Krukaspoelie verkeerd om teruggeplaatst, kan dit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01 16:16
Om te beginnen, ik weet helemaal niks van auto's. Ik kan m'n oliepeil meten en daar houdt het mee op. Gaat om een Peugeot 207 uit 2007.

1 maand terug kreeg ik een storing motormanagement. Er zat aanslag op de gasklep, 200 euro verder rijdt hij weer en advies om alleen nog Super te tanken.

1 week terug, melding emissiestoring. Krukassensor kapot, is maandag vervangen, 250 euro verder.

Gister, kabaal uit de motorkap, melding accu en elektriciteitstoevoer storing. Garage een foto geappt, ja multiriem stuk, maar verder slechte communicatie, antwoordt niet meer, en nu. Toen ANWB maar gebeld, 2 uur wachten, shoarma gehaald. Multiriem inderdaad stuk, heel raar gespleten door het midden, niet geknapt o.i.d. Naar het servicepunt gereden met een noodaccu. Wat blijkt, de krukaspoelie (?) was verkeerd om teruggezet (?) waardoor de multiriem niet meer recht maar schuin liep en dat werd hem fataal. 33 euro verder, nieuwe multiriem.

Dus ik ging net verhaal halen bij de garage dat die poelie verkeerd om is teruggezet en eigenlijk wou ik ook de kosten verhalen. Maar hij ging gelijk in de verdediging dat je de poelie helemaal niet verkeerd om terug kan zetten en dat hij dat dus niet gedaan heeft. Over kosten durfde ik toen niet meer te beginnen.

Ik woon hier nog niet zo lang dus ben ook nog niet zo lang bij deze garage, maar ik weet niet zo goed wie er nou gelijk heeft en of ik beter een andere garage kan zoeken of niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Merkdealer ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
Nee ging om een kleine autogarage, ook niet bij Bovag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Savkate schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:46:
[...]

Nee ging om een kleine autogarage, ook niet bij Bovag.
zou de merkdealer eens opbellen, of langsgaan.
'handige jopie/ali' ben je niet altijd beter mee uit.
Poelie zal inkeping hebben, die op 1 manier geplaatst kan worden
1e edit:
Krukas positiesensor kost iets van 3 tientjes, dan is E250,- wel erg duur.
2e edit:
is er door garagist gewerkt aan de poelie ?
(waarom zou hij dat hebben gedaan, of moeten vergoeden)

[ Voor 32% gewijzigd door Hackus op 14-10-2021 14:00 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-05 14:41
Bij een Peugeot 206 / 207 kun je inderdaad de krukaspoelie niet verkeerd om monteren, dan past 'ie namelijk niet. Dus je garage heeft daar wel een punt.

Overigens, een gespleten multi-riem is vaak echt slijtage.

Bron: ik heb een 206 gehad waarbij de multi-riem ook stuk ging.

-edit-
Zoals @Mielemuis aangeeft, verkeerd om monteren kan dus schijnbaar wel met dit blok... I stand corrected :)

[ Voor 30% gewijzigd door Kars op 20-10-2021 07:43 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
Kars schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:52:
Bij een Peugeot 206 / 207 kun je inderdaad de krukaspoelie niet verkeerd om monteren, dan past 'ie namelijk niet. Dus je garage heeft daar wel een punt.

Overigens, een gespleten multi-riem is vaak echt slijtage.

Bron: ik heb een 206 gehad waarbij de multi-riem ook stuk ging.
Ah ok dankjewel! Goed om te weten, dan ben ik weer wat wijzer. Wellicht had ik dan toch echt pech met 3 reparaties in 1 maand. Hopen dat hij nu gewoon even blijft rijden... Maar wel raar dat die man van de ANWB dat zei. Hij liep zelf naar me toe met het onderdeel in de hand en vertelde dat het raar was dat deze verkeerd om zat en dat die ook niet goed vast zat daardoor. Raar...

[ Voor 15% gewijzigd door Savkate op 14-10-2021 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Welke motor ligt er in de 207?

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Maarreh, heeft de ANWB die krukaspoelie ook weer omgedraaid dan, omdat ze zeggen dat hij er verkeerd om op zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:59:
Maarreh, heeft de ANWB die krukaspoelie ook weer omgedraaid dan, omdat ze zeggen dat hij er verkeerd om op zat?
Daar stel je een hele goede vraag hahahah. Geen idee dan eigenlijk... Ik kan het niet zo goed om de foto zetten helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/19hq8CdN2JY1841WVBV8f49pVwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oJlkMsKMVCvbZ3S4YdZagrCy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCDWebSBdTNNQC42acXo87spzU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JZCvGfUBPf7sbtR4MzDXZ1xA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
Wat bedoel je met welke motor? Ik kan er niet veel meer over zeggen dan dat het een 1.6 motor is (?).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqLFxlRbgu9BS09txnqOZG8q1qk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RQxp3fIFyDzaM8v7hk0HOsZ2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
Hackus schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:52:
[...]

zou de merkdealer eens opbellen, of langsgaan.
'handige jopie/ali' ben je niet altijd beter mee uit.
Poelie zal inkeping hebben, die op 1 manier geplaatst kan worden
1e edit:
Krukas positiesensor kost iets van 3 tientjes, dan is E250,- wel erg duur.
2e edit:
is er door garagist gewerkt aan de poelie ?
(waarom zou hij dat hebben gedaan, of moeten vergoeden)
Ja kostentechnisch ga ik altijd naar een kleine garage. Die in m'n vorige woonplaats was echt top en dat is een super vent (je bent de beste Martijn), maar deze garage is wel weer anders. Wellicht dat ik inderdaad even langs de merkdealer hier rijd of ze kunnen kijken of het nu goed zit?

