Toon posts:

Mandrake beta 8.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom hoor ik niemand over de nieuwe beta van Mandrake, sinds de 17de te d'loaden.
zitten toch wel wat nieuwe features in waaronder kernel 2.4.8 , kijk voor meer info op
http://www.linux-mandrake.com/en/test81beta1.php3

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Kheb hem gister ff gedownload en geinstalleerd, werkt als een tiet :7

Alleen ik kreeg de Software Updater niet goed aan de praat, server toevoegen bleef steeds hangen :(

Maar verder werkt alles prima.

Verwijderd

Topicstarter
ff voor de duidelijkheid.....

het zijn toch deze iso's

MandrakeLinux-8.1-Raklet-beta1-CD1 + 2.i586.iso ??

in that case ga ik ze over een 1,5 uurtje installen...

• rb338
Ja dat zijn ze.

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Kan je ook van 8.0 updaten naar 8.1 beta via rpmdrake ofzo? ISO's downloaden is voor mij helaas geen optie :(

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• rb338
Op maandag 20 augustus 2001 16:25 schreef The_Surfer het volgende:
Kan je ook van 8.0 updaten naar 8.1 beta via rpmdrake ofzo? ISO's downloaden is voor mij helaas geen optie :(
Moet kunnen, in de Software Updater gewoon een cooker source aanmaken en alles downloaden :P

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Op maandag 20 augustus 2001 16:12 schreef rb338 het volgende:
Kheb hem gister ff gedownload en geinstalleerd, werkt als een tiet :7

Alleen ik kreeg de Software Updater niet goed aan de praat, server toevoegen bleef steeds hangen :(

Maar verder werkt alles prima.
Software updater werkte bij mij ook al niet goed in Mandrake 8.0.
Hebben ze KDE 2.2 ook al toegevoegd? Zo nee, ik heb hem al geinstalleerd, ben ik die dan weer kwijt na een update?

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
* flat gaat 'm vanavond ook even proberen

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 17:16 schreef Flat© het volgende:
/me gaat 'm vanavond ook even proberen
Intel Pentium 1 60 MHz | 40 MB EDO RAM | 850 MB Western Digital HD | 3COM 905B | RealTek 8029

hierop ..... ??? >:)

edit:
IMPORTANT COMPATIBILITY NOTE:

Mandrake is built with CPU speed optimizations for Pentium-class
(Pentium(tm) and compatibles, AMD K6, Cyrix M2, PIII...) so it WILL
NOT RUN on older i386 and i486 based computers. However, a special
version compiled for those CPUs will be available for download from
our servers and on cheap CD-Roms.

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
(jarig!)
Op maandag 20 augustus 2001 17:32 schreef PvH het volgende:
edit:

IMPORTANT COMPATIBILITY NOTE:

Mandrake is built with CPU speed optimizations for Pentium-class
(Pentium(tm) and compatibles, AMD K6, Cyrix M2, PIII...)
Hij heeft toch een Pentium? Dat zou toch moeten werken?

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• x-wolf
Zo heb vanmiddag ff een update gedaan van mijn Mandrake 8.0 naar 8.1 beta. Fantastisch! Had al de KDE 2.2 geinstalled dus in X niet veel verschil te zien behalve dan de fonts. Dat is nu veeeeel beter. Zie voor meer info:
[topic=207861/1/50]

Alleen de update loopt keihard vast (maar zoals ik zo langzamerhand van Linux gewend ben loopt niet vervolgens je gehele systeem vast). Ook lukt het me eindelijk mijn ntfs5 window2000 partitie te mounten. Is erg relaxed maar dat zal wel de kernel zijn die dat nu wel ondersteund. Verder nog niet heel veel verbeteringen gevonden.
Vervelend was wel dat na de update mijn scrollwiel niet meer werkte. Gelukkig snel gefixed. Verder heb ik bij het booten nog een zeer vage foutmelding die ik nog ff goed moet uitzoeken wat daar gebeurt. De install is trouwens nog weer eenvoudiger en beter geworden dan 8.0.

Bij het booten vind ik alleen het welkomstscherm een minder mooie kleur hebben (harder blauw dan in 8.0, daar was het z8 blauw) maar das mierenneukenersmode. :)

Wie heeft ook al 8.1 beta geinstalled en wat vinden jullie?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

NTFS mounten kan je met elke distro doen waar een 2.4.8 kernel op draait (geen 2.4.9, daar is NTFS support broken :( )

Ik ben 'm nu naar beneden aan het hengelen, morgen op een testsysteem gooien (P3 900 512MB).

