Helaas heb ik een vervelend probleem met mijn PV installatie waar ik zelf niet uit kom en ook niet op de installateur terug kan vallen i.v.m. faillissement. Ondertussen ben ik bezig met Zonnegarant (bijstand in dit soort gevallen) maar dit verloopt erg stroef. Hopelijk kan ik hier wijzer worden.
Eind april is de installatie geplaatst en werkte gewoon naar behoren, alles netjes geïnstalleerd, totdat in de afgelopen 2 maanden de installatie 3x is afgeslagen en dat baart mij wel zorgen naast het gewoon heel frustrerend is. Wat mij opvalt is dat het gebeurd tijdens heftige regenval. Gister viel er een bak water uit de lucht en op dat tijdstip is de installatie afgeslagen. De omvormer staat dan in alarm met de melding: No Grid en het rechter schakelaartje van de PV verdeler (zie foto's van de PV verdeler) staat dan naar beneden. Wanneer ik deze terug omhoog zet springt het hele spul weer gewoon aan.
Voor de installatie zie foto's. De PV verdeler is op een WCD geplaatst (vervangen door..) welke een losse groep is. Hier zit verder niets op. Deze loopt rechtstreeks naar de meterkast naar groep 4. Deze heb ik maandenlang uit laten staan voor de installatie voor de zekerheid en inderdaad alles werkte behalve de WCD waar nu de PV verdeler op zit.
De foto met de factuur; de panelen zijn Ulica i.p.v. DMEGC en de omvormer is volgens mij 3.6kW en geen 3.0. Verder staan de materialen erop. Verder liggen ze oost/west indien van toepassing.
Alvast heel erg bedankt.
:strip_exif()/f/image/VsKnoXNHnVto0083fATHTte3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iPQluHJA4Nc89scQIEmLD9aq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M8uMx049DoPH2IAEA6ruTyMY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xwJMiUhuc04jYJpK1JEzlOG8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c95rhA7jmuiA9jdkTm6a4sZC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yLO3jfWdPHlPPIEnckX6FmB3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kz4UaOP0I8YnqtRiW3v4MxJU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lM1OXjLEkX2wrbsuEPR5LvhM.jpg?f=fotoalbum_large)
Eind april is de installatie geplaatst en werkte gewoon naar behoren, alles netjes geïnstalleerd, totdat in de afgelopen 2 maanden de installatie 3x is afgeslagen en dat baart mij wel zorgen naast het gewoon heel frustrerend is. Wat mij opvalt is dat het gebeurd tijdens heftige regenval. Gister viel er een bak water uit de lucht en op dat tijdstip is de installatie afgeslagen. De omvormer staat dan in alarm met de melding: No Grid en het rechter schakelaartje van de PV verdeler (zie foto's van de PV verdeler) staat dan naar beneden. Wanneer ik deze terug omhoog zet springt het hele spul weer gewoon aan.
Voor de installatie zie foto's. De PV verdeler is op een WCD geplaatst (vervangen door..) welke een losse groep is. Hier zit verder niets op. Deze loopt rechtstreeks naar de meterkast naar groep 4. Deze heb ik maandenlang uit laten staan voor de installatie voor de zekerheid en inderdaad alles werkte behalve de WCD waar nu de PV verdeler op zit.
De foto met de factuur; de panelen zijn Ulica i.p.v. DMEGC en de omvormer is volgens mij 3.6kW en geen 3.0. Verder staan de materialen erop. Verder liggen ze oost/west indien van toepassing.
Alvast heel erg bedankt.
:strip_exif()/f/image/VsKnoXNHnVto0083fATHTte3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iPQluHJA4Nc89scQIEmLD9aq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M8uMx049DoPH2IAEA6ruTyMY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xwJMiUhuc04jYJpK1JEzlOG8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c95rhA7jmuiA9jdkTm6a4sZC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yLO3jfWdPHlPPIEnckX6FmB3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kz4UaOP0I8YnqtRiW3v4MxJU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lM1OXjLEkX2wrbsuEPR5LvhM.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door DonZjon op 13-10-2021 13:27 ]
:strip_exif()/f/image/q5Ct0y3Rb005RUqT4TKHV0qD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B1BaavynYZm7K7GtKdqTfZjL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MPTIQ33DaZzLPAXzQq3qEfH6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/q5ZDgxT62BJDA5F3Gb1Gnj3j.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mYAvd9A2mhBR2kSYP0jlOW0x.jpg?f=fotoalbum_large)