En ja er zat 4 uur arbeid in omdat ze niet konden vinden wat het probleem was? Tenminste de factuur zegt inderdaad 33 euro ofzo voor de sensor en dan 190 euro arbeid o.i.d. en dan BTW.

De ANWB man zei dat de garage dan waarschijnlijk aan de poelie had gezeten met het werken aan de krukas? Ik zou het echt niet weten, zoals ik al zei kan ik werkelijk geen onderdeel aanwijzen in een auto.

[ Voor 4% gewijzigd door Savkate op 14-10-2021 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-05 14:41
Savkate schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:05:
[...]

Daar stel je een hele goede vraag hahahah. Geen idee dan eigenlijk... Ik kan het niet zo goed om de foto zetten helaas.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
1.6 16V benzine motor zo te zien.
Hier zit de poelie er in ieder geval goed op, want de opstaande rand zit aan de blokzijde :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
Kars schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:14:
[...]

1.6 16V benzine motor zo te zien.
Hier zit de poelie er in ieder geval goed op, want de opstaande rand zit aan de blokzijde :)
Oh ja 1.6 16V ja! Dat klopt.
En dat is goed om te horen, die ANWB man zij ook dat de opstaande rand aan de verkeerde kant zat? Ik snap er echt niks van. Maar bedankt voor het bevestigen dat hij nu goed is, kan ik met een gerust hart weer de weg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Savkate De Krukas positiesensor zit vaak onder bij de startmotor, de nokkenas sensor 'vrij' onder de motorkap

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 361276

Waarom zitten er 3 wc blokjes aan je motorblok vast?

Wat is dat zakje wat aan de rechterkant hangt?

Welke jostie heeft die kabels zo tussen de accupolen gestoken, daar moet gewoon een kabelschoen aan (kost dus letterlijk 5 cent) en vastgeschroefd worden, kabel hangt ook maar een beetje over de onderdelen echt heel amateuristisch.

Ik heb geen ervaring met de 1.6 maar met de 1.4 kan je de polie wel verkeerd om monteren (bij andere type motoren past dat soms gewoonweg niet) maar dat merk je snel genoeg aangezien de snaar dan niet netjes loopt. In het Hayes boek staat daar ook wat over vermeld kan ik me herinneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Anoniem: 361276 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:04:
Om stinkende uitlaatgassen te voorkomen? Lavendelgeurtje achter de auto. |:( }:O :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14-03 11:35
Heel vroeger dacht men dat toiletblokjes hielpen tegen steenmarters onder de motorkap _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
Dakillerbean schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:18:
Heel vroeger dacht men dat toiletblokjes hielpen tegen steenmarters onder de motorkap _O-
Hahahha ja m'n oude garage zei dat dat misschien kon helpen tegen marters, hondenhaar zou ook helpen dus dat zit in het stukje panty links. :+ Uiteindelijk zaten er nog steeds marters in dus heb nu een verjager met zo'n piep erin zitten. Je moet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate

Welke jostie heeft die kabels zo tussen de accupolen gestoken, daar moet gewoon een kabelschoen aan (kost dus letterlijk 5 cent) en vastgeschroefd worden, kabel hangt ook maar een beetje over de onderdelen echt heel amateuristisch.

Ik heb geen ervaring met de 1.6 maar met de 1.4 kan je de polie wel verkeerd om monteren (bij andere type motoren past dat soms gewoonweg niet) maar dat merk je snel genoeg aangezien de snaar dan niet netjes loopt. In het Hayes boek staat daar ook wat over vermeld kan ik me herinneren.
Ja dat 'zou helpen tegen de marters', het zakje is een panty met hondenhaar, zou ook moeten helpen hahah. Je moet wat. Inmiddels zit er ook een verjager met piep in.

En eh ja met die kabels dat heeft mijn oude garage ook gedaan denk ik? Like I said, ik heb er geen verstand van. Maar ik vind het nu wel heel matig dat ik geen idee heb ik wie ik nu moet vertrouwen en ik ken ook niemand die handig is met auto's.

Is de snaar hetzelfde als de multiriem? Want die knapte dus 10 km nadat ik de auto weer had opgehaald en dat onderdeel verkeerd om zou zitten.

Ik denk dat ik vandaag of morgen even langs de Peugeot dealer rijd en vraag of hun er een oordeel over kunnen vellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:13
Savkate schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:41:
1 maand terug kreeg ik een storing motormanagement. Er zat aanslag op de gasklep, 200 euro verder rijdt hij weer en advies om alleen nog Super te tanken.
Duur advies wel, enige waar dat echt mee helpt is om je portemonnee leger te maken, uiteraard bij een normaal motorblok met normale compressie.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
Jorn schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:09:
[...]

