Zuinige auto -16000 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuzukiGSX-R
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:12
Hallo allemaal,

Ik ben al enige tijd bezig met een zoektocht naar een nieuwe auto. Alleen dit proces lukt nog niet echt…
Ik spring van een b segment auto naar een c segment auto en terug.

Per jaar rij ik tussen de 20 en 25.000km. Daarom zoek ik nu wat meer comfort dan ik gewend ben in mijn huidige Toyota Yaris (2008). Op zich zou ik een nieuwe variant van de Yaris al voldoende zijn doordat de technologie al voldoende verbeteringen met zich heeft meegebracht. Alleen nu ik toch een fors bedrag voor een auto wil uitgeven wil ik ook iets “mooiers” hebben.

Wat ik zoek;
Zuinig -> hybride is dus een optie (minimaal 1/18)
Zaken als cruise control
Iets groter dan een Yaris
Net zo betrouwbaar als de Yaris
Budget circa 16.000 euro

Wat ik zelf al heb gevonden;
-Toyota Auris vanaf 2015
-Hyundai Ioniq vanaf 2016
-Kia Rio vanaf 2018
-Opel Corsa f vanaf 2020

Mijn onderbuik zegt de Toyota. Rijdt heerlijk. Nadeel mijn vriendin vind hem lelijk en ikzelf vind hem “oké”.

Hyundai. Tja weinig gevoel bij en ook nooit in proefgereden.

Kia Rio. Al in meerdere auto’s rondgereden. Prima bak en ziet er leuk uit. Lijkt niet altijd even zuinig te zijn. Mensen met ervaring? Daarnaast haat ik de garantie regeling. Nu hoor ik jullie denken; huh?!
Dit betekend ook dealer onderhouden. Daar heb ik wat moeite mee. Doe graag een beurtje zelf uitvoeren namelijk.

Opel Corsa. Rijdt heerlijk en ziet er leuk uit. Probleem? De 1.2 puretech van PSA. Zijn de problemen van de distributie riem etc nog steeds aan de orde?

Zijn er volgens jullie nog auto’s die ik absoluut niet mag missen in mijn lijstje? Wat zouden jullie doen?

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:29

Videopac

Rommelt wat aan.

Hyundai Ioniq of Toyota Prius IV inderdaad. Beide zijn erg zuinig en rijden goed. De Prius IV is nog iets zuiniger en rijdt iets beter, maar is ook tweedehands iets duurder en veel mensen vinden hem lelijk. Beide auto’s zijn best ruim en praktisch.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:35
Sluit het topic maar: Ct200h! ;)

Betere afwerking dan een prius/yaris, zelfde betrouwbaarheid. Wel niet de ruimste, maar wint denk ik nog wel van een yaris (kan je even nakijken). En ziet er een stuk beter uit.

[ Voor 42% gewijzigd door FitTiv op 13-10-2021 21:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:58
Om het even over een andere boeg te gooien: een vrij nieuwe diesel met lage km stand. Meestal betrouwbaar, gemaakt om comfortabele kms mee te maken en voor jouw km per jaar ook een goedkopere optie. Volgens mij ook een lagere CO2 uitstoot dan de meeste hybride en benzine auto's.

Ik denk aan iets als, deze haalt volgens de site 1 op 30 en 1 liter kost rond de €1,50 na wat zoeken.
http://www.alphabetoccasi...--parkeersensoren-ph157b/

[ Voor 8% gewijzigd door peter13579 op 13-10-2021 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitrorcr
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:35
Hier niets dan lof over lexus. Eerder dit jaar zelf ook een auto in het hoger segment mogen aanschaffen en geen moment spijt van mijn keuze. Ik geniet nog elke keer wanneer ik in stap!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:39

guReMcO

Praat mar frysk

+1 voor de CT200h. Top auto.
Verder is iedere Toyota/Lexus hybride zuinig en betrouwbaar.

Wat betreft de 1.2 van PSA, ik had begrepen dat de onderhoudsinterval voor de distributieriem is verkort en dat het probleem daarmee ondervangen is. Maar pin me er niet op vast.

