Connectie issues

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatson
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-12-2021
Hoi,

Ik tracht zo kort en volledig mogelijk te zijn.(en sorry indien het in het verkeerde deel vh forum zou staan).

Ik ervaar regelmatig verbdingsproblemen, vooral ingame.
Vroeger slechts in 1 game, nu recent op meerdere platformen.
Zo ook tijdens calls vh werk.

In het verleden heb ik een ticket gemaakt bij de game zelf, deze waren vrij behulpzaam.
Men raadde me WinMTR aan om de verbinding naar hun servers te monitoren.
Als reslultaat gaf dit (voor een halve leek) dat het probleem bij mij/provider lag, en niet aan hun servers.
Päkketloss deed zich enkel in de eerste 2(3) regels voor.

Probleem nadien bij mijn provider aangekaart (Txlxnxt), technieker ter plaatse.
"Ja meneer, das ne vrij oude kabel die hier binnenloopt, best dat die vernieuwd wordt."
Ok, den dezen nen tranché van 60cm diep en 20m ver, kabel gekocht.
Ze komen deze gratis aansluiten. Ok super.
Technieker sluit aan, doet enkele test, voor hem is alles ok en is weg.
WinMTR geeft nog steeds hetzelfde resultaat.
Opnieuw call naar provider, zonder veel resultaat.
Mijn modem was reeds 2x vervangen en het signaal dat ze binnenkregen was goed.

Ik heb het uit frustratie laten rusten, het was tenslotte maar in 1 game en ook niet altijd.
Maar nu ik dus op meerder platformen problemen heb had ik graag geweten waar het probleem juist ligt en of ik met deze winmtr logs "bewijs" heb dat mijn connectie niet ok is.

Alvast bedankt.
Volgend zijn export logs van WinMTR naar telenet.be & dnsgoogle

WinMTR naar telenet.be geeft volgende: - 34% loss & 41% loss op stap 1&2 daarna niks meer.
| WinMTR statistics |

| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |

|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|

| 192.168.0.1 - 34 | 1438 | 954 | 1 | 10 | 21 | 9 |

| 8-20-16-1.access.telenet.be - 41 | 1290 | 768 | 6 | 10 | 28 | 17 |

|dD5E0CEA1.access.telenet.be - 0 | 3351 | 3351 | 5 | 10 | 47 | 11 |

| dD5E0FAEF.access.telenet.be - 0 | 3351 | 3351 | 7 | 13 | 102 | 13 |

| dD5E0F884.access.telenet.be - 0 | 3351 | 3351 | 7 | 14 | 92 | 13 |

|webcontent1-vip.telenet-ops.be - 0 | 3351 | 3351 | 6 | 12 | 37 | 14 |

Naar DNS google (8.8.8.8) 27% loss & 40% loss op stap 1&2 daarna niks meer.
| WinMTR statistics |

| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |

|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|

| 192.168.0.1 - 27 | 1522 | 1112 | 2 | 10 | 32 | 12 |

|78-20-16-1.access.telenet.be - 40 | 1233 | 750 | 5 | 10 | 25 | 14 |

|dD5E0CEA1.access.telenet.be - 0 | 3143 | 3143 | 3 | 10 | 40 | 17 |

| dD5E0FA71.access.telenet.be - 1 | 3132 | 3129 | 6 | 13 | 113 | 17 |

| 74.125.32.88 - 0 | 3143 | 3143 | 11 | 19 | 48 | 18 |

| 72.14.239.109 - 1 | 3138 | 3137 | 0 | 20 | 494 | 21 |

| 142.251.48.181 - 0 | 3143 | 3143 | 12 | 17 | 45 | 22 |

| dns.google - 0 | 3142 | 3142 | 9 | 15 | 34 | 18 |

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Je 1e hop geeft al packet loss en dat is je eigen router. Gebruik je wifi? Zoja, sluit eens met een ethernet kabel direct op de router aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatson
Men pc is altijd met kabel verbonden.
Ik ben een halve leek, ken/weet wel iets van pc's enzo maar qua netwerk en verbindingen ben ik weinig of niet van op de hoogte.

Als ik het goed begrijp ligt het probleem ofwel bij mijn eigen netwerkkaart / kabel / router ? (heb geen extra router, enkel provider)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Tatson schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:45:
...Als ik het goed begrijp ligt het probleem ofwel bij mijn eigen netwerkkaart / kabel / router ? (heb geen extra router, enkel provider)...
Moeilijk te zeggen. De packet loss doet zich alleen voor bij hop 1 en hop 2; dat zijn resp. jouw modem en de wijkcentrale. Maar dat zijn allebei apparaten die een beperkte processor capaciteit hebben, dus snel geneigd zijn om binnenkomende pings te droppen ipv te beantwoorden. De andere hops geven nauwelijks packet loss dus ik verwacht eigenlijk niet dat daar een probleem zit.

