Hardware in organisatie niet meer in kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samsam2312
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20-06-2024
Beste Tweakers,

ik ben actief als servicedeskmedewerker bij een organisatie met zo'n 250 medewerkers.
In coronatijd hebben wij werkplekken gefaciliteerd voor medewerkers die vanuit huis gingen werken. Door drukte en onderbezetting is er hardware de deur uitgevlogen zonder dat dit geregistreerd is. Wij als organisatie willen alle hardware weer in kaart brengen, nu is mijn vraag, hebben jullie hier ervaring mee? Of tips voor hoe we dit het best kunnen aanpakken?

Met vriendelijke groet,

een mede tweaker!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:53
Er zal sowieso ergens bekend zijn hoeveel er besteld is lijkt me. Dan heb je iig een begin.
Hangen de laptops ook in het domein? Je zou dan kunnen kijken naar de aanmaakdatum van die computerobjecten, vanaf datum x (>= maart 2020, start COVID) zal dat een indicatie zijn.

En hoe logt men in? Via citrix o.i.d.? Je zou dan die bestellijst naast de sessies kunnen houden, dan zie je gauw genoeg dat P. Puk telkens via LAPTOP122 is ingelogd. Met 250 medewerkers is dat nog wel handmatig te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-10 12:04
En wat heb je zelf bedacht?

Je zou natuurlijk bijv. elke medewerker kunnen vragen wat ze hebben gekregen.

Of als het gemanaged wordt door bijv. Intune, zou je het ook daarin kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Hardware de deur uit zonder te registreren?
Gewoon bij de uitgang gestaan en mensen iets opgedrongen om mee te nemen of moesten ze het aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkplek is nogal breed. Zijn dat "domme" devices die op de een of andere manier kunnen connecten met bedrijfsapplicaties of virtuele desktops?

Ik zou de forensics nu nog even achterwege laten en dit anders insteken. Iedereen die een thuiswerkplek gefaciliteerd heeft gekregen vanwege Corona moet even de volgende gegevens doorgeven:
- vorm van het doosje
- eventuele verdere uiterlijke kenmerken
- foto's van de stickertjes met de serienummers

En doe dat even vóór 15 november, want anders kun je die thuiswerkplek vanaf dat moment niet meer gebruiken en zul je met het ding naar kantoor moeten komen om hem weer te laten activeren.

Bullshit, maar minstens 80 procent gaat zich gewoon bij je melden, omdat ze na 15 november dat ding ook nog willen gebruiken. En anders blokkeer je ze na 15 november gewoon.... je was gewaarschuwd. "Gelukkig kunnen we hem ook op afstand even voor je deblokkeren. Wat voor computer is het en wat is het serienummer?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik mis je eigen inzet in dit topic, net zoals de voorgaande topics. Daarbij heb je met bovenstaande reacties genoeg aanknopingspunten.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.