Duur advies wel, enige waar dat echt mee helpt is om je portemonnee leger te maken, uiteraard bij een normaal motorblok met normale compressie.
Ja het ging erom dat in E10 dus 10% ethanol zit en dat dat voor een aanslaglaag op m'n gasklep had gezorgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Savkate schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:54:
En eh ja met die kabels dat heeft mijn oude garage ook gedaan denk ik? Like I said, ik heb er geen verstand van. Maar ik vind het nu wel heel matig dat ik geen idee heb ik wie ik nu moet vertrouwen en ik ken ook niemand die handig is met auto's.
Heb jij een subwoofer of versterker in je auto? Die rode kabel is een bekende 'voedingskabel' van menig subwoofer/versterker setje en lijkt duidelijk je dashboard in te gaan. Ik ken maar weinig garages die de moeite nemen zulke kabels in te bouwen, ik gok dus vorige eigenaar?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:02
Savkate schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:43:
[...]

Ja het ging erom dat in E10 dus 10% ethanol zit en dat dat voor een aanslaglaag op m'n gasklep had gezorgd?
Of die gasklep was na 14 jaar gewoon een keer toe aan een schoonmaakbeurt, daar komen namelijk ook oliedampen van je carterventilatie langs en dat slaat neer op die klep. Gewoon E10 erin mikken in dat ding. Vervuilen doet die klep toch wel.

Daarbij, die motor van jou heeft multi-point injectie (iedere cylinder z'n eigen injector) en dus komt die brandstof nooit langs de gasklep. Dus Super tanken om de gasklep schoon te houden is je rijnste onzin.

200 euro vragen voor het schoonpoetsen van je gasklep lol 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 19-10-2021 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubeuhh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-05 15:23
SinergyX schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:12:
[...]

Heb jij een subwoofer of versterker in je auto? Die rode kabel is een bekende 'voedingskabel' van menig subwoofer/versterker setje en lijkt duidelijk je dashboard in te gaan. Ik ken maar weinig garages die de moeite nemen zulke kabels in te bouwen, ik gok dus vorige eigenaar?
gok dat dat de voeding is van de marterverjager waar hij hierboven over sprak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
FastFred schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:11:
[...]

Of die gasklep was na 14 jaar gewoon een keer toe aan een schoonmaakbeurt, daar komen namelijk ook oliedampen van je carterventilatie langs en dat slaat neer op die klep. Gewoon E10 erin mikken in dat ding. Vervuilen doet die klep toch wel.

Daarbij, die motor van jou heeft multi-point injectie (iedere cylinder z'n eigen injector) en dus komt die brandstof nooit langs de gasklep. Dus Super tanken om de gasklep schoon te houden is je rijnste onzin.

200 euro vragen voor het schoonpoetsen van je gasklep lol 8)7
Zucht, nu voel ik me wel lekker dom. Hij kon eerst ook niet vinden waar het aan lag? En schoonmaken met een middeltje lukte niet dus ik weet niet wat hij heeft gedaan, maar er zaten 4 uren in x 50 euro. Hij had de auto ook van vrijdagochtend tot dinsdagochtend nodig waardoor ik het weekend nergens heen kon en m'n gitaarles heb gemist... Dus ik denk dat ik een andere garage ga zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
SinergyX schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:12:
[...]

Ah ja dat zal inderdaad van de marterverjager zijn. :) Die heeft mijn oude garage er heel snel opgezet toen ik op bezoek was bij m'n ouders, dus vandaar misschien iets minder netjes gedaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 19:02
Savkate schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:28:
[...]

Ah ja dat zal inderdaad van de marterverjager zijn. :) Die heeft mijn oude garage er heel snel opgezet toen ik op bezoek was bij m'n ouders, dus vandaar misschien iets minder netjes gedaan denk ik.
Heb je ooit last gehad van marters dan of zitten die veel in jou omgeving? Ik zou al die prul eruit halen maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
FastFred schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:42:
[...]

Heb je ooit last gehad van marters dan of zitten die veel in jou omgeving? Ik zou al die prul eruit halen maar goed.
Ja ik zie ze met regelmaat over de weg rennen en er is al 2 keer allemaal van dat gele isolatiespul (?) onder m'n motorkap losgetrokken. Niet meer sinds ik dat apparaatje heb, maar je hebt wel gelijk dat ik die andere onzin er nu wel onder weg kan halen, lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023

En dan die KM-stand met witte stift.... :') :r

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
warhamstr schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:47:
[...]

Mooi he, echt kunstwerkje onder mijn motorkap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rubeuhh schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:18:
[...]

gok dat dat de voeding is van de marterverjager waar hij hierboven over sprak
Vermoedelijk, voor een subwoofer kabel lijkt de kabel wel aan de dunne kant al dacht ik ook gelijk aan een subwooferkabel. Hoe dan ook wie dat heeft aangesloten zou ik maar even niet (lees nooit) meer aan je auto laten werken :+

De meeste Tweakers waaronder ik hebben geen glazen bol dus wij weten ook niet wat er precies is gedaan aan je auto, wat ik wel weet is dat een multieriem niet binnen 10km stuk kan gaan, dan is er echt iets compleet mis gegaan met de montage of de riem zelf is defect. Wat het ook is je hebt ook garantie op je reparatie dus de garage zou dit toch moeten onderzoeken en/of repareren onder garantie. Mocht de dealer al gelijk alles ontkennen zonder enig onderzoek dan zou je al genoeg moeten weten (andere tweakers kunnen je vast meer vertellen over de rechten hier).