Ben benieuwd of-tie nu die kut i815 integrated video wel goed pakt, want daar had 7.2 nog moeite mee.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• noNamer
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ja heb het ook geinstalleerd, werkt zoals verwacht :) Jammer dat er geen extra fancy themes bijzitten voor KDE (vind ik altijd wel leuk). Voor de rest werkt het zoals het zou moeten werken...

• x-wolf
Op woensdag 22 augustus 2001 22:09 schreef BackSlash32 het volgende:
NTFS mounten kan je met elke distro doen waar een 2.4.8 kernel op draait (geen 2.4.9, daar is NTFS support broken
Uiteraard, alleen zijn er niet zoveel distro's kernel 2.4.8 standaard installeren.

Mandrake is (althans zo zie ik het) een typische desktop distro. Als server zou ik het minder graag installeren. Vandaar dat juist de X configtools erg belangrijk zijn. Ik vind het dan ook jammer dat update nog steeds niet goed werkt. Hebben anderen hier ook last van? Zo ja, dan hoop ik dat in Mandrake 8.1 (dus niet beta :) ) dit wel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Nou na 2 dagen proberen kan ik hem nog niet installeren....

ik heb na de reboot precies hetzelfde probleem als hier ->

[topic=210744/1/25]

de installatie zelf gaat goed alleen aan het einde, net voordat hij X wil gaan installlen krijg ik ook de melding " error, no printer testpages found " hierna installed hij X, met daarna de melding error installing xf86.
ik heb diverse resoluties geprobeerd tot aan vga 640/480 toe...

ik heb een diamond 550 16 MB
MD 8.1 wil hiervoor een NV driver installen en ik denk dat dit de boosdoener is.....

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op donderdag 23 augustus 2001 01:43 schreef x-wolf het volgende:

Uiteraard, alleen zijn er niet zoveel distro's kernel 2.4.8 standaard installeren.
Die zet je er zelf toch gewoon op, of mis ik iets? :P
Mandrake is (althans zo zie ik het) een typische desktop distro. Als server zou ik het minder graag installeren. Vandaar dat juist de X configtools erg belangrijk zijn. Ik vind het dan ook jammer dat update nog steeds niet goed werkt. Hebben anderen hier ook last van? Zo ja, dan hoop ik dat in Mandrake 8.1 (dus niet beta :) ) dit wel werkt.
Hmmm.. nog steeds problemen mee, vooral als je een source opgeeft met rpms die ook al op een CD staan, dan raakt de Updater in de stress :(

En nog steeds geen goede out-of-the box i815 integrated video ondersteuning :(

Wat wel mooi is dat de setup gelijk de TNT2 en de integrated chip als dualhead wil configgen :) Als dat nou eens in een keer goed gaat... :P

[ps] dat blauw zuigt wel heel erg, ik hoop dat ze de 8.0 kleur weer gaan gebruiken (vriendelijker).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• x-wolf
Heb ook een tnt2 maar had geen problemen bij de installatie. Heb wel iets anders vreemds. Had in 8.0 dat Mozilla crashte maar heb dat sinds gistermiddag al zeker 5 keer gehad. Nadat je mozilla dan hebt gekilled kan ik hem ook niet meer opstarten. Pas na een X-server restart is het probleem weer (tijdelijk) opgelost. Anderen ook dit probleem? Oplossingen?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op donderdag 23 augustus 2001 22:55 schreef x-wolf het volgende:
Heb ook een tnt2 maar had geen problemen bij de installatie.
Niet? Hoe heeft de setup 'm dan opgepikt bij jou?
Ik heb een TNT2 16MB pro64 PCI en een i815 integrated (zou als i810 moeten werken).
Wellicht komt dat doordat het een PCI is..
Heb wel iets anders vreemds. Had in 8.0 dat Mozilla crashte maar heb dat sinds gistermiddag al zeker 5 keer gehad. Nadat je mozilla dan hebt gekilled kan ik hem ook niet meer opstarten. Pas na een X-server restart is het probleem weer (tijdelijk) opgelost. Anderen ook dit probleem? Oplossingen?
Dan is je .mozilla profile in die sessie waarschijnlijk naar de ***.

Wat ik gisteren had was dat opeens m'n history van 3 weken weg was (Mozilla 0.9.3).
Verder geen Crashes gezien

Verwijderd

tja maar beta..voor een newbie in linux is dat nix

• x-wolf
Ok, ik heb een tnt2 (Viper 770, AGP) met een asus p3b-f dus das ook wel wat anders. ;)
Had nooit problemen met Mozilla. Misschien is .mozilla voor die sessie kapot maar dat is pas sinds Mandrake 8.1, daarvoor nooit problemen.

En dat newbies geen beta's moeten nemen, ik vind buiten dit probleempje om, 8.1 toch echt beter werken dan 8.0.

Nu alleen nog die lelijke startkleur weg in het begin.....
Pagina: 1