode)
Probeer in de veilige modus op te starten wat niet lukt
Wat is er aan de hand. Wie o wie kan mij helpen.

Groet René
.

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:44

nelizmastr

Goed wies kapot

Je zou nog internet recovery kunnen starten en van daaruit een schone Catalina installeren op een volledig geformatteerde schijf. Als hij weer geïnstalleerd is kun je je backup van je data weer terugzetten.

Als je geen back-up hebt van je data en je komt niet meer in het systeem, dan zul je de schijf moeten uitbouwen en uitlezen op een andere Mac om de data eraf te halen.

Kan ook zijn dat je schijf stervende is en er een nieuwe in moet. Als je dit laat doen, laat er dan een SSD in zetten. Als dat meer dan €300 moet gaan kosten, machine afschrijven, m.i.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Probeer eerst eens met een externe schijf. Daar kun je prima macOS op installeren en eventueel van opstarten, met de ALT-toets ingedrukt bij opstarten. Wanneer dat werkt kun je beter de ingebouwde schijf testen, je kunt immers niet een tak afzagen waar je zelf op zit? Dus ook niet een schijf goed testen waar je op dat moment op werkt.