Wanneer komen de HDMI 2.1 receivers?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.270 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-03 01:07
Ik heb een lg g1 77 in bestelling en wil er graag een nieuwe receiver bij halen met hdmi 2.1, maar zijn deze nu nog steeds nergens te verkrijgen in Nederland?

Ik heb gezocht naar:
Onkyo TX-NR6100
Denon X2700H (met een serienummer wat hoger eindigt dan 70.000)
Denon AVR-S760H

Ik ben niet merkgebonden en heb een Playstation 5 in bezit.

Hebben jullie nog een idee wat er wel mogelijk is?

[ Voor 15% gewijzigd door kakels op 13-10-2021 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:54

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Die staat hier in mijn videomeubel, dus zeker wel leverbaar. :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De huidige 2021 HDMI 2.1 receivers zijn allemaal mank, ze ondersteunen niet de volle brandbreedte. Yamaha gaat, met hardware fix, max 24 Gbps ondersteunen en Marantz/Denon leveren een halfgaar extern HDMI kastje om 2.1 mogelijk te maken. De PS5 lijkt de enige console te zijn die geen issues heeft met deze receivers, dus dat is gunstig voor je. Verder zijn door chip tekorten de voorraden 0 en de prijzen torenhoog.

Ik raad je aan te wachten op 2022 wanneer er, hopelijk, fatsoenlijke HDMI 2.1 receivers op de markt komen. Je kan ook een van de huidige kopen en die via HDMI EARC verbinden met je TV. Vervolgens alle apparaten op je TV aansluiten ipv op je receiver, maar of dat nou de fijnste oplossing is.. dan mis je sowieso een paar audio formaten.

Ik bezit zelf de Yamaha RX-V4A maar die gaat spoedig op marktplaats.

[ Voor 16% gewijzigd door stin00 op 13-10-2021 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
Microkid schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:25:
[...]

Die staat hier in mijn videomeubel, dus zeker wel leverbaar. :)
Maar heb je de versie van vorig jaar of de nieuwe zonder hdmi 2.1 problemen (met een serienummer wat hoger eindigt dan 70.000)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
Ik ben niet zeker, maar ben bang dat dit allemaal nog de oude modellen zijn met de hdmi 2.1 problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
stin00 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:27:
De huidige 2021 HDMI 2.1 receivers zijn allemaal mank, ze ondersteunen niet de volle brandbreedte. Yamaha gaat, met hardware fix, max 24 Gbps ondersteunen en Marantz/Denon leveren een halfgaar extern HDMI kastje om 2.1 mogelijk te maken. De PS5 lijkt de enige console te zijn die geen issues heeft met deze receivers, dus dat is gunstig voor je. Verder zijn door chip tekorten de voorraden 0 en de prijzen torenhoog.

Ik raad je aan te wachten op 2022 wanneer er, hopelijk, fatsoenlijke HDMI 2.1 receivers op de markt komen. Je kan ook een van de huidige kopen en die via HDMI EARC verbinden met je TV. Vervolgens alle apparaten op je TV aansluiten ipv op je receiver, maar of dat nou de fijnste oplossing is.. dan mis je sowieso een paar audio formaten.

Ik bezit zelf de Yamaha RX-V4A maar die gaat spoedig op marktplaats.
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Heb geen zin in die oplossing, maar nog langer wachten kan ik ook niet lang meer volhouden. Die Onkyo TX-NR6100 zou al uit moeten zijn. Zou nu toch eens moeten komen in Nederland zou je zo zeggen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:03

FeaR

In GoT we trust

kakels schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:40:
[...]
Ik ben niet zeker, maar ben bang dat dit allemaal nog de oude modellen zijn met de hdmi 2.1 problemen
Wat versta je onder "HDMI problemen"? Het niet goed weer kunnen geven van 4K op 120 Hz met bijvoorbeeld de eerste generatie receivers zal er uit zijn als de nieuwe series er komen. Let alleen wel op dat de halve implementatie er nog steeds is. Onkyo meldt volledig HDMI 2.1 te zijn maar zo zijn er maar drie poorten die 40 Gpbs zijn, de rest is minder. Toegegeven, meer dan de eenzame ene poort die je nu ziet op receivers maar niet volledig HDMI 2.1. Dat laatste gaat mij ook dit jaar weer tegenhouden een receiver te halen, het voelt niet af. Scheelt ook dat ik, ook een LG G1, redelijk weg kom met HDMI eARC. Je mist sowieso DTS maar daar valt met bepaalde bronnen omheen te werken.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 13-10-2021 21:52 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
Hmm, dat is wel gaar ja. Ik zie dat inderdaad ook alle nieuwe nog uit te komen modellen niet verder gaan dan 40 gpbs. Op dit moment geen probleem, maar er zal een dag komen dat de content wel de extra bandbreedte nodig heeft.