Croissant in hand, I was alone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Prius IV is ruimer, zuiniger (nieuwere versie hybride-aandrijflijn) en rijdt beter(!) dan de Lexus CT200h. Maar wel lelijk en minder mooi afgewerkt.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb zelf een Auris uit 2013 (zelfde model als die uit 2015). Prima auto, maar rijdt wel wat zompig en audio/navigatie is bedroevend (zoals bij de meeste Toyota's en Lexussen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 20:36
[verwijderd]

[ Voor 100% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je budget staat op 333 euro per maand voor de aankomende 4 jaar, exclusief restwaarde, afschrijvingen, verzekeringen, onderhoud en wegenbelasting.

Heb je al eens doorgerekend voor lease?

De Yaris 1.5 Hybrid Comfort doet 414 per maand in de lease, nieuw, met 25k per jaar en zonder inruil van je huidige auto. Doe je nog de optie, na 1 jaar opzeggen, erbij, kost je dat een 10tje extra.

Dus neem ontzorgen en flexibiliteit zeker mee in jullie overweging :)

ps. die 1.5 hybrid is best een "beest" als je ermee rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Clio/Sandero is op LPG te krijgen, misschien een leuke outsider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vizzie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 15:14
Videopac schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:28:
Ik heb zelf een Auris uit 2013 (zelfde model als die uit 2015). Prima auto, maar rijdt wel wat zompig en audio/navigatie is bedroevend (zoals bij de meeste Toyota's en Lexussen).
Lexus met een mark levinson installatie zoeken, dat klinkt best prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vizzie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 15:14
Lexus IS300h zou je ook eens kunnen bekijken. Fijne auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
Ik heb een Rio GT Line 2019 (full option). Hartstikke mooi ding om te zien (vooral door de GT Line body kit. De non-GT vind ik een beetje saai), prima interieur, alle snufjes werken fantastisch, 6 versnellingen, 128pk maar voelt wat vlotter om een of andere reden (misschien omdat 'ie relatief licht is) en zelfs het audio systeem is stock hartstikke prima, echter... zuinig zou ik hem niet noemen. Ik rijd alles behalve agressief maar doe gemiddeld 1/15 volgens het dashboard. Dat is dan wel met climate control aan, but still...

Random plaatje van internet. Niet mijn nummerbord. Wel exact dezelfde kleur en model.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fI3pxQocL84QDHCqgeA4hYMn-vY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3eR8jSRygJu1UmbOYkhmstz1.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Negakinu op 14-10-2021 09:57 ]

too old, too cold

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik kom van een Auris (2015), en rijd sinds een aantal maanden Ioniq EV (2017). Ioniq is een betere rijdersauto, meer stuurgevoel, minder overhellen, rapper. Qua luxe vergelijkbaar. Stuk goedkoper om te rijden. Als je ff wacht tot 01-01-2022, dan heb je een jonge Ioniq EV voor 16.000 (ca. 18k - 2k subsidie).

Paar weken geleden nog mee naar Oostenrijk gereden, dat is goed te doen. Ik zou het wel weten... :-)

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja, @SuzukiGSX-R, uiteindelijk gaat het erom wie het meeste in de auto gaat rijden en wat het lekkerste rijdt voor de chauffeur (en met welk comfort). Natuurlijk spelen looks een rol, maar zou daarbij de mening van anderen lekker negeren. Het gaat erom dat je van A naar B kunt, op de manier waarop jij dat wilt en het fijnste vindt. De mening van een ander over hoe de auto eruit ziet, zou mij echt totaal koud laten, als je daar ook nog rekening mee moet gaan zitten houden ben je echt lang aan het zoeken; je kan niet iedereen tevreden houden, ook de vriendin niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Een Honda hybride?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

FitTiv schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:53:
Sluit het topic maar: Ct200h! ;)

Betere afwerking dan een prius/yaris, zelfde betrouwbaarheid. Wel niet de ruimste, maar wint denk ik nog wel van een yaris (kan je even nakijken). En ziet er een stuk beter uit.
TS zoekt iets "mooiers" toch? Een CT200h valt dan gelijk af. Lexus heeft sowieso nogal like-hate it styling.

