Home Assistant 433MHz signaal uitsturen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wikkez
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-10 16:16
ik ben nog maar pas begonnen met het ontdekken van de mogelijkheden van Home Assistant.
Ik heb hier een automatische poort die bediend worden met een 433.92 mhz afstandsbediening. Graag zou ik die integreren in HA zodat ik een signaal kan uitsturen via HA om de poort te openen of te sluiten.
Is zoiets uberhaupt mogelijk?

Wie kan mij op weg helpen?

(ik ben echt een leek, keep it simple!)

Eigen inzet wordt verwacht, graag aanvullen met wat je al gevonden hebt en wat je al geprobeerd hebt (en wat er dan niet werkte). Ook merk en type van de poort en type HA install kunnen helpen. Anders volgt een slotje.

[ Voor 23% gewijzigd door Septillion op 15-10-2021 07:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:50
Je zou dit met een RF-link kunnen doen, maar het ligt een beetje aan je poort of dat gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:47

GigaTexel_BE

AMD MP²

Het allermakkelijkst: een Shelly 1 parallel over de drukknop waarmee je de poort van binnenuit bedient.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:45
Wat voor motor zit er op die poort? Kabels tussen huis en de poort? Mogelijk is het handiger om die hele zender te skippen. Knopje kun je bedienen via bv bovenstaande shelly, maar dan moet je nog de batterij gaan vervangen. Of daar een losse voeding op zetten..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrisBerd
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 16:41
Met een Broadlink rm4 Pro kan je 433 mhz signalen opnemen en nadien via een script terug afspelen vanuit Home assistant. Ik gebruik dat om mijn rf gestuurde gordijnrail mee te sturen. Broadlink kan ook IR signalen versturen maar dan heb je line of sight nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 20:05
Waarschijnlijk (hoop ik voor je) maakt het hek gebruik van een rolling code. Daardoor kan HA zelf het signaal niet uitzenden, heb je inderdaad een bruggetje nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wikkez
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-10 16:16
KrisBerd schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:45:
Met een Broadlink rm4 Pro kan je 433 mhz signalen opnemen en nadien via een script terug afspelen vanuit Home assistant. Ik gebruik dat om mijn rf gestuurde gordijnrail mee te sturen. Broadlink kan ook IR signalen versturen maar dan heb je line of sight nodig.
dat ziet er op zich al interessant uit!
dat ga ik is bekijken.
bedankt he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterix78
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-08 02:20
KrisBerd schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:45:
Goede dag,
Deze broadlink is dan volledig te intergeren in hass?
Want dan zou ik dit voor mijn rolluik buismotoren kunnen gebruiken

https://stats.free-dc.org/cpidtagb.php?cpid=1774c0adc3408697fb50168c04d9749e&theme=1&cols=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Je kan kijken naar https://www.rflink.nl/ met bijvoorbeeld een nodoshop device

Ik heb zelf een olibra bond bridge (via amazon wel te leveren in Nederland). apparaat draait ook een lokale webserver en er is een erg makkelijke integratie met home assistant. Die gebruik ik vooral om mijn Somfy gordijnen aan te sturen, maar ik kan er ook mijn afzuiging mee aansturen en helaas ook mijn poort die dus geen rolling codes heeft standaard.

Omdat dat duidelijk niet veilig is heb ik uiteindelijk ervoor gekozen om de poort via een relais direct aan te sturen, maar het kon dus wel.

Makerij Hofman

Pagina: 1