Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johannesberg740
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:35
Hi allemaal,

Vandaag is mijn Pixel 3XL overleden. Om 5.30 is hij geheel vastgelopen en reboot werkt niet meer. Contact opgenomen met Google over dit issue (Op internet kom ik meerdere verhalen hierover tegen. Zie bijvoorbeeld: https://www.google.com/am...-at-an-alarming-rate/amp/).

Helaas kom ik er achter dat je in Nederland ook geen recht op reparatie hebt. Je moet hiervoor naar Duitsland reizen en je telefoon hier aanbieden aan een reparatie centrum. Google kan niets voor je doen.

Twee vragen:
- Iemand anders ook meegemaakt dat toestel in ene vastloopt en niet meer aan gaat?
- Was je er bewust van dat je eigenlijk geen recht op Nederlandse support hebt als je een toestel vanuit Duitsland importeerd?

Ben benieuwd naar jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johannesberg740
Aanvulling, computer herkent device wel maar nu als QUSB_BULK_CID:xxxx_SN:xxxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Ja, bij grijze import, moet je terugvallen op de plek van aankoop. Dus als je het via bijvoorbeeld Belsimpel in nederland koopt, heb je voor garantie gewoon contact met Belsimpel. Echter ben je zelf de importeur, moet je naar de winkel terug in het land waar je het gekocht hebt.
Dat is het grootste issue dan ook met de Pixels in Nederland kopen.

Ander issue kan zijn dat bepaalde provider netwerk instellingen niet uitkomen voor de Pixel.

Nog een issue is dat bij een nieuwe Android versie sommige apps mogelijk niet functioneren tijdelijk omdat bijvoorbeeld de banken wachten tot de main stream Android devices een upgrade van de versie krijgen met het updaten van hun apps voor die versie.

Dus het is altijd uitkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@johannesberg740 Al het toestel geforceerde herstart gedaan, aan de lader ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johannesberg740
@Hackus , Jazeker. Hele tutorials (zowel Google als andere websites) doorlopen. Helaas zonder resultaat. Het lijkt erop dat de telefoon niet meer "aan" kan.

@swhnld True, maar dat Google zelf ook zegt van: "We gaan je niet helpen want we ondersteunen NL niet, terug naar Duitsland en ga daar maar vragen" vind ik toch wel bijzonder voor z'n wereldwijde organisatie.

Je leest veel meer op internet dat Google telefoons het niet goed doen. Dat ze 's-nachts vastlopen en daarna niet meer aan willen. Zie je bij meerdere pixel modellen. Als dan de support zo is, stelt me dat niet gerust als de eigen chipset in de Pixel 6 niet blijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

johannesberg740 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:36:
@Hackus , Jazeker. Hele tutorials (zowel Google als andere websites) doorlopen. Helaas zonder resultaat. Het lijkt erop dat de telefoon niet meer "aan" kan.

@swhnld True, maar dat Google zelf ook zegt van: "We gaan je niet helpen want we ondersteunen NL niet, terug naar Duitsland en ga daar maar vragen" vind ik toch wel bijzonder voor z'n wereldwijde organisatie.

Je leest veel meer op internet dat Google telefoons het niet goed doen. Dat ze 's-nachts vastlopen en daarna niet meer aan willen. Zie je bij meerdere pixel modellen. Als dan de support zo is, stelt me dat niet gerust als de eigen chipset in de Pixel 6 niet blijkt te werken.
Dat gezeik ook gehad met toen de LG Nexus 5X(Google Phone) zakelijk. Toen met alles maar naar Apple gegaan(7 plus)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johannesberg740
Ja @Hackus , ik lijk keer op keer de dans te zijn ontsprongen. Meeste Google Phones al gehad en wou de nieuwe 6 Pro gaan bestellen. Nu twijfel ik of dat een verstandige keuze is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
johannesberg740 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:52:
Ja @Hackus , ik lijk keer op keer de dans te zijn ontsprongen. Meeste Google Phones al gehad en wou de nieuwe 6 Pro gaan bestellen. Nu twijfel ik of dat een verstandige keuze is
Ach, kan wel, maar koop het bij een winkel hier, dan regelen zij eventuele garantie in de achtergrond met Google, en heb jij geen probleem.
Is wel iets duurder dan rechtstreeks uit Duitsland halen, maar je hebt wel de service.
Pagina: 1