De Rio is een prima keuze, maar de eis van TS voor een auto net zo betrouwbaar als de Yaris is lastig.
Qua "leuke" auto's is een Fiesta misschien een optie?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:52
Dit is een andere klassen maar zeker ook heel interessant:

Als het puur om zuinig rijden gaat auto, kijk ook eens naar de Toyota Aygo. Een zeer betrouwbare en economisch verantwoord auto die heel zuinig is. Misschien klein maar bestuurder aan de voorkant genoeg en comfortabel ingericht en goede rijcomfort de nieuwe Aygo's hebben 72PK en als het moet kan die zelfs de 160KM per uur halen.

[ Voor 35% gewijzigd door Van der Berg op 14-10-2021 12:37 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:11
Ik heb zelf een hybride ioniq van 2016. Was hier een logische keuze; wij zijn al jaren bekend met Hyundai (derde op rij inmiddels) en altijd goede ervaringen mee gehad. En dat hebben we met deze auto ook weer. Of hij mooi is of niet dat is persoonlijk natuurlijk. Zelf vind ik Toyota's ook niet echt mooi al zijn de huidige modellen weer steeds wat beter te pruimen, zeker de nieuwe Corolla heeft wel wat. Mijn eerste Hyundai was een Getz en dat is toch helemaal niet moeders mooiste maar daar merk je niets van als je erin rijdt. En dat autootje ga je waarderen voor zijn andere kwaliteiten. Was erg betrouwbaar en heb ik heel veel probleemloze kilometers mee gereden en het onderhoud helaas toch wat verzaakt hier en daar maar dat stopte hem niet. Daarna nog i20 gereden en dat was een waardige opvolger. Maar het is nu wij een kind hebben echt fijner om wat meer ruimte te hebben in de auto, dus de ioniq. Zuinig is hij zeker wel en standaard automaat want hybride. Ook al is schakelen nooit een probleem geweest ik ga toch niet terug na deze wagen denk ik. Wat betreft betrouwbaarheid van de ioniq; zag ik een poos geleden toevallig op het ad dat hij erg goed scoort bij de apk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10:37
Toyota bevalt, groter dan Yaris...Prius?

Cash is king.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Garantie ga je met "beurtje zelf uitvoeren" bij geen enkel merk krijgen dus dat nadeel kan je wel van je lijstje afstrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
SuzukiGSX-R schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:45:

-Toyota Auris vanaf 2015
-Kia Rio vanaf 2018
-Opel Corsa f vanaf 2020
Zelf zou ik sneller naar een nieuw model neigen, maar dat is ook een stuk emotie.. Zaken als modern design / zuiniger / nieuwste snufjes zoals lane departure / automatische remingreep / Carplay / Android Auto / laadsnelheid / accucapaciteit / etc. vind ik best belangrijk. En ik ben nogal van de Europese auto's, dus zou voor een e-Corsa F gaan. Jij lijk echter wat meer gericht op de Oosterse merken, hebben die niet wat nieuwers in het gamma? Ik vind bijvoorbeeld de Kia Stonic heel gaaf. Volgens mij is deze ook als hybride en is deze zowel in aanschaf als in private lease best voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Laatst online: 07:17
Importeren geen optie. Krijg je meestal meer waar voor je geld en vaak minder km op te teller.

Zelf ook gedaan met huidige auto en hele traject stelt niet veel voor om te doen.
Wij hadden een 2 jaar oude Ford S-Max diesel gekocht met slechts 360000 km op te teller. In NL kon je ze alleen kopen met ruim 1500000km op de teller. Kijk dat vindt ik het traject dus wel waard.

Grootste risico is natuurlijk de betrouwbaarheid van de dealer en eventuele garantie.
Als je zelf genoeg kennis hebt kun je natuurlijk zelf redelijk inschatten wat de staat van een auto is en anders iemand meenemen die het heeft.

Belgie heeft km historie net als in NL dus weet je dat er niet echt mee gerommeld kan zijn. In Duitsland kan dit wel.