Mijn ervaring met de ANWB is dat de monteurs behoorlijk veel ervaring hebben en als die zeggen dat je polie verkeerd zit dan acht ik dat zeer aannemelijk. Er is voor de ANWB ook geen reden om je verkeerd te informeren aangezien ze je niet nog een factuur sturen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

warhamstr schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:47:
[...]

En dat is fout omdat? Staat bij mij ook gewoon gewoon er op geschreven, het onderhoudsboekje was al bijna 10 jaar kwijt, de notatie-kaart bij de deur was er met plastic houder en al jaren geleden afgevallen. Dit is een auto van ruim 14 jaar oud.

Nu zit je alleen bij het punt, wat was de fout, wat was de oplossing, en wie z'n schuld is het nu. Het woord nu woord van de ANWB man versus garage, bovag of niet, dat zijn moeilijke zaken.

Ik ken verder de garage niet, hij zal z'n werk elders misschien prima doen, maar ik zou toch eens naar een andere (hoeft geen merk) garage gaan kijken :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Savkate schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:28:
[...]

Iets minder netjes is wel een statement inderdaad, alle draden liggen los en de contacten zitten zo tussen de accupolen gestoken, in het erste geval komt het los en kan er kortsluiting en/of brand ontstaan. Voor mij is het moeilijk om te geloven dat dit echt door een garage is gegaan zelfs de meeste amateurs sluiten dit netter en veiliger aan. Ik wil niet dat we weer lijfstraffen introduceren in Nederland maar als iemand wat stokslagen verdiend is het die "monteur" wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Helemaal niet fout, maar verschrikkelijk lomp en lelijk.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
Anoniem: 361276 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:03:
[...]

Iets minder netjes is wel een statement inderdaad, alle draden liggen los en de contacten zitten zo tussen de accupolen gestoken, in het erste geval komt het los en kan er kortsluiting en/of brand ontstaan. Voor mij is het moeilijk om te geloven dat dit echt door een garage is gegaan zelf de meeste amateurs sluiten dit netter en veiliger aan. Ik wil niet dat we weer lijfstraffen introduceren in Nederland maar als iemand wat stokslagen verdiend is het die "monteur" wel.
Ik gok dat het zo lelijk was gedaan omdat hij de marterverjager snel had gemonteerd toen ik bij m'n ouders op bezoek was en ik nog gauw kon langskomen voordat ik weer naar huis reed. Het is verder echt een hele fijne monteur hoor, heeft me regelmatig uit de brand geholpen en gratis dingen voor me gedaan, hele goede service. Maar ja wellicht dit wel iets minder netjes gedaan dan... Overigens wel een lokale garage ja, geen bovag of dealer, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
Anoniem: 361276 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:57:
[...]

Vermoedelijk, voor een subwoofer kabel lijkt de kabel wel aan de dunne kant al dacht ik ook gelijk aan een subwooferkabel. Hoe dan ook wie dat heeft aangesloten zou ik maar even niet (lees nooit) meer aan je auto laten werken :+

De meeste Tweakers waaronder ik hebben geen glazen bol dus wij weten ook niet wat er precies is gedaan aan je auto, wat ik wel weet is dat een multieriem niet binnen 10km stuk kan gaan, dan is er echt iets compleet mis gegaan met de montage of de riem zelf is defect. Wat het ook is je hebt ook garantie op je reparatie dus de garage zou dit toch moeten onderzoeken en/of repareren onder garantie. Mocht de dealer al gelijk alles ontkennen zonder enig onderzoek dan zou je al genoeg moeten weten (andere tweakers kunnen je vast meer vertellen over de rechten hier).

Mijn ervaring met de ANWB is dat de monteurs behoorlijk veel ervaring hebben en als die zeggen dat je polie verkeerd zit dan acht ik dat zeer aannemelijk. Er is voor de ANWB ook geen reden om je verkeerd te informeren aangezien ze je niet nog een factuur sturen ofzo.
Nee snap ik hoor, ik zal nooit weten wat er precies aan de hand is. Maar de garage hier schoot gelijk zo in de verdediging en was diep beledigd dat ik hem beschuldigde dat er misschien iets mis was gegaan. Hij vroeg wel of 'alles nu weer goed was' maar stelde niet voor om even ernaar te kijken o.i.d. Dus de service is wel ver te zoeken. Hij heeft de auto ook altijd ontzettend lang nodig, ook voor kleine reparaties, en biedt dan geen vervangend vervoer. Gelukkig kan ik veel thuiswerken maar het is wel vervelend.

Het leek me inderdaad ook gek dat de ANWB monteur zou liegen, hij kwam zelfs nog naar me toe gelopen met de poelie in z'n hand om me uit te leggen hoe die verkeerd gemonteerd was. Dus waarom zou hij daarover liegen? Dat leek me ook sterk ja. Hoefde ook maar €33 te betalen dus het is inderdaad niet alsof ze nog meer geld uit me konden halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
SinergyX schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:03:
[...]

En dat is fout omdat? Staat bij mij ook gewoon gewoon er op geschreven, het onderhoudsboekje was al bijna 10 jaar kwijt, de notatie-kaart bij de deur was er met plastic houder en al jaren geleden afgevallen. Dit is een auto van ruim 14 jaar oud.

Nu zit je alleen bij het punt, wat was de fout, wat was de oplossing, en wie z'n schuld is het nu. Het woord nu woord van de ANWB man versus garage, bovag of niet, dat zijn moeilijke zaken.

