Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:35

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
Zoals de titel aangeeft, ik ben op zoek naar een portable smart TV.
Bij voorkeur 24-28 inch.
Minimaal full HD.
Goede helderheid.
Degelijk geluid.
Goede smart opties.
Bluetooth optie voor beter geluid/koptelefoon?

Zal met name gebruikt worden op de slaapkamer, bij de jacuzzi, tijdens een BBQ of icm een portable speaker/microfoons voor wat karaoke lol.

Ik ben al wat aan het Googlen geslagen maar ik gebruik niet de juiste zoektermen of hetgeen ik zoek is er niet echt. De schermen zijn doorgaans groter, hebben geen smart opties of geen fatsoenlijk ingebouwd geluid.

Beeromaniac

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

Heel eerlijk denk ik dat je beter af bent met een leuke monitor en een Nvidia Shield of iets dergelijks erbij. Het segment waarin je zoekt is low-end, de "smart" van zulke TV's gaan bijna per definitie achterlopen. Net zoals het geluid, overigens. Met een Shield heb je een goeie Android TV-ervaring, bluetooth krijg je er gratis bij.

Met een beetje knutselen kan je de Shield misschien wel aan je scherm monteren zodat het een iets meer portable geheel wordt.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die kleine TV’s zijn doorgaans duurder dan een grote. Zal vast iets met productieaantallen te maken hebben verwacht ik.
Goedkoopste optie is vermoedelijk voor een 43” model gaan. Wil je kleiner, koop dan een simpele TV en een losse chromecast oid. Die prop je ook zo achter het scherm weg.

Bedenk je ook: als je wilt karaoke wil je ook ondertitels kunnen lezen. Afhankelijk van je kijkplek kan een 24-28 inch dan simpelweg te klein zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Thompson Aankoopadvies doen we in CEA, je topic is daarheen verplaatst.

Kan me niet voorstellen dat je gaat vinden wat je zoekt. “Smart” is nogal een rekbaar begrip maar als je in de budgethoek aan het zoeken bent, zal de ervaring of ruk of helemaal afwezig zijn.

Beter koop je een klein scherm of monitor en hang je er een HDMI dongle aan zoals bijvoorbeeld de nieuwste Chromecast met Google TV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sitelabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:55
S1NN3D schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:45:
@Thompson Beter koop je een klein scherm of monitor en hang je er een HDMI dongle aan zoals bijvoorbeeld de nieuwste Chromecast met Google TV.
Helemaal eens met het "dongle" advies, wees je er dan alleen wel van bewust dat deze ook nog voeding nodig heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
Het hoeft overigens geen budget ding te zijn. Ik wil er best wat meer (laten we zeggen max 500€?) aan uit geven als ik dan iets heb wat wel aan mijn wensen voldoet.

Iets i.c.m. de nieuwste Chromecast of een Nvidia Shield ben ik dus waarschijnlijk veel meer mee geholpen dan een all-in-one oplossing? Stom dat ik daar niet aan had gedacht.
Dan verandert de vraag dus eigenlijk meer naar; wat is een geschikt scherm/monitor met mijn wensen i.c.m. een dongle en wat zou dan de beste dongle zijn?

Voordeel van een goede dongle is dan ook wel gelijk dat ik die ook zou kunnen gebruiken i.c.m. mijn gewone TV en evt. meenemen op een weekendje als de beamer ook mee gaat d:)b

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:12
Wij hebben een 22 inch full HD monitor in de caravan (seizoensplaats) staan als TV. HDMI ingang met nu een Apple HDMI kabel, wij gooien er een iPhone aan kunnen alles kijken en twee losse computer speakers van Logitech.(expres, zodat we ook muziek kunnen spelen zonder de TV aan te hoeven zetten) Veel compacter wordt het niet.

Je zit wel met kleine dingen die een TV niet heeft, zoals het ontbreken van een tuner en niet altijd ingebouwde speakers. Maar dit scherm was 25 euro via V&A. Daarnaast geeft een chromecast altijd 60hz output signaal, dus dat moet ook wel lukken met 90% van de PC monitoren. Er zijn vast ook wel 27 inch monitoren te krijgen die aan je eisen voldoen. En ze wegen ook bijna niets meer tegenwoordig.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Mja, als je iets specifieker kan zijn over "goede smart opties"?

Ik heb een 24" tv die nog geen 100 euro nieuw was, en daar kan ik prima mee uit de voeten. Netflix, Amazon Prime Video, youtube, web browser & MiraCast voor schermcasten werken allemaal prima. Geen externe dongels nodig.

Ik denk dat je eigenlijk met elke moderne 28" smart TV uit de voeten kan. Je hoeft enkel op te letten of hij ook bluetooth heeft, dat is nog niet standaard.

Ik kan LG tv's met WebOS sterk aanraden. Dat werkt erg prettig, bluetooth werkt goed/stabiel en het is vlot in gebruik. Ik heb het zelf op mijn LG PF50KS portable beamer, maar het OS is op TV's exact hetzelfde natuurlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 14-10-2021 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:18:
Mja, als je iets specifieker kan zijn over "goede smart opties"?

Ik heb een 24" tv die nog geen 100 euro nieuw was, en daar kan ik prima mee uit de voeten. Netflix, Amazon Prime Video, youtube, web browser & MiraCast voor schermcasten werken allemaal prima. Geen externe dongels nodig.

Ik denk dat je eigenlijk met elke moderne 28" smart TV uit de voeten kan. Je hoeft enkel op te letten of hij ook bluetooth heeft, dat is nog niet standaard.

Ik kan LG tv's met WebOS sterk aanraden. Dat werkt erg prettig, bluetooth werkt goed/stabiel en het is vlot in gebruik. Ik heb het zelf op mijn LG PF50KS portable beamer, maar het OS is op TV's exact hetzelfde natuurlijk.
Eigenlijk precies het rijtje wat je daar opnoemt doel ik op. Echter lijken er erg weinig van die kleine TV's te zijn met goede beeldkwaliteit en bij voorkeur ook goed ingebouwd geluid?

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Thompson schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:54:
[...]

Eigenlijk precies het rijtje wat je daar opnoemt doel ik op. Echter lijken er erg weinig van die kleine TV's te zijn met goede beeldkwaliteit en bij voorkeur ook goed ingebouwd geluid?
24 Inch is nog wel te doen - 28 is zo'n maat waar eigenlijk bijna niets in bestaat behalve super-budget HD-Ready tv'tjes. Daarna ga je naar 32 inch - daarin is de keuze een stuk groter, maar je zit nog steeds in een deel van de markt waar de vraag niet groot is.

In 24 inch is er in ieder geval nog wel wat te vinden, maar als 32inch ook te doen is zou ik daar "shoppen"
Pagina: 1