Er zijn genoeg bedrijven die eventuele het hele import voor je kunnen doen of alleen een stukje.
Wij hebben alleen 1 dags kenteken + verzekering en aangifte belasting (bpm) laten doen en de rest zelf.

Auto gekocht en direct in NL naar de RDW keuring en paar dagen krijg je de papieren in huis en kun je een kenteken laten maken.

Maar is meer als extra mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacko01
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:58
Als je niet teveel KM's per dag rijdt kan je ook eens kijken naar de Dacia spring.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-06 10:04
SuzukiGSX-R schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:45:
Hallo allemaal,

Ik ben al enige tijd bezig met een zoektocht naar een nieuwe auto. Alleen dit proces lukt nog niet echt…
Ik spring van een b segment auto naar een c segment auto en terug.

Per jaar rij ik tussen de 20 en 25.000km. Daarom zoek ik nu wat meer comfort dan ik gewend ben in mijn huidige Toyota Yaris (2008). Op zich zou ik een nieuwe variant van de Yaris al voldoende zijn doordat de technologie al voldoende verbeteringen met zich heeft meegebracht. Alleen nu ik toch een fors bedrag voor een auto wil uitgeven wil ik ook iets “mooiers” hebben.

Wat ik zoek;
Zuinig -> hybride is dus een optie (minimaal 1/18)
Zaken als cruise control
Iets groter dan een Yaris
Net zo betrouwbaar als de Yaris
Budget circa 16.000 euro

-Toyota Auris vanaf 2015
-Kia Rio vanaf 2018
-Opel Corsa f vanaf 2020

Mijn onderbuik zegt de Toyota. Rijdt heerlijk. Nadeel mijn vriendin vind hem lelijk en ikzelf vind hem “oké”.

Hyundai. Tja weinig gevoel bij en ook nooit in proefgereden.

Kia Rio. Al in meerdere auto’s rondgereden. Prima bak en ziet er leuk uit. Lijkt niet altijd even zuinig te zijn. Mensen met ervaring? Daarnaast haat ik de garantie regeling. Nu hoor ik jullie denken; huh?!
Dit betekend ook dealer onderhouden. Daar heb ik wat moeite mee. Doe graag een beurtje zelf uitvoeren namelijk.

Opel Corsa. Rijdt heerlijk en ziet er leuk uit. Probleem? De 1.2 puretech van PSA. Zijn de problemen van de distributie riem etc nog steeds aan de orde?

Zijn er volgens jullie nog auto’s die ik absoluut niet mag missen in mijn lijstje? Wat zouden jullie doen?

Bedankt voor het meedenken!
Weer een autotopic op Tweakers en weer allemaal Aziaten die worden aangeraden.

Meer comfort + iets groter dan een Yaris, alle B-segmenters vallen dus af.
Ga gewoon kijken wat je mooi vind in het C-segment. Smaken verschillen nog al. Mijn smaak is dus bijvoorbeeld iets heel anders dan de Rio (hoi schoonmoeder ;w ) uit dit topic, voor 16k heb je ook een Audi A3, Golf of Octavia (die heeft pas ruimte).

Echt slechte auto's zijn er niet. Dat Aziaten het misschien wat beter doen in tests wil voor de gemiddelden wel wat zeggen, maar je koopt geen gemiddelde auto, dus je moet er geluk mee hebben. Voor dat geld zou ik altijd een aankoopkeuring laten doen of met uitgebreide garantie kopen, om dat geluk een handje te helpen.

Als het uiterlijk je niks boeit: de Auris is volgens mij rationeel en statistisch gezien (een van de) beste keuze.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Thomas18GT schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:58:
[...]

Ga gewoon kijken wat je mooi vind in het C-segment. Smaken verschillen nog al. Mijn smaak is dus bijvoorbeeld iets heel anders dan de Rio (hoi schoonmoeder ;w ) uit dit topic, voor 16k heb je ook een Audi A3, Golf of Octavia (die heeft pas ruimte).

Echt slechte auto's zijn er niet. Dat Aziaten het misschien wat beter doen in tests wil voor de gemiddelden wel wat zeggen, maar je koopt geen gemiddelde auto, dus je moet er geluk mee hebben. Voor dat geld zou ik altijd een aankoopkeuring laten doen of met uitgebreide garantie kopen, om dat geluk een handje te helpen.

