back-to-wall toilet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twin93
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-11-2024
Dag allen,

Ik ben momenteel mijn toilet aan het verbouwen. Aanvankelijk had ik het idee om de bestaande staande toilet te vervangen door een zwevend toilet maar dit kan niet i.v.m. de vloer afvoer; deze staat namelijk te ver van de muur en een springbocht gaat niet passen en de afvoer kan ook niet verplaatst worden. Nu ben ik mij aan het oriënteren op staande toiletten, en mijn oog is nu gevallen op zogenaamde back-to-wall toiletten. Dit is een staand toilet dat tegen de muur staat waarbij de water reservoir kan worden ingebouwd en de afvoer netjes de vloer in kan. Zie bijvoorbeeld:

https://www.tegeldepot.nl...spoel-58-cm-hoogglans-wit
https://www.laufen.nl/cat...822952&sku=H8229520000001

Ik kan alleen nergens vinden wat voor inbouw reservoir bij dit soort toiletten horen? Heeft iemand ervaring met dit soort toiletten? :)

Beste antwoord (via twin93 op 16-10-2021 11:50)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:24
Dit is gewoon een standaard inbouwreservoir die je hiervoor kan gebruiken, je hoeft alleen het gat voor de afvoer niet te maken..

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Daar kun je een standaard duofix inbouwreservoir voor pakken.
Reservoirs hebben meestal geen koppeling met het type afvoer

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:10
is een klootzakken bocht geen optie ? waarom heet dat zo ? hij is geplaatst door een klootzak.
de bocht verstopt soms. https://www.hornbach.nl/s...liMNQckwAuX8aAg7WEALw_wcB
in abn is het een platte sprong bocht.

[ Voor 15% gewijzigd door miciel op 14-10-2021 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twin93
miciel schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:33:
is een klootzakken bocht geen optie ? waarom heet dat zo ? hij is geplaatst door een klootzak.
de bocht verstopt soms. https://www.hornbach.nl/s...liMNQckwAuX8aAg7WEALw_wcB
in abn is het een platte sprong bocht.
Nee dat lukt helaas niet. Dan zou ik de vloer moeten verhogen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:20

BCC

Zit je op de begane grond? Kun je hem niet “verslepen”?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:24
Dit is gewoon een standaard inbouwreservoir die je hiervoor kan gebruiken, je hoeft alleen het gat voor de afvoer niet te maken..

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
twin93 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:32:
Dag allen,

Ik ben momenteel mijn toilet aan het verbouwen. Aanvankelijk had ik het idee om de bestaande staande toilet te vervangen door een zwevend toilet maar dit kan niet i.v.m. de vloer afvoer; deze staat namelijk te ver van de muur en een springbocht gaat niet passen en de afvoer kan ook niet verplaatst worden. Nu ben ik mij aan het oriënteren op staande toiletten, en mijn oog is nu gevallen op zogenaamde back-to-wall toiletten. Dit is een staand toilet dat tegen de muur staat waarbij de water reservoir kan worden ingebouwd en de afvoer netjes de vloer in kan. Zie bijvoorbeeld:

https://www.tegeldepot.nl...spoel-58-cm-hoogglans-wit
https://www.laufen.nl/cat...822952&sku=H8229520000001

Ik kan alleen nergens vinden wat voor inbouw reservoir bij dit soort toiletten horen? Heeft iemand ervaring met dit soort toiletten? :)
waarom kun je de afvoer niet verslepen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twin93
Rofdof schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:28:
[...]

waarom kun je de afvoer niet verslepen dan?
Ik zit op de 8e verdieping. Het gaat om een loden pijp waarop tevens mijn badkamer afvoer is aangesloten. Ik heb contact gehad met een loodgieter en deze zei dat het wel mogelijk is om de afvoer te verplaatsen, maar dat dit zeer tijdrovend zal zijn (duur) en niet zonder risico voor de onderburen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
twin93 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:30:
[...]

Ik zit op de 8e verdieping. Het gaat om een loden pijp waarop tevens mijn badkamer afvoer is aangesloten. Ik heb contact gehad met een loodgieter en deze zei dat het wel mogelijk is om de afvoer te verplaatsen, maar dat dit zeer tijdrovend zal zijn (duur) en niet zonder risico voor de onderburen.
duidelijk....loden pijp nog. das een oud gebouw dan.
(dat spul brokkelt vaak ook af als je ermee gaat breken....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperbeun
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-03 13:17
Ik heb het ooit in mijn oude appartement ook gedaan. Sprong bocht ingehakt icm een loden afvoer.

Wat ik heb gedaan is een sleuf gehakt.
Vervolgens het lood netjes korter gemaakt met een dremel.

Sprong bocht met rubber in het lood gedrukt vervolgens cebar snelcement gebruikt.
Sleuf gevuld, laagje egaline erover en tegelen maar.

Wij hebben er 7jaar gewoond nooit gezeur gehad gewoon perfect.

Ben zelf Loodgieter/cv monteur geweest...dus weet wel hoe en wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:41

Reptile209

- gers -

Heb je anders genoeg ruimte om het reservoir verder uit de muur te zetten (zodat hij wel over de afvoer valt, of bijna zodat je wat weg kan smokkelen)? Wat stukken hout tegen de muur en daar het inbouwreservoir tegenaan. Welke afstand zit er tussen het afvoergat en de muur?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twin93
Reptile209 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:03:
Heb je anders genoeg ruimte om het reservoir verder uit de muur te zetten (zodat hij wel over de afvoer valt, of bijna zodat je wat weg kan smokkelen)? Wat stukken hout tegen de muur en daar het inbouwreservoir tegenaan. Welke afstand zit er tussen het afvoergat en de muur?
Nee die ruimte heb ik helaas niet. De vorige bewoners hebben het op deze manier gedaan, en dat betekende dat ik de afgelopen jaren met mijn knieën tegen de deur aan zat :9. Dit was ook de reden dat ik überhaupt begon met de verbouwing. De afstand tussen het afvoergat en de muur is 35 cm (muur incl afvoergat dus niet hart) en mijn wc is ongeveer 110 cm diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twin93
Opperbeun schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 18:39:
Ik heb het ooit in mijn oude appartement ook gedaan. Sprong bocht ingehakt icm een loden afvoer.

Wat ik heb gedaan is een sleuf gehakt.
Vervolgens het lood netjes korter gemaakt met een dremel.

Sprong bocht met rubber in het lood gedrukt vervolgens cebar snelcement gebruikt.
Sleuf gevuld, laagje egaline erover en tegelen maar.

Wij hebben er 7jaar gewoond nooit gezeur gehad gewoon perfect.

Ben zelf Loodgieter/cv monteur geweest...dus weet wel hoe en wat
Hmm hier heb ik ook over nagedacht, alleen een complicerende factor in mijn wc is dat de afvoer van de badkamer dan misschien wordt geblokkeerd. Op de foto beneden zie je de afvoer van de badkamer aan de linkerkant van de wc afvoer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VZeawRHYG3_Cs_4fxO4GE5hTjH8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QdezKMNSVFQpogYgGj9tY18b.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1