Op zoek: 15(,4/,6)" business convertible mét numeriek keypad

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvM
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-11-2021
Hi All,

Op zoek naar een nieuwe business convertible laptop (zoals de HP EliteBook x360 bv.) in 15,4 / 15,6 inch maar mét numeriek keypad. Ik heb flink gezocht, maar vind enkel consumenten modellen.

Business use! Belangrijk/specs; i5 of i7 11th gen, 16GB (of 8GB waar ik zelf nog 8 bij kan zetten), 512GB SSD, FullHD scherm (2K mag ook, 4K native is te hoog bij een 100% scale instelling/ik wil niet scalen), mogelijkheid voor een pen t.b.v. touchscreen voor basis teken werk (High Level IT landschappen), het liefst een accuduur van 8 uur bij normale belasting, budget +/- 1500/1700. OS Win10/11, voorkeur is HP (maar dus géén consumentenlijn).

Ik zoek mij rot en denk dat hetgeen ik zoek er (helaas) niet is in 15" met numeriek keypad.
Met de HP Z-Series/Firefly dacht ik er te zijn, echter is het scherm niet 360 te kantelen en kun je daar dus per definitie niet op een natuurlijke manier op tekenen met de pen.

Alvast dank! _/-\o_

Gr,

Bas

Beste antwoord (via BasvM op 15-10-2021 12:51)

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-03 15:07
De Spectre is consumentenlijn (wel top of the line consumentenlijn van HP).

Wat je zoekt @BasvM is ook wel heel specifiek. Wat is het aan de business use / modellen dat je aantrekt? Want wat je opnoemt (11th gen en grote 2-in-1) zijn typisch dingen die je meer aan de consumentenkant ziet.

Bij business laptops zie je ook dat die relatief traag geupdate worden met bijv 11th gen processors. Bovendien komen grotere convertibles in het algemeen al weinig voor, de enige die ik ken van die grootte zijn van HP, en dat zijn de spectres en envys.

Misschien is het handig om vanuit je use case te denken, en te zien wat je het minst vaak gebruikt om de zoekrange wat groter te kunnen maken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-04 19:26
Wat dacht je van een HP Spectre?
Bijv deze pricewatch: HP Spectre x360 15-eb1110nd

Is Spectre zakelijke lijn of niet? Volgens mij is de bouw kwaliteit wel op dat niveau. Misschien niet zo makkelijk te upgraden als een Probook/elitebook.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-03 15:07
De Spectre is consumentenlijn (wel top of the line consumentenlijn van HP).

Wat je zoekt @BasvM is ook wel heel specifiek. Wat is het aan de business use / modellen dat je aantrekt? Want wat je opnoemt (11th gen en grote 2-in-1) zijn typisch dingen die je meer aan de consumentenkant ziet.

Bij business laptops zie je ook dat die relatief traag geupdate worden met bijv 11th gen processors. Bovendien komen grotere convertibles in het algemeen al weinig voor, de enige die ik ken van die grootte zijn van HP, en dat zijn de spectres en envys.

Misschien is het handig om vanuit je use case te denken, en te zien wat je het minst vaak gebruikt om de zoekrange wat groter te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvM
Thx voor je feedback @Bonsaiboom

Ik heb inderdaad al zitten nadenken of ik "iets" kan laten vallen, zoals het numerieke keypad en met een extern keyboard te werken, of toch maar géén touchscreen... Ik betrap mijzelf erop dat ik toch behoorlijk veel teken (nu op whiteboards/flipovers) en dus liever wél een touchscreen/pen mogelijkheid wil hebben...

De Spectre 360 heb ik al een aantal keer op mijn scherm gehad omdat die alle specs heeft die ik nodig heb. Waarom ik specifiek naar de business modellen kijk is o.a. voor een Windows Pro licentie, TPM 2.0 en mijn ervaring is dat de business modellen vaak een betere build quality hebben...

De Spectre heeft TPM 2.0 en zou ik dus alleen moeten voorzien van een W10(11) Home > Pro upgrade.
Build quality lijkt (voor zover ik kan zien goed genoeg). Een eerder Spectre x360 model (13") 4 jaar geleden vond ik wat slapjes aanvoelen bij de case en het kantelen van het scherm.

Het moet een device zijn waar ik gewoon de komende 4+ jaar weer mee uit de voeten kan. Huidig device is een Toshiba Tecra (4,5 jaar oud) die nu wel aan het einde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvM
@frankyfn126 Thx, inderdaad...upgraden is niet écht nodig als ie al 16GB en min. 512SSD heeft. Ik ga nog even kijken of ze ook met een FHD scherm te leveren zijn i.p.v. een 4K.