Als het uiterlijk je niks boeit: de Auris is volgens mij rationeel en statistisch gezien (een van de) beste keuze.
VAG auto's zijn niet bepaald het toonbeeld van betrouwbaarheid en lage onderhoudskosten. Plus een importeur die het woord coulance nog op moet zoeken in het woordenboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
[...]

Er is niks mis met Aziatische auto's en Toyota is zo betrouwbaar! Ik rij er alweer 7 jaar in en met de Toyota nooit iets gehad aan grote reparaties! Ik heb met mijn Aygo Bouwjaar mei 2010 al 155.200KM mee gereden sinds aankoop op 12 december 2014 met 30.000KM 1 eigenaar voor mij en altijd onderhouden met Toyota dealer met boekje.

Een andere collega van mij rijdt een Toyota Yaris bouwjaar 2009, deze heeft hij ooit als nieuw gekocht bij de Toyota dealer en hij rijdt er inmiddels al 325.000 KM mee op de teller en nog steeds rijdt hij rond. Hij heeft wel paar reparaties gehad, maar het was te doen en volgens hem is Toyota ook erg betrouwbaar. De buitenkant van zijn Yaris en binnenkant ziet er nog erg goed uit zonder krasjes. Hij wil binnenkort een nieuwe auto gaan kopen inruil. Hij onderhoudt altijd bij officiële Toyota dealer met de reparaties en APK.

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 14-10-2021 17:47 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
  • Laatst online: 04-06 17:02
[...]

Hee puber zoonlief! :P Ik heb een 2015 Polo TDI en een 2018 Golf 6 TSI Comfortline gehad, en rij nu in de 2019 Rio GT. Die 7 jaar Kia garantie is iets waar VAG nog veel van kan leren. Ik vind de Rio GT Line voor het geld er trouwens beter uitzien dan de Polo, en om een Golf echt dik te krijgen eindig je op een bedrag waar je twee Rio's voor kunt kopen, dus tja... Iets andere ballpark qua budget.

too old, too cold

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-06 11:38

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Vorkie schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:45:
Je budget staat op 333 euro per maand voor de aankomende 4 jaar, exclusief restwaarde, afschrijvingen, verzekeringen, onderhoud en wegenbelasting.

Heb je al eens doorgerekend voor lease?
De 38kWh Ioniq lease je op dit moment voor 319,- per maand dacht ik, als de auto binnen jou profiel past dan kan je goedkoper niet rijden.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:39
Lukt een Corolla ipv een Auris? Anders geef ik ook een stem voor de ct200h, maar ik ben bevooroordeeld omdat ik hem ook heb :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-06 10:04
Videopac schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:18:
[...]

VAG auto's zijn niet bepaald het toonbeeld van betrouwbaarheid en lage onderhoudskosten. Plus een importeur die het woord coulance nog op moet zoeken in het woordenboek.
Voor deze prijscategorie (16k) zijn alle kinderziektes er wel uit en je garantie verlopen met een C-segmenter van de VAG. TS geeft aan dat hij zelf handig is, tweedehands onderdelen zijn er zat te vinden van VAG auto's. In plaats van 50 keer de Auris noemen is dit ook gewoon het overwegen waard.
Van der Berg schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:25:
[...]

Er is niks mis met Aziatische auto's en Toyota is zo betrouwbaar!
Ik zeg ook niet dat er iets mis mee is..

Ik geef alleen mee dat op Tweakers telkens het advies Aziatisch is, en dat je prima verder kan kijken dan dat als dat niet je smaak is.
Negakinu schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:58:
[...]