Ik ken verder de garage niet, hij zal z'n werk elders misschien prima doen, maar ik zou toch eens naar een andere (hoeft geen merk) garage gaan kijken :P
Ah ja een onderhoudsboekje, die heb ik ook niet haha.

Het is geen bovag garage maar 'gewoon een mannetje'. Normaal doet hij oldtimers en ook dure auto's/speciale modellen (??) dus ik dacht hij weet wel wat hij doet. Maar ja, misschien is mijn plebs Peugeot dan ook niet de moeite waard voor hem om aan te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Savkate schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:12:
[...]

Ah ja een onderhoudsboekje, die heb ik ook niet haha.

Het is geen bovag garage maar 'gewoon een mannetje'. Normaal doet hij oldtimers en ook dure auto's/speciale modellen (??) dus ik dacht hij weet wel wat hij doet. Maar ja, misschien is mijn plebs Peugeot dan ook niet de moeite waard voor hem om aan te werken.
Mannetje kan prima kennis hebben, maar misschien meer van 'old timers' dan van young timers. En een echte peugeot kenner zal wel kunnen vertellen of dat mogelijk is met de poelie, kan prima dat zoiets mogelijk is bij bepaalde modellen (ik had zelf een 1996 306 waar het niet mogelijk was, maar die peugeot's zijn elke versie compleet anders).

Soms moet je het zien als beetje leergeld, wees blij dat er geen grote schade is opgelopen. De ene garage die 10 jaar geleden perfect was, is vandaag de dag misschien ook niet meer wat ze ooit waren, geld ook voor 'mannetjes' met bepaalde expertise voor specifieke auto's. En vergeet niet dat je zelf ook de nodige kennis moet hebben om uberhaubt te bepalen of een garage z'n werk wel weet te doen, jij zal 99% van de tijd het gevoel 'hij zegt het, dus het zal wel' hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 13:57
Bij een 1.6 16v of nfu, kun je de krukas poelie inderdaad verkeerd om zetten, dus de ANWB had in dit geval wel gewoon gelijk.
Hierdoor zal de poelie inderdaad uit het midden zitten met extra slijtage van de riem als gevolg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Precies wat ik dacht, en de ANWB monteurs zijn allemaal ervaren monteurs dus die roepen niet "zomaar" wat. Waarschijnlijk heeft deze monteur geen idee van Peugeot en doet deze er even bij (zonder de werkplaatsboeken te hebben of te raadplegen). Beter dus een andere zoeken. Probleem met die soort "mannetjes" is dat het elke keer een beetje aanrommelen gaat worden waardoor je blijft terugkomen met problemen en je auto nooit fijn en betrouwbaar aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 13:57
En dan hebben we het nog niet over 4 uur werk voor het schoonmaken van het gssklep huis,
Dat ding zit boven op, is letterlijk 10 min. werk om te demonteren,
Stel je bent er een klein uur mee bezig geweest Inclusief het opnieuw inleren van de aanslag/adaptatie waardes.
Dat is wel oké. Maar 4uur...

En dan de krukas poelie loshalen voor het vervangen van de sensor die helemaal aan de andere kant van de motor net onder het oliefilter huis zit....

Ik zou langzamerhand op zoek gaan naar een andere garage.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m2011
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:54
Savkate schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:41:
Toen ANWB maar gebeld, 2 uur wachten, shoarma gehaald.
Wat een heerlijk detail :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
m2011 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:21:
[...]

Wat een heerlijk detail :9
Ik wou jullie graag meenemen in mijn avontuur. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
Mielemuis schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:41:
En dan hebben we het nog niet over 4 uur werk voor het schoonmaken van het gssklep huis,
Stel je bent er een klein uur mee bezig geweest Inclusief het opnieuw inleren van de aanslag/adaptatie waardes.

En dan de krukas poelie loshalen voor het vervangen van de sensor die helemaal aan de andere kant van de motor net onder het oliefilter huis zit....

Ik zou langzamerhand op zoek gaan naar een andere garage.
Ja ik weet ook niet waarom dat zo lang duurde, pas op het einde ging hij het loshalen om het schoon te maken, geen idee wat hij die andere uren gedaan heeft.

Maar even, de poelie zou hij dan dus helemaal niet aangeraakt moeten hebben als hij met de sensor bezig was?

Want in dat geval, zou dan mijn vorige garage de poelie verkeerd hebben teruggezet? Dat was al wel meer dan een jaar geleden dat die de auto heeft aangeraakt dus zal wel gek zijn als ik meer dan een jaar met een verkeerd om poelie heb gereden? Snap er niks meer van lol. Of misschien heeft de huidige garage eraan gezeten bij de apk afgelopen zomer. Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
Anoniem: 361276 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:32:
Precies wat ik dacht, en de ANWB monteurs zijn allemaal ervaren monteurs dus die roepen niet "zomaar" wat. Waarschijnlijk heeft deze monteur geen idee van Peugeot en doet deze er even bij (zonder de werkplaatsboeken te hebben of te raadplegen). Beter dus een andere zoeken. Probleem met die soort "mannetjes" is dat het elke keer een beetje aanrommelen gaat worden waardoor je blijft terugkomen met problemen en je auto nooit fijn en betrouwbaar aanvoelt.
Ik heb inderdaad ook steeds meer het gevoel dat hij wellicht gewoon van Peugeots zelf niet zoveel verstand heeft. Zie er ook nooit eentje bij z'n garage staan, alleen maar grote SUV's, Hummers, dikke Audi's haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
SinergyX schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:25:
[...]

