Toon posts:

Taakbalk groeperen uitzetten Windows 11

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Jaapvaak
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-05 15:27
Mijn vraag:
Kan ik Taakbalk Groeperen niet uitzetten in Windows 11? Ik zag op Google vroeg in het jaar dat het niet mogelijk was, maar ik erger me groen en geel aan dat groeperen. Kan dat echt niet anders?

:|

Alle reacties

• Batch
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19:48
Nee, dat kan niet anders. Ik vraag me af hoe lang Microsoft hier mee weg komt gezien het enorme aantal klachten dat deze functionaliteit er uit is gehaald.

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Volgens mij is dat deze?

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\
dword: No Taskbargrouping met de waarde 1

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:15

Martinspire

Awesomeness

-PassY- schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:19:
Volgens mij is dat deze?

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\
dword: No Taskbargrouping met de waarde 1
maar werkt dat dan ook? Ik meen dat bepaalde sites aangaven dat het niet zo simpel was en ze voorstellen om de hele taakbalk maar weer te vervangen (wat ook weer zonde is imo)

Martinspire - PC, PS4, X1

• DocktorDicking
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-05 20:19

DocktorDicking

IT Enthusiast

Ben wel benieuwd of dat zomaar werkt. Dat groeperen is ook niet echt mijn ding. Ziet er wel "schoon" uit maar 80% van de taakbalk is ongebruikt.

"Free real estate"

If i only had more coffee...

• Martinspire
  • Laatst online: 01:15

Martinspire

Awesomeness

Met startallback heb ik weer wat functionaliteit teruggekregen van startmenu/taakbalk al ziet het er wel weer wat verouderd uit. Maar goed, productiviteit > design imo.

Martinspire - PC, PS4, X1

• Strik1
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-12-2021
Simpel, ik ben na 1 uur Windows 11 weer teruggegaan naar Windows 10.
Ik ga pas opnieuw over naar Windows 11 als groeperen uitgezet kan worden

[Voor 9% gewijzigd door Strik1 op 18-11-2021 14:01]

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Strik1 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:00:
Simpel, ik ben na 1 uur Windows 11 weer teruggegaan naar Windows 10.
Ik ga pas opnieuw over naar Windows 11 als groeperen uitgezet kan worden
Ik draai het beestje nog steeds alleen virtueel, en wacht wel met overstappen als ik mijn taakbalk weer naar de rechter- (of voor mijn part, linker-)zijkant van mijn scherm mag plaatsen.
Zal waarschijnlijk komen in Windows 11.1 O-)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Noekoee
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:13
Met deze app kon je tot vanavond groeperen uitzetten.
Helaas werkt het niet meer.

nieuws: Programmeur maakt tool die Windows 11-taakbalk aan zijkant scherm laa...

• pc bouwerke
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-05 13:03
Ondertussen heeft Microsoft dus al een toegeving gedaan dat de balk links kan gezet worden. Maar hoe zit het met het groeperen? Iemand een idee of er reeds een mogelijkheid is? Ik heb al wel via google de manier gevonden om mappen aan de taakbalk toe te voegen, dus ik hoef geen alternatief startmenu, ben tevreden met dat van W11, maar dat groeperen zou ik graag kunnen uitzetten zoals in W10.

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

pc bouwerke schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:07:
Ondertussen heeft Microsoft dus al een toegeving gedaan dat de balk links kan gezet worden.
Het naar links verplaatsen van Startknop en Startmenu is al vanaf de beta's mogelijk.
Maar in mijn (zojuist up-to-date gebrachte) Win11 is het nog steeds niet mogelijk om de taakbalk (dat is waar alle icoontjes van (gepinde of actieve) programma's staan naar een andere plek dan onderaan het scherm te plaatsen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• pc bouwerke
Jester-NL schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:37:
[...]
Het naar links verplaatsen van Startknop en Startmenu is al vanaf de beta's mogelijk.
Maar in mijn (zojuist up-to-date gebrachte) Win11 is het nog steeds niet mogelijk om de taakbalk (dat is waar alle icoontjes van (gepinde of actieve) programma's staan naar een andere plek dan onderaan het scherm te plaatsen.
Dat was de vraag ook niet. :?

