Beste lezers,
Ik zit even met mijn handen in het haar en ik kan jullie hulp goed gebruiken.
De situatie zit namelijk zo:
Mijn vriend en ik zijn afgelopen weekend verhuisd vanuit onze geboorteplaats vanwege zijn werk en ik heb daar in de omgeving ook een baan gevonden. Ik reis nu een half uur en mijn vriend 20 minuten ipv 1 uur en 15 minuten. Wij wonen nu wel geteld 4 dagen in ons nieuwe appartement en nu komt zijn werk met een standplaats wijziging, ik heb de cao al nagekeken en daarin staat :
Mijn vraag is: hoe gaan wij hiermee om? We zijn verhuisd voor zijn werk en ik vind het niet redelijk als hij nu weer ver moet reizen. Had de situatie anders geweest dan hadden we misschien wel naar de "nieuwe standplaats" verhuis maar we zitten nu sowieso vast aan een huurcontract. Plus ik zou nu niet weer opnieuw opzoek willen naar een huis en weer opnieuw verhuizen terwijl wij er net 4 dagen wonen...
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Ik zit even met mijn handen in het haar en ik kan jullie hulp goed gebruiken.
De situatie zit namelijk zo:
Mijn vriend en ik zijn afgelopen weekend verhuisd vanuit onze geboorteplaats vanwege zijn werk en ik heb daar in de omgeving ook een baan gevonden. Ik reis nu een half uur en mijn vriend 20 minuten ipv 1 uur en 15 minuten. Wij wonen nu wel geteld 4 dagen in ons nieuwe appartement en nu komt zijn werk met een standplaats wijziging, ik heb de cao al nagekeken en daarin staat :
Nu is de nieuwe functieplaats opnieuw 1 uur rijden vanaf waar wij nu heen zijn verhuisd (en 1 uur 45 min vanaf onze eerdere woonplaats). De selectie wordt gemaakt op basis van reisafstand. We hebben de adres wijziging nog niet doorgegeven op zijn werk, als we dit wel doen zit hij bij de mensen die waarschijnlijk naar een andere standplaats moeten.(CAO)
In overleg of op jouw verzoek, kan xxx jou (tijdelijk) een andere functie opdragen of (tijdelijk) andere
werkzaamheden laten verrichten. Als het initiatief van xxx uitgaat, dan moet de andere functie (of de andere
werkzaamheden) wel redelijk (in verband met je persoonlijkheid, omstandigheden en vooruitzichten) en in het belang van xxx noodzakelijk zijn.
Mijn vraag is: hoe gaan wij hiermee om? We zijn verhuisd voor zijn werk en ik vind het niet redelijk als hij nu weer ver moet reizen. Had de situatie anders geweest dan hadden we misschien wel naar de "nieuwe standplaats" verhuis maar we zitten nu sowieso vast aan een huurcontract. Plus ik zou nu niet weer opnieuw opzoek willen naar een huis en weer opnieuw verhuizen terwijl wij er net 4 dagen wonen...
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
[ Voor 0% gewijzigd door t_captain op 13-10-2021 13:16 . Reden: Formatting, tekst uit CAO gehighlight ]