Mannetje kan prima kennis hebben, maar misschien meer van 'old timers' dan van young timers. En een echte peugeot kenner zal wel kunnen vertellen of dat mogelijk is met de poelie, kan prima dat zoiets mogelijk is bij bepaalde modellen (ik had zelf een 1996 306 waar het niet mogelijk was, maar die peugeot's zijn elke versie compleet anders).

Soms moet je het zien als beetje leergeld, wees blij dat er geen grote schade is opgelopen. De ene garage die 10 jaar geleden perfect was, is vandaag de dag misschien ook niet meer wat ze ooit waren, geld ook voor 'mannetjes' met bepaalde expertise voor specifieke auto's. En vergeet niet dat je zelf ook de nodige kennis moet hebben om uberhaubt te bepalen of een garage z'n werk wel weet te doen, jij zal 99% van de tijd het gevoel 'hij zegt het, dus het zal wel' hebben.
Ja denk inderdaad niet dat zijn specialiteit ligt bij jaren 2000 goedkope bakkies. Ik vind het vooral vervelend dat ik nu niet weet wie te vertrouwen is en ik ben zelf ook vrij naïef dat ik het allemaal wel geloof. Want inderdaad, ik weet zelf ook niet wanneer iets goed of fout gedaan is. Lastig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mielemuis schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:41:
Pergeot dealer rekent hier 75 euro voor en het niet standaard in een onderhoudsbeurt maar vanaf 150k willen ze dit soms wel meenemen in een grote beurt. Nog steeds best duur maar dat heb je snel met merkdealers. Dit mannetje is er eentje van ik ben lekker goedkoop 50 euro per uur maar en dan wel 20 werkuren per dag schrijven.

Ook ronduit bizar dat de nieuwe monteur niet even zegt van "wist je dat er gewoon losse draden liggen bij je accu? Wacht ik fix het gelijk even geef me 10 min" maar zoiets heeft van is wel prima zo, maakt het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Savkate Ben je nu al langs de dealer geweest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:40
Vervelende situatie zeker ook als het gaat over dingen waar je geen verstand van heb. Ik lees een heleboel randzaken maar de essentie gaat volens mij om het volgende. Als ik het goed begrijp heb je een ondeugelijke reparatie gehad door garage 1, vervolgens is het misgegaan en heb je het probleem laten herstellen bij garage 2. Tja, garage 1 gaat nu niets meer doen natuurlijk omdat ze niet eens de kans hebben gehad om het te herstellen. Mijn advies, accepteer de situatie en rijd lekker verder met je auto en vermijd garage 1 bij volgend onderhoud/reparatie.

Ga ondertussen rondvragen bij mensen in je omgeving waar ze auto's van vergelijkbare leeftijd laten onderhouden en onderzoek de bedrijven die ze je geven. Kies vervolgens een garage waar je je goed bij voelt en ga daar de volgende keer heen. Ook een tip voor de toekomst, als ze je bellen en aangeven dat X vervangen/gerepareerd moet worden geef niet direct akkoord. Zeg dat je er even over na moet denken en ze terugbelt binnen een half uur. Dat geeft jou even de tijd om uit te zoeken of het een redelijke prijs is voor de voorgestelde reparatie, het internet staat immers vol met informatie ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
consolefreak schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:52:
Vervelende situatie zeker ook als het gaat over dingen waar je geen verstand van heb. Ik lees een heleboel randzaken maar de essentie gaat volens mij om het volgende. Als ik het goed begrijp heb je een ondeugelijke reparatie gehad door garage 1, vervolgens is het misgegaan en heb je het probleem laten herstellen bij garage 2. Tja, garage 1 gaat nu niets meer doen natuurlijk omdat ze niet eens de kans hebben gehad om het te herstellen. Mijn advies, accepteer de situatie en rijd lekker verder met je auto en vermijd garage 1 bij volgend onderhoud/reparatie.

Ga ondertussen rondvragen bij mensen in je omgeving waar ze auto's van vergelijkbare leeftijd laten onderhouden en onderzoek de bedrijven die ze je geven. Kies vervolgens een garage waar je je goed bij voelt en ga daar de volgende keer heen. Ook een tip voor de toekomst, als ze je bellen en aangeven dat X vervangen/gerepareerd moet worden geef niet direct akkoord. Zeg dat je er even over na moet denken en ze terugbelt binnen een half uur. Dat geeft jou even de tijd om uit te zoeken of het een redelijke prijs is voor de voorgestelde reparatie, het internet staat immers vol met informatie ;-).
Ah nee niet helemaal. Er is inderdaad wat ruis in deze post ontstaan haha. Garage 1 is mijn oude garage waar ik vorig jaar de auto heb gekocht en die de marterverjager heeft geïnstalleerd. Garage 2 is waar ik nu zit sinds ik ben verhuisd, deze heeft iets gemaakt (krukassensor) waarvan ik dacht dat het goed was en de Wegenwacht zei vervolgens dat iets is stukgegaan (omdat de krukaspoelie verkeerd om zat, Wegenwacht dat Garage 2 dat heeft gedaan). Maar Garage 2 gelooft de Wegenwacht niet en zegt dat die het fout hebben. Nu weet ik dus niet of ik Garage 2 of de Wegenwacht moet geloven. Maar als Garage 2 het niet was, dan zou Garage 1 het vorig jaar hebben moeten gedaan maar ik kan me niet voorstellen dat ik meer dan een jaar met een krukaspoelie verkeerd om heb gereden.