Hee puber zoonlief! :P Ik heb een 2015 Polo TDI en een 2018 Golf 6 TSI Comfortline gehad, en rij nu in de 2019 Rio GT. Die 7 jaar Kia garantie is iets waar VAG nog veel van kan leren. Ik vind de Rio GT Line voor het geld er trouwens beter uitzien dan de Polo, en om een Golf echt dik te krijgen eindig je op een bedrag waar je twee Rio's voor kunt kopen, dus tja... Iets andere ballpark qua budget.
Haha was ik nog maar een puber!
Over smaak valt niet te twisten natuurlijk (ik vind een R-Line Polo veel mooier dan die GT-line Rio bijvoorbeeld). En ja, een Golf is duurder nieuw, maar voor 16k heb je ook een hele aardige Golf of A3 (met tussen de 40k en 80k km) in plaats van een Rio die dan iets nieuwer is (de Rio is ook gewoon B-segment net als de Polo). Ik geef de TS alleen maar iets om over na te denken :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Het voordeel van een Rio t.o.v. een Polo is dat je niet voor een drugsrunner aangezien wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbrg
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-06 19:52
Zelf een Volvo V60 Plugin hybrid uit 2015 gekocht 1,5 jaar geleden. Enkele reis (53km) van werk terug naar huis 1/60,6 gehaald (volgens de boordcomputer). Ik kan gratis laden op de zaak DMV een stopcontact. Thuis idem dito. Alleen dan niet gratis. Haha.

Grote, verre reizen zijn minder zuinig. Na zo'n 35/40km kickt de 2.4L V5 diesel in en haal ik op de snelweg zo'n 1/15 tot 1/23.

Wegenbelasting is tot (in ieder geval) 2024 halftarief. In 2025 wordt het halftarief omgezet naar het driekwarttarief en vervolgens in 2026 naar het voltarief.

Voordeel van de Volvo is dat de auto goed uitgerust is, hoge veiligheidsscore heeft en met zijn 4 wiel aandrijving (voor dieselmotor, achter elektra) bizar wendbaar is in de Hollandse sneeuw. Met zijn 640NM en 6,1 seconden naar de 100 ben je ook vaak nog eens als eerst weg. Nadeel is dat hij 2000 kilo weegt en stuurt als een blok beton. Dit went wel snel.

Edit: Natuurlijk wel een andere slag auto dan een Yaris qua afmetingen. Al noemen ze de V60 ook wel een kleine station. En dat blijkt ook wel. Beenruimte voor volwassenen achter en de kofferbak zijn net te krap en te vergelijken met de Clio Estate (2021/13)

[ Voor 12% gewijzigd door rickbrg op 14-10-2021 17:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:12

QuattroNL

It is I.

Zuinig en super betrouwbaar? Prius 3 plugin.
Niet de mooiste volgens sommigen maar wel super betrouwbaar en vooral: zuinig!
Ik rijd 1:25. Met pieken van 1:33
MRB is halftarief (want plugin): 33,-/mnd
Onderhoud is 240,- voor een grote beurt. Punt. Doe ik elke 2 jaar. Nu 160k gelopen.
Restwaarde met een plugin zit voorlopig wel goed.
Aanschaf is vanaf zo'n 12k.
Wij gaan er als gezin (3 man) mee kamperen. Met dakkoffer maar gaat prima.

Maarja, sommigen willen niet in een Prius gezien worden. Prima. Ik luister nu naar mijn portemonnee na jaren Audi gereden te hebben (nooit meer) 8)

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Als we op de PHEV toer gaan vergeet dan de Kia Optima niet en de Chevrolet Volt en Opel Ampera niet, deze worden vaak vergeten.

De GM beroertjes hebben een behoorlijk electrische range.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

QuattroNL schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:20:
Zuinig en super betrouwbaar? Prius 3 plugin.
Niet de mooiste volgens sommigen maar wel super betrouwbaar en vooral: zuinig!
Ik rijd 1:25. Met pieken van 1:33
MRB is halftarief (want plugin): 33,-/mnd
Onderhoud is 240,- voor een grote beurt. Punt. Doe ik elke 2 jaar. Nu 160k gelopen.
Restwaarde met een plugin zit voorlopig wel goed.
Aanschaf is vanaf zo'n 12k.
Wij gaan er als gezin (3 man) mee kamperen. Met dakkoffer maar gaat prima.