Denk dat het beste wat je kunt doen is een vriend met een laptop uitnodigen voor een bezoekje. Als zijn laptop aan dezelfde kabel geen verbindingsproblemen vertoont, moet je het probleem in jouw pc zoeken.
Als de laptop van je vriend dezelfde verbindingsproblemen vertoont, moet je het in de kabel of in het modem zoeken. Ander kabeltje is zo getest en als het aan het modem ligt, moet je de ISP gaan vervelen.

Overigens is "verbindingsproblemen" best wel een vage kreet. Als je verder zinnige hulp in dit topic wilt, zul je ze nader moeten specificeren en eventueel ondersteunen met screenshots of error messages

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb laatst bij een vriendin van me in .BE ongeveer het zelfde gezien. Telenet is een kabel/Docsis provider en het bleek dat het signaal vanuit het Telenet modem (zwaar) overstuurd was ingesteld en dat 't dus niets met de interne óf externe bekabeling en/of eigen apparatuur te maken had.

Lullige is dat in .BE het AOP niet in de woning zit. Het AOP zit aan de straat waarbij alle kabel vanaf dat punt (over eigen grond) van de bewoner / grondeigenaar is.

[ Voor 33% gewijzigd door Will_M op 13-10-2021 23:47 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:50

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Move naar NT

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09 18:31

StarWing

Huh ?!?

Als het telenet is, connecteer je PC rechtstreeks op de modem of AIO, gebruik dan een utility zoals pingplotter.
Stuur dan je screenshots eens door via facebook naar hun.

Maar gebruik ook eens een ander toestel, leen van iemand een laptop oid, want TN gaat het zowieso proberen afschuiven op een defecte computer.
Als er loss is op de modem zouden ze dat normaal gezien moeten kunnen zien op de modem.

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Brahiewahiewa schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 23:32:
[...]

Moeilijk te zeggen. De packet loss doet zich alleen voor bij hop 1 en hop 2; dat zijn resp. jouw modem en de wijkcentrale. Maar dat zijn allebei apparaten die een beperkte processor capaciteit hebben, dus snel geneigd zijn om binnenkomende pings te droppen ipv te beantwoorden. De andere hops geven nauwelijks packet loss dus ik verwacht eigenlijk niet dat daar een probleem zit.
Sterker nog, alle verkeer naar latere hops gaat via die eerste twee. Als je in latere hops nul packetloss hebt, heb je gewoon geen packetloss, en zijn modem en CMTS te druk bezig met hun werk te doen dan pings te beantwoorden (los van capaciteit krijgen pings ook terecht laagste prio). Als het wel fout zou zijn op eerste twee hops, dan zou alles erna exact even erg zijn. Dat is hier niet aan de orde.
Denk dat het beste wat je kunt doen is een vriend met een laptop uitnodigen voor een bezoekje. Als zijn laptop aan dezelfde kabel geen verbindingsproblemen vertoont, moet je het probleem in jouw pc zoeken.
Als de laptop van je vriend dezelfde verbindingsproblemen vertoont, moet je het in de kabel of in het modem zoeken. Ander kabeltje is zo getest en als het aan het modem ligt, moet je de ISP gaan vervelen.
Ik zie op basis hiervan geen reden om dat te overwegen. Dit is gewoon een prima traceping dat vooral aangeeft dat het op layer 3 perfect in orde is, met gemiddelde latency van 15ms naar Google DNS.

Daar zit alvast geen probleem.
Overigens is "verbindingsproblemen" best wel een vage kreet. Als je verder zinnige hulp in dit topic wilt, zul je ze nader moeten specificeren en eventueel ondersteunen met screenshots of error messages
Dat.

Antwoord van de game support is zoals hier geschreven ronduit misleidend/afwimpelend. Wederom, als het gelegen had aan de provider, had je op alle hops voorbij de provider evengoed packetloss gezien. Daar is geen sprake van.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatson
.

[ Voor 99% gewijzigd door Tatson op 26-10-2021 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatson
Eerst en vooral, dank aan allen voor de geboden hulp.

Ik heb het ff laten bezinken/rusten omdat het mij ff "tot hier" zat.