Ja probleem is dus dat ik echt werkelijk niemand in deze omgeving ken. M'n enige vriendin hier met een auto gaat altijd naar de Kwikfit of random garages waar ze vervolgens heel duur uit is haha, en mijn 2 buren die een auto hebben gaan naar een Toyota dealer (maar ik heb een Peugeot) en eentje vlak bij Duitsland wat nog een half uur rijden is vanuit m'n woonplaats; dus dat vind ik ook niet handig.

Mijn oude garage (Garage 1) belde me ook altijd om te vertellen wat er moest gebeuren en hoeveel geld het ging kosten en of dat akkoord was; maar Garage 2 denkt gewoon 'de auto moet gemaakt worden' en geeft me 0 updates en ineens een bericht dat de auto klaar is + de factuur. Lekker is dat. Maar wel een goede tip van het zelf even uitzoeken hoeveel iets kost, dat kan ik wel proberen als ik weer een nieuwe garage heb uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
Hackus schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:40:
Nee heb de tijd er nog niet voor gevonden, iets met fulltime werken en druk leven haha. Ik hoop dat ik morgenmiddag of vrijdag even langs kan, vrijdag werk ik thuis dus dat moet sowieso lukken. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
Anoniem: 361276 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 02:35:
[...]

Pergeot dealer rekent hier 75 euro voor en het niet standaard in een onderhoudsbeurt maar vanaf 150k willen ze dit soms wel meenemen in een grote beurt. Nog steeds best duur maar dat heb je snel met merkdealers. Dit mannetje is er eentje van ik ben lekker goedkoop 50 euro per uur maar en dan wel 20 werkuren per dag schrijven.

Ook ronduit bizar dat de nieuwe monteur niet even zegt van "wist je dat er gewoon losse draden liggen bij je accu? Wacht ik fix het gelijk even geef me 10 min" maar zoiets heeft van is wel prima zo, maakt het uit.
Ja nou ja dan liever een merkdealer die het wat sneller doet dan een garage die 4 dagen en 4 werkuren nodig heeft voor een gasklep.

En wat stom zeg van die draden, daar had ik ook geen idee van... Zal het aangeven als ik bij de merkdealer langsga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 07:24
lijkt er op dat jouw oude garage de fout heeft gemaakt met de reparatie aan de distibutieriem. je kan makkelijk een tijd rijden met een halve riem tot die echt versleten is. hoeveel km heb je gereden vanaf die kmstand die op de kap staat geschreven? kan me niet voorstellen dat de nieuwe garage die poelie omgedraait heeft hij heeft daar helemaal niks te zoeken verder daar zit niks kwa sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
Toerq schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:02:
lijkt er op dat jouw oude garage de fout heeft gemaakt met de reparatie aan de distibutieriem. je kan makkelijk een tijd rijden met een halve riem tot die echt versleten is. hoeveel km heb je gereden vanaf die kmstand die op de kap staat geschreven? kan me niet voorstellen dat de nieuwe garage die poelie omgedraait heeft hij heeft daar helemaal niks te zoeken verder daar zit niks kwa sensoren.
Hmm ja het was de multiriem die kapot was gegaan. Maar ik heb iets meer dan 10k gereden afgelopen jaar. Maar ik snap inderdaad wat je bedoelt dat de nieuwe garage er wellicht helemaal niet heeft aangezeten. Ik word er niet veel wijzer op haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Distributieriem, of ketting is de riem die in dat zwarte omhulsel zit en verbind de krukas met de nokkenassen die bovenin zitten, deze heeft ook horizontale ribbels omdat de timing van het geheel nogal belangrijk is.

Multiriem is meestal (soms niet) een gladde riem met verticale inkepingen is een smallere riem die afhankelijk van het type auto de dynamo, waterpomp (voor de koeling), stuurpomp (al zijn die tegenwoordig vaak electrisch) verbind.

Het probleem hier ging over de Multiriem en dan vooral de pollie die aan de krukas zit ofwel krukaspolie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
Anoniem: 361276 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:31:
Distributieriem, of ketting is de riem die in dat zwarte omhulsel zit en verbind de krukas met de nokkenassen die bovenin zitten, deze heeft ook horizontale ribbels omdat de timing van het geheel nogal belangrijk is.

Multiriem is meestal (soms niet) een gladde riem met verticale inkepingen is een smallere riem die afhankelijk van het type auto de dynamo, waterpomp (voor de koeling), stuurpomp (al zijn die tegenwoordig vaak electrisch) verbind.

Het probleem hier ging over de Multiriem en dan vooral de pollie die aan de krukas zit ofwel krukaspolie
op wie reageer je met deze post ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toerq schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:35:
[...]

op wie reageer je met deze post ?
Op jouw reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
Als je de gehele thread had gelezen snap je het mischien wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toerq schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:22:
[...]