Maarja, sommigen willen niet in een Prius gezien worden. Prima. Ik luister nu naar mijn portemonnee na jaren Audi gereden te hebben (nooit meer) 8)
Heeft de PHEV functie wel toegevoegde waarde bij de Prius? De EV range is zeer beperkt toch? Voordeel van de Prius is dat hij ook echt zuinig is als hij hybride modus rijd.

[ Voor 4% gewijzigd door revolution-nl op 14-10-2021 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:12

QuattroNL

It is I.

Een Ampera heeft zeker meer range (50km) dan een Prius PHEV (20km).
Mijn woon-werk afstand is 15km dus dat kan prima elektrisch (al doe ik dat zelden met de auto, een fiets is veel fijner).
Andere korte stukjes doen we ook lekker elektrisch, scheelt echt wel.

Je moet een (Prius) PHEV dan ook niet beoordelen op z'n EV range. Het zijn juist de momenten waarop je de meeste benzine verbruikt (optrekken) dat de EV-modus van toegevoegde waarde is.
In de bebouwde kom rij ik EV, daarbuiten gewoon op de ICE (benzinemotor).

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklo
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 23-11-2021
Van der Berg schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:24:
Dit is een andere klassen maar zeker ook heel interessant:

Als het puur om zuinig rijden gaat auto, kijk ook eens naar de Toyota Aygo. Een zeer betrouwbare en economisch verantwoord auto die heel zuinig is. Misschien klein maar bestuurder aan de voorkant genoeg en comfortabel ingericht en goede rijcomfort de nieuwe Aygo's hebben 72PK en als het moet kan die zelfs de 160KM per uur halen.

[YouTube: Review: 2018 Toyota Aygo x-cite: Nog steeds de leukste van het stel]
maar is die dan nog echt zuinig, dat soort auto's zijn vooral op papier zuinig helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuzukiGSX-R
Woow wat een aantal reacties. Prachtig!!!
Dank allen hiervoor.

Ik kan niet op iedereen persoonlijk reageren maar ik zie veel vergelijkbare reacties.

Waarom je mij niet bij de VAG groep ziet? Ik denk niet dat het perse slechte auto’s zijn. Maar ik heb er een bepaalde associatie mee. Daarnaast krijg ik bij deze merken niet echt de bang for Bucket idee.

Toyota. Ondanks dat ik tevreden ben geweest met de Yaris. Weet ik niet of ik er ook echt gelukkig van word. Al helemaal niet van de prius of weer een nieuwe Yaris.

Hyundai ioniq blijft zeker het overwegen waard. Wel weinig aanbod…

Morgen ga ik waarschijnlijk ook kijken bij een Corsa F (2020). Dit model spreekt mij zeer aan.

Ook heb ik nog wat opties open voor een rio van 2017 voor pak hem beet 13k.

Import; geen zin en nog minder tijd voor.

Er tipt ook nog iemand een Kia Optima. Wat een vette bak zeg. Wel zeer prijzig (en buiten budget voor een beetje recenter model)

Plug in hybrid. Zeer lastig. Op het werk kan ik officieel niet laden (onofficieel wel). Thuis zijn er geen palen in de buurt en ik heb ook geen oprit.

Betreft de Lexus. Kuch wat een lelijk bak🤪

Nogmaals dank en ik bekijk alle modellen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Van der Berg
janklo schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:52:
[...]

maar is die dan nog echt zuinig, dat soort auto's zijn vooral op papier zuinig helaas.
Ik rij heel zuinig met een Aygo. Ten zij je op elektriciteit gaat rijden is het nog zuiniger. Maar qua benzine zijn ze echt wel zuinig. Ik rij gemiddeld 4L per 100KM en zelfs minder.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SuzukiGSX-R
Vandaag is dan eindelijk de grote dag dat ik een nieuwe auto heb aangeschaft.

Het is een Kia Rio 2018 design edition geworden. Begin deze week ook nog in een Opel Corsa gereden. Maar deze kon mij kwalitatief niet overtuigen. Waar onder een enorme speling op de versnellingsbak. (Daarnaast zit de achteruitkijkspiegel precies in je gezichtsveld…)

Volgende week ophalen:)
Pagina: 1