Probleem is alleen dat ik nog steeds een in 2006 aangeschafte Onkyo TX-SR603E Receiver heb staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

kakels schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 23:15:.
Probleem is alleen dat ik nog steeds een in 2006 aangeschafte Onkyo TX-SR603E Receiver heb staan...
Dan is alles met HDMI een upgrade, zelfs als het slechts 40 Gbps is. Dat maakt de keuze eventueel toch wel iets makkelijker. Met de huidige receiver en genoemde LG ga je niet verder komen dan Dolby 5.1 via S/PDIF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
FeaR schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 23:40:
[...]

Dan is alles met HDMI een upgrade, zelfs als het slechts 40 Gbps is. Dat maakt de keuze eventueel toch wel iets makkelijker. Met de huidige receiver en genoemde LG ga je niet verder komen dan Dolby 5.1 via S/PDIF.
Ik wil dan inderdaad toch maar de Onkyo TX-NR6100 aanschaffen. Deze is echter door chipproblemen nu niet leverbaar. Wordt waarschijnlijk pas in de lente geleverd. Net als alle andere nieuwe modellen vrees ik.

Ander vraagje: op de duurdere modellen als de TX-NR7100 of de TX-RZ50 zit Dirac live. Is dat de moeite waard voor een normale huiskamer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

kakels schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 00:46:
[...]
Ander vraagje: op de duurdere modellen als de TX-NR7100 of de TX-RZ50 zit Dirac live. Is dat de moeite waard voor een normale huiskamer?
Laat ik het zo zeggen. Ik ben behoorlijk anti Onkyo door hun jaren aan slechte modellen maar DIRAC is de reden dat ik eventueel ook naar de Onkyo TX-RZ50 wil gaan kijken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-05 14:44
@kakels Misschien een gekke gedachte, maar waarom draai je het niet om?
Dus i.p.v. al je apparaten aansluiten op je receiver, sluit je de apparaten die 120 Hz beeld kunnen genereren direct aan op je TV. Zitten 4 HDMI 2.1 poorten op. Geluid wordt gewoon doorgestuurd naar je receiver.
Tzt. zullen er wel receivers komen die aan al je eisen voldoen maar voor nu kan je gewoon het via je TV laten lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:30

-tom-562

Oliesjeik

Met een G1 zou ik idd lekker alles op de TV aansluiten en de receiver op de (e)ARC poort.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kakels
Bedankt voor het meedenken allen. Inderdaad wel een goed idee om het voor de time being om te draaien tot de Onkyo's er zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:14

Funky22

Guild invite

Ze mogen gaan komen , ik kijk vooral naar de Pioneers met Dirac uit (ondergewaardeerd merk door vele)

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
Funky22 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:39:
Ze mogen gaan komen , ik kijk vooral naar de Pioneers met Dirac uit (ondergewaardeerd merk door vele)
Pioneer en Onkyo vallen tegenwoordig onder hetzelfde moederbedrijf begreep ik. De nieuwe modellen lijken erg op elkaar en de pioneers zijn wat duurder met de adviesprijzen.
Vooralsnog denk ik aan de Onkyo TX-NR7100, maar wellicht als het niet veel scheelt uiteindelijk toch een pioneer. Is inderdaad ook altijd een geweldig merk geweest.

Zag nu ook dat er een nieuwe Denon is aangekondigd voor november. Dan mis je Dirac, maar scheelt ook wel weer veel centjes.
https://nl.hardware.info/...met-drie-8k-hdmi-ingangen

[ Voor 16% gewijzigd door kakels op 22-10-2021 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Funky22 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:39:
Vandaag was ik bij Smits in Arnhem en daar stonden de Pioneer VSX-LX305 (1599 euro) en VSX-LX505 (geen prijs gevraagd) op de plank. Ze staan nog maar een paar dagen in de winkel en staan momenteel nog niet op hun website.

Note: in de VS vallen deze onder de Elite lijn, maar hier stond geen Elite op. Blijkbaar wordt die naam hier niet gebruikt (of het zijn net andere modellen, dat weet ik niet).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qS4RyJexO4hacHfEeimbPRX53GE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wJb5Kvo38QRle1oSA5MRF2de.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Aangezien HDMI 2.1 op receivers relatief gemeengoed is met de nieuwe series is dit topic overbodig.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.