Als je de gehele thread had gelezen snap je het mischien wel
Had ik gedaan en daarom corrigeer ik je aangezien je het over de distributieriem hebt wat dus niet het probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
Anoniem: 361276 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:24:
[...]

Had ik gedaan en daarom corrigeer ik je aangezien je het over de distributieriem hebt wat dus niet het probleem is
Ik weet wat het probleem is en dat is dat de poelie op zn kop erop zat waardoor de multieriem voor de helft erafgesneden was. als je goed gelezen hebt zei ik dat de oude garage die poelie dus verkeerd gemonteerd had na distributieriem vervanging. hij heeft 10k gereden en dat kan makkelijk met een halve riem. dat is dus wat zijn nieuwe garage zegt, wij hebben dat niet gedaan ook omdat daar niks te vinden is kwa krukassensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Savkate
Het is niet aannemelijk dat de krukaspoelie is verwijdert voor een reparatie van de krukas positiesensor, want deze zit dacht ik er onder. Het is meer aannemelijk dat dit ten tijde van distributie(juli 2020) is geweest. Het is gebruikelijk om een poelie gelijk te vervangen bij distributie ketting/riem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
Hackus schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:38:
@Savkate
Het is niet aannemelijk dat de krukaspoelie is verwijdert voor een reparatie van de krukas positiesensor, want deze zit dacht ik er onder. Het is meer aannemelijk dat dit ten tijde van distributie(juli 2020) is geweest. Het is gebruikelijk om een poelie gelijk te vervangen bij distributie ketting/riem.
sensor zit aan de zijde van de bak ongeveer daar waar je de blokkeerpen moet steken voor timing thv oliefilterhuis. bij de voorkant zit helemaal niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Toerq schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:40:
[...]

sensor zit aan de zijde van de bak ongeveer daar waar je de blokkeerpen moet steken voor timing thv oliefilterhuis. bij de voorkant zit helemaal niks
Onder is wat ik schrijf, niet voorkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
Hackus schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:41:
[...]

Onder is wat ik schrijf, niet voorkant
Jij schrijft hij zit onder de krukaspoelie dat is de voorkant weet niet, onderkant zit de carterpan. de sensor zit aan de zijkant van het blok rechtsvoor (of linksvoor achter als je in de auto zit)

[ Voor 6% gewijzigd door Toerq op 20-10-2021 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Toerq schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:43:
[...]

Jij schrijft hij zit onder de krukaspoelie dat is de voorkant weet niet, onderkant zit de carterpan. de sensor zit aan de zijkant van het blok rechtsvoor (of linksvoor achter als je in de auto zit)
Net waar je het bekijkt, maar in elk geval hoeft de krukaspoelie er niet vanaf, om de sensor te vervangen.
Wat ANWB Mevr. TS heeft wijsgemaakt(tenminste dat dacht TS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 21-05 13:22
Hackus schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:40:
Ik snap de drang nooit om langs de dealer te gaan?
Tuurlijk zijn er beun garages, maar er zijn er meer als genoeg die gewoon kwaliteit leveren voor een prima prijs. En werkplaats handboeken zijn ook beschikbaar voor gewone garages. Bij een dealer weet je een ding zeker, ze ronden de uren af naar boven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DoeEensGek schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:04:
[...]

Ik snap de drang nooit om langs de dealer te gaan?
Tuurlijk zijn er beun garages, maar er zijn er meer als genoeg die gewoon kwaliteit leveren voor een prima prijs. En werkplaats handboeken zijn ook beschikbaar voor gewone garages. Bij een dealer weet je een ding zeker, ze ronden de uren af naar boven.
In veel gevallen ben je bij de dealer beter af, zeker als je zelf onwetend bent. (tenminste mag je daarvan uit gaan)Of in dit geval een Peugeot specialist. De geschreven uren ware voor TS ook niet gunstig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 21-05 13:22
Hackus schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:09:
[...]

In veel gevallen ben je bij de dealer beter af, zeker als je zelf onwetend bent. (tenminste mag je daarvan uit gaan)Of in dit geval een Peugeot specialist. De geschreven uren ware voor TS ook niet gunstig
Dat is onderbuikgevoel. Ga naar een garage waar je vertrouwen in hebt, of het nu de dealer is of een garage op de hoek. Naar de garage waar de ts nu heen is gegaan zou ik voortaan overslaan. Dat vertrouwen is helemaal weg lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Toerq schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:38:
[...]

Ik weet wat het probleem is en dat is dat de poelie op zn kop erop zat waardoor de multieriem voor de helft erafgesneden was. als je goed gelezen hebt zei ik dat de oude garage die poelie dus verkeerd gemonteerd had na distributieriem vervanging. hij heeft 10k gereden en dat kan makkelijk met een halve riem. dat is dus wat zijn nieuwe garage zegt, wij hebben dat niet gedaan ook omdat daar niks te vinden is kwa krukassensor.
Dan had ik het toch niet helemaal begrepen ik denk dat we op 1 lijn zitten nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DoeEensGek schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:40:
[...]

Dat is onderbuikgevoel. Ga naar een garage waar je vertrouwen in hebt, of het nu de dealer is of een garage op de hoek. Naar de garage waar de ts nu heen is gegaan zou ik voortaan overslaan. Dat vertrouwen is helemaal weg lijkt mij.
Dus ga je naar dealer of specialist. Dat is geen onderbuikgevoel, maar ervaring.

Pagina: 1