Om mijn verbindingsprobleem te specifieren.
Ik ben meestal op discord als ik ingame ben, discord verliest mijn verbinding niet (ik bleef iedereen horen en iedereen hoort mij).
Het is ook enkel merkbaar in 1 spel, dat ik wel bijna dagelijks speel. (mogelijks heb ik er in een andere game ook hinder van, alleen merk ik het niet meteen)
Je merkt plots dat iedereen rondom stil staat, en dan heb ik het al door, duurt 10-15sec en krijg ingame popup dat ik disconnected ben. (youtube blijft spelen, wss door preload - maar discord blijf ik ook horen).
Ik kan gelijk terug connecten als ik in main screen ben van de game.
Het is dus echt maar eventjes dat ik er uit vlieg.

Als ik het voor heb, gebeurd het meestal meerdere keren op een avond.
Gisteren bvb helemaal niet. 2 dagen ervoor 3 of 4 keer (over een 2 a 3h).
Foutmeldingen ingame of error msg zal ik bijhouden volgende keer het gebeurd.
StarWing schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:53:
Als het telenet is, connecteer je PC rechtstreeks op de modem of AIO, gebruik dan een utility zoals pingplotter.
Stuur dan je screenshots eens door via facebook naar hun.

Maar gebruik ook eens een ander toestel, leen van iemand een laptop oid, want TN gaat het zowieso proberen afschuiven op een defecte computer.
Als er loss is op de modem zouden ze dat normaal gezien moeten kunnen zien op de modem.
Thanks, mn pc zit rechtstreeks op mn modem, een vrij nieuwe(wit model, blaast nogal) gezien die in het process 2x vervangen is.
Een test met andere laptop draait uit op hetzelfde resultaat, 1e 2 hubs loss in winmtr

Ondertussen pingplotter gedownload en laten lopen.
Zowel op TN.be als op google heb ik op de eerste 2 hubs loss, op 1 meer loss dan op 2 (varieert constant).
Op het overzichttabblad staat er bij all Targets 0% PL.

Vanavond zal ik pingplotter laten lopen op de ingame servers waar ik op speel.
To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je blijft focussen op de packet loss op hop1 en hop2, dan gaat het nog wel even duren, idd ;o)
Met de info die je tot nu toe gegeven hebt, kunnen we niets anders concluderen dan dat je internet verbinding OK is; 0% packet loss naar google, 0% packet loss naar de website van je ISP. Daar komt die "all Targets PL 0%" vandaan.

Begint er op te lijken dat het probleem in de server(s) van het game gezocht moet worden.
Andere optie is dat de routing naar die game servers(s) vanaf jouw adres een stuk ongunstiger verloopt dan die van je medespelers.
In beide gevallen moet je onderzoeken waar de game server staat en hoe de route loopt naar die server.
En vraag ook even aan je medespelers of zij het probleem herkennen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa86
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-09-2024
Hoi,

Ik heb zelf een zo goed als identiek probleem sinds een 2 tal weken.
Nu bij 2 verschillende games.

Hebt u ondertussen al een oplossing gevonden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g3X2Cp5N8lb99HvOJrztpr69Bcw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aNS436QncsvLPfchEt3VD8iv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aE_vc0Mx-X7WLcKmnvDxRQ2J6wY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bGrKUpPVkI9sl0jG5esTlIkq.png?f=fotoalbum_large

Dit is het resultaat van enkele minuten pingplotter bij mij.
Ik werk met een vaste pc direct verbonden met de telenet modem (modem is enkele maanden geleden nog vervangen)

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kawa86 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:52:
...Ik heb zelf een zo goed als identiek probleem sinds een 2 tal weken...
Nee hoor, jij hebt geen identiek probleem. Het probleem zit bij jouw tussen je router en je computer of in je computer zelf. In de eerste hop, dus tussen je PC en je router/modem, heb je al 8% packet loss. Dan spreekt het voor zich dat je naar telenet.be ook 4% packet loss hebt; die raak je in de eerste hop al kwijt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa86
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-09-2024
Brahiewahiewa schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 00:10:
[...]

Nee hoor, jij hebt geen identiek probleem. Het probleem zit bij jouw tussen je router en je computer of in je computer zelf. In de eerste hop, dus tussen je PC en je router/modem, heb je al 8% packet loss. Dan spreekt het voor zich dat je naar telenet.be ook 4% packet loss hebt; die raak je in de eerste hop al kwijt
Bedankt voor de reactie, mijn pc zit rechtstreeks op de modem, enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kawa86 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:30:
[...]mijn pc zit rechtstreeks op de modem, enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?
Brakke netwerk kabel, faulty nic driver, overactieve virusscanner

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1