• JBra1959
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-12-2022
Na deze aanpassing staan alle groeperingen in de verkenner uit.

In "Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer" de volgende sleutel toegevoegd: NoTaskbarGrouping en de Qword waarde op 1

• zuiverekoffie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-03 15:47
JBra1959 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 13:08:
Na deze aanpassing staan alle groeperingen in de verkenner uit.

In "Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer" de volgende sleutel toegevoegd: NoTaskbarGrouping en de Qword waarde op 1
Ik heb dit gedaan maar er is niets veranderd. Ik heb natuurlijk opnieuw opgestart. Werkt dit nog steeds, voor anderen?

Ik snap gewoon werkelijk niet waarom ze het geen optie hebben gelaten.

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-06 16:52
Same, ik heb bovenstaande tweak ook op andere sites gezien maar nadat ik deze heb uitgevoerd gebeurt er niks, ook niet na een herstart. Tegelijk heb ik software zoals StartAllBack en Start11 gezien die het wel zouden moeten kunnen, maar ik las dat sommige van deze programma's je explorer.exe patchen of zelfs vervangen. Gezien ik Windows 11 alleen op mijn werklaptop heb (privelaptop zit nog op 10, oa om de reden die OP aandraagt) ga ik dit niet riskeren.

• pc bouwerke
Ik heb het eens getest en er gebeurt echt niets. Met StartAllBack lukt het wel, net zoals het explorer lint uit Windows 10 .

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:33
Even een topic omhoog halen: ik kan eigenlijk geen recente discussie meer vinden hierover. Ik heb dan stille hoop dat het groeperen uitzetten ondertussen in Windows 11 zit en dat ik er overheen kijk. Klopt dat, of is dit nog niet gefixt..?

• pc bouwerke
Nog geen weet van een oplossing sinds update 22H2, blijven hopen!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:19
Startallback aanschaffen. Heb ik ook gedaan. Kost niet veel. Ik heb voor 2 licenties betaald, maar 3 gekregen.

[Voor 29% gewijzigd door RedNas74 op 07-03-2023 13:38]

• hans7321
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-03 08:40
Het is niet de aller fraaiste oplossing, maar ik zet groeperen op LABELS, of CATEGORIEN en dan het sorteren op datum of naam, ziet er in ieder geval wat schoner uit. Ik heb bijna nergens labels op zitten, slechts de msi bestanden hebben een standaard label volgens mij. Groeten Hans

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Explorerpatcher gebruiken, helemaal gratis en lekker veel zelf in kunnen stellen inclusief kleine iconen.

https://github.com/valinet/ExplorerPatcher

• pc bouwerke
Hoe kom ik daar aan na het klikken op de link?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:53
@pc bouwerke als je op read more klikt kom je hier https://github.com/valinet/ExplorerPatcher/wiki en daar staat de uitleg
  1. Download the latest version of the setup program.
  2. Run the installer. It will automatically prompt for elevation, after which it will install the necessary files.
  3. When done, you will be greeted with the familiar Windows 10 taskbar. To customize the options offered by the program, right click the taskbar and choose "Properties".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:33
jvanderkroon schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:08:
@pc bouwerke als je op read more klikt kom je hier https://github.com/valinet/ExplorerPatcher/wiki en daar staat de uitleg
  1. Download the latest version of the setup program.
  2. Run the installer. It will automatically prompt for elevation, after which it will install the necessary files.
  3. When done, you will be greeted with the familiar Windows 10 taskbar. To customize the options offered by the program, right click the taskbar and choose "Properties".
Thnx!!! _/-\o_ Precies wat ik zocht. Setup selecteren et voilà! Quick launch meteen toegevoegd als werkbalk en heel veel onnodig klikken is voor mij weer geëlimineerd.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Sjoerd001 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:16:
[...]

