Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profox1977
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-08 15:48
Ik heb:
lenovo ideapad 5 pro.
Asus mx239 scherm (dat ik als hoofdscherm gebruik).
Artonica PD Dock (ik heb de docking om zo laptop werk en laptop prive eenvoudig aan de Asus te koppelen)

ik heb een 2e hands logitech X530 5.1 set aangeschaft en dacht dat ik dat we even zou aansluiten. dat bleek wat lastiger dan gedacht. Ik zal alleen de woofer, central en link + recht front gaan gebruiken (dus 3.1 ??). Ik heb het nu werkend via de audiojack out op mijn monitor maar dat is niet optimaal.

Ik lees een en ander over USB soundcards en/ of HDMI aansluitingen. De Logitech heeft helaas daar geen HDMI aansluiting voor.

hebben jullie advies hoe ik toch enigzins het meest optimale uit mijn set kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:22

FeaR

In GoT we trust

profox1977 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:29:
hebben jullie advies hoe ik toch enigzins het meest optimale uit mijn set kan halen?
Je hebt in deze enkele vaste waardes, onder andere de Logitech set met 3 x 3,5 mm jack. Die moet je zien te regelen aan de andere kant om de Logitech aan te sluiten. Eventueel 2 x 3,5 mm jack als je 3.1 wilt in plaats van 5.1 maar dat zal het issue niet veel makkelijker maken. Alles boven de 2.0 wordt namelijk lastig.

Ik gok dat USB het makkelijkst is. HDMI Audio Extractor zou ook kunnen maar dan zit je met extra kabels en een kastje waarbij USB meer universeel is, USB Sound Card (met minimaal 5.1 analoog out) zou moeten werken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.