Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMagnetron
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-11-2022
Hallo! Zes jaar terug heb ik een goedkoop surround sound speakersetje gekocht (Logitech Z506), die ik gebruikte voor mijn tv. Het is maar een budget ding, en waarschijnlijk meer bedoeld voor een pc, maar het gaf beduidend beter geluid dan de tv zelf dus het was al deze jaren goed genoeg voor mijn doeleinden.

Deze set heeft een 'hoofdspeakertje', waarop de aan/uit-knop, volumeknop en koptelefoonaansluiting zit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQGKzobfjVZjNvst6jJw-K6bco4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RRPPMKeKJnMso4Scjqp0YTuI.jpg?f=user_large

De koptelefoonaansluiting op deze speaker is kapot, waardoor het hele systeem geen geluid meer geeft behalve als er een koptelefoon is aangesloten. En ik kan het systeem niet zonder deze speaker gebruiken, aangezien hier de aanknop op zit.

Mijn vraag: weet er iemand of het mogelijk is een enkel los (goedkoop) speakertje te kopen om deze te vervangen, ook als het van een ander merk is? Het zou dan eenzelfde aansluiting moeten hebben (zie foto), en een knop om het hele systeem aan/uit te zetten.

Of: kan ik dan gewoon beter een goedkope soundbar aanschaffen, of een ander alternatief? In dit geval is mijn budget nog altijd laag: max €200. Het zou gewoon een tussenoplossing zijn om nu enigzins fatsoenlijk geluid te hebben tijdens het film kijken, totdat ik over een jaar of 2 a 3 kan investeren in echte kwaliteits-audio.

Beste antwoord (via LordMagnetron op 14-10-2021 07:59)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:58
LordMagnetron schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:17:
Mijn vraag: weet er iemand of het mogelijk is een enkel los (goedkoop) speakertje te kopen om deze te vervangen, ook als het van een ander merk is? Het zou dan eenzelfde aansluiting moeten hebben (zie foto), en een knop om het hele systeem aan/uit te zetten.
De enige optie is een exact dezelfde set op de kop tikken en dan onderdelen uitwisselen. De connector die je toont is custom/Logitech en niet iets wat je op een normale losse speaker ziet. Nadeel van kant-en-klare all-in-one setjes, nul ruimte voor aanpassingen of vervangen voor andere merken/series. Al zou de speaker van een ander merk bestaan wil je niet alleen je Front Right vervangen, dan zal je Front Left ook mee moeten (en mogelijk je center ook).

Aangezien de vraag an sich geen Aankoopadvies betreft (daar is de vraag te ruim voor) verhuis ik dit topic naar Audio en HiFi: CEA > AUD

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 13-10-2021 12:54 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:58
LordMagnetron schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:17:
De enige optie is een exact dezelfde set op de kop tikken en dan onderdelen uitwisselen. De connector die je toont is custom/Logitech en niet iets wat je op een normale losse speaker ziet. Nadeel van kant-en-klare all-in-one setjes, nul ruimte voor aanpassingen of vervangen voor andere merken/series. Al zou de speaker van een ander merk bestaan wil je niet alleen je Front Right vervangen, dan zal je Front Left ook mee moeten (en mogelijk je center ook).

Aangezien de vraag an sich geen Aankoopadvies betreft (daar is de vraag te ruim voor) verhuis ik dit topic naar Audio en HiFi: CEA > AUD

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 13-10-2021 12:54 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMagnetron
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-11-2022
Excuses voor de verkeerde forumkeuze, en bedankt voor het antwoord. Dat maakt iig duidelijk dat ik me beter op iets nieuws kan richten. Ik denk dat ik een soundbar ga uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem987654
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-09 14:41
De Logitech x-530 & x-230 gebruiken dezelfde kabels van de hoofdspeaker/satelliet naar de subwoofer etc., Daar zit alleen de andere satelliet ook vast aan de hoofd-speakers. Je kunt overwegen zo'n soort donor te gebruiken