Thnx!!! _/-\o_ Precies wat ik zocht. Setup selecteren et voilà! Quick launch meteen toegevoegd als werkbalk en heel veel onnodig klikken is voor mij weer geëlimineerd.
Vergeet niet je settings te exporteren voor als je ooit eens je pc opnieuw installeert, scheelt weer wat instellen.

• pc bouwerke
Hoe ik ook probeer alles blijft zoals het was.Heb alle instellingen getest en zie wel veranderingen, maar de taakbalk daar veranderd niets aan. Ik kan wel Quick launch terugzetten maar het combineren van de verkenner en andere toepassingen blijft bestaan.

[Voor 94% gewijzigd door pc bouwerke op 27-03-2023 20:28]

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:30
pc bouwerke schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:05:
Hoe ik ook probeer alles blijft zoals het was.Heb alle instellingen getest en zie wel veranderingen, maar de taakbalk daar veranderd niets aan. Ik kan wel Quick launch terugzetten maar het combineren van de verkenner en andere toepassingen blijft bestaan.
3. When done, you will be greeted with the familiar Windows 10 taskbar.

Is precies wat er hier gebeurt, na de installatie heb ik weer een normale taakbalk zonder groepen, heerlijk !
Meteen win11 context menu's uitzetten, voor nu nog te veel koppelingen in het oude context menu.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Ik kwam deze tool dus ook laatst tegen in een discussie op de FP, en het doet idd exact wat ik wil :D. Misschien kan ik thuis dan ook eindelijk eens updaten naar W11.

Wel een vraag. Het heet "explorer patcher", ik heb me nog niet helemaal ingelezen hoe het precies zijn werk doet, maar de naam doet vermoeden dat hij iets doet met het patchen van explorer :P. Wat gebeurt er bij een Windows update, en specifiek een verandering aan explorer.exe? Blijft de tool dan fatsoenlijk zijn werk doen, of valt het terug naar het originele gedrag van explorer tot er een update uit is? Ik ben een beetje bang voor een onwerkbare Windows.

[Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 04-05-2023 15:14]

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:03
Labels op de taakbalk komt mogelijk toch naar Windows 11:
https://www.windowslatest...res-coming-to-windows-11/

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Helaas het groeperen uitzetten nog niet. Zeker als je vaak meerdere instanties open hebt staan van 1 applicaties is dat erg hinderlijk. Het is voor mij vrij gebruikelijk om 6 opera vensters open te hebben, dan wil ik die niet achter 1 icoontje hebben zitten, maar gewoon als 6 losse dingen in m'n taakbalk.

Maar beetje bij beetje komen we er, misschien met een volgende update dat we er zijn.

Tot die tijd misschien toch eens bovengenoemde tool eens proberen, kijken hoe Win11 me bevalt verder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Ik vind het artikel een beetje tegenstrijdig
While the option to ungroup icons is missing in Windows Settings, enabling “show labels” for taskbar apps is now possible.

[..]

To activate this functionality, you must set the Combine taskbar button option to Never in Windows Settings > Taskbar. This setting is essential for the feature to work effectively.
Logisch ook, als de buttons gecombineerd blijven heb je niets aan de (vaak per instance verschillende) labels.

Tenzij met "groeperen" iets anders wordt bedoeld dan "combineren". Windows 10 groepeert ook, verschillende instances blijven altijd naast elkaar staan en je kunt ze niet individueel ordenen. Mild annoyance, maar kan ik mee leven. Het combineren hindert me daarentegen gigantisch.

@TERW_DAN als deze uitleg klopt krijg je dus wat je wilt.

[Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 04-05-2023 16:37]

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pc bouwerke
Hopelijk is het er vlug en zijn we eindelijk van dat combineren vanaf.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee