Problemen Celeron 600 / Win ME

Pagina: 1
Acties:

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 19:54
Ik heb hier een Intel Celeron 600 staan (I know, het is :r)(ik zit er nu niet op, maar hij staat hier wel) en deze maakt, als deze opnieuw is geïnstalleerd, na een paar dagen fouten... veel fouten. Vooral Explorer en soms het register verzuipen van de fouten. Ook na een schone install, en als er vrijwel niks op staat, maakt deze na een paar dagen fouten.
Voor zover ik kan achterhalen zit er een 82801AA chipset op, met AC97 geluid. Ook zit er onboard video op, van dezelfde chipset.

Er zitten geen fouten op de HD, en er zit 1x 32 MB SDRAM
in. Ik heb er 128 SDRAM bijgezet van 133 Mhz, maar hetzelfde probleem deed zich voor.

Op een netwerkkaartje na, zitten er geen andere PCI of AGP kaarten in. Het besturingssysteem = Win ME (besturingssysteem? volgens mij besturen de fouten het systeem ) Ik heb ook al Win 98 geprobeerd, maar die kan het AC97 geluid en video niet herkennen, en daar heb ik geen drivers van. Ook de netwerkkaart werkt niet goed dan. Dus Win 98 is uitgesloten :'(

Waar normaal het zogehete 'Post' screen moet komen, komt hier een IBM logo.

Heeft IEMAND maar dan ook iemand een ideetje over hoe dit komt? Alle suggesties zijn welkom, en als ik een detail van bijvoorbeeld hardware ben vergeten... je roept maar gerust

Want ik ben ten einde raad. (En m'n broer, die erop computerd ook. Hij doet alleen internetten en hij heeft er geen verstand van. Hij experimenteerd niet, en naar mijn weten heeft hij het Start Menu nog nooit gezien. Aan hem ligt het dus echt niet)

Tnx.

Cheater

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:23
Drivers zoeken bij IBM voor je systeem. Anders die brakke restore cd van hun gebruiken.

je kunt ook altijd nog IBM opbellen om te vragen wat er aan de hand is...

* _JGC_ snapt niet waarom mensen A-merk computers kopen...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
zet er win 98 op en zoek de goede drivers van je componenten , die zijn zeker te vinden

standaard winme drivers zijn net zo ruk als winme zelf

82801AA klinkt als intel, dan kan je misschien op de intel site ff de drivers zoeken van de chipset + eventueel integrated video.

ik werk zelf in een pc zaak en ben in de loop van de tijd nogal goed geworden in het vinden van drivers voor de meest exotische stukjes hardware, zoals modems zonder merk en met alleen een codetje op de chipset.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:54
Heb je al geprobeerd alleen die 128 mb erin te doen ... want winme met 32 .. werkt dat ? misschien ligt het daaraan..

Flickr PSN ID= cheironnl

• Cheater
Eeeew... suggesties zat zie ik...

maar ik bel niemand op...

Drivers zoeken staat me niet aan...

Win 98 staat me eigenlijk ook niet aan... (waar sloeg dit op ??????)
En Win ME staat me ook niet aan, en Win 95 is te primitief

Ikke wille gewoon goed werkende computeren hebben zoals :7 (bazen) die hebben :)

maar nu ikke :( zijn.

Geheugen wisselen ? Man, je weet niet hoeveel blaren ik al heb !

Tnx anyway... MEER suggesties zijn ALTIJD welkom.

Ik :z wacht er wel op!

Cheater

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
niks staat je aan wat wil je nou eigenlijk

zet win2k er op das gewoon goed.

• Cheater
heeeeeeeebbik nie

• _JGC_
Dan linux:

www.redhat.com
www.suse.de
www.debian.org

Als win9x/ME je niet aanstaat en W2K niet in je verzameling zit, zal dit de enige mogelijkheid zijn...

* _JGC_ dacht dat het enige voordeel van A-merk de helldesk zou zijn, wil ie die niet bellen :?

• Cheater
welke is de makkelijkste van de Linux soorten ?

M'n broer hoeft ALLEEN maar te internetten

daaronder valt dus alle multimediafunctionaliteiten die je onder internettoepassingen kunt bedenken.

Flash / èèn media player ofzow... / en dat soort dingen...

Cheater

• _JGC_
Sjit jong, hij meent het ook nog. Ik had alleen ff zin om hem weer op het windows spoor te brengen...

Aangezien je toch serieus bezig wilt met Linux en ik je niet veel kan vertellen over Linux, verwijs ik je naar de FAQ van Non-windows OS op dit forum.

* _JGC_ kan je wel iets over Linux vertellen, maar niet wat je nodig hebt...
Pagina: 1