PC gaat niet meer aan, voeding of moederbord ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09 10:48
Sinds een paar weken begon mijn game PC raar te doen, deze startte niet meer op wanneer ik op de aanknop drukte.
Hij deed het wel weer wanneer ik de C13 stekker uit de voeding trok, deze een beetje scheef weer in de voeding stopte en op drie kwart even bleef wachten, heel vreemd.
Inmiddels start de PC helemaal niet meer op, ook niet meer met bovengenoemde methode.
Het vreemde is dat mijn RGB toetsenbord nog wel gewoon brandt, hierdoor vraag ik mij af of het wel de voeding is die defect is.

Hoe kan ik uitsluiten of dit probleem veroorzaakt wordt door de voeding en niet door iets anders zoals bijvoorbeeld het moederbord ?
Ik zou het namelijk vervelend vinden om een nieuwe voeding te bestellen en er dan achter te komen dat het eigenlijk iets anders is wat het probleem veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:48
Dus je gaat actief kortsluiting veroorzaken en verwacht dat alles gewoon blijft werken.

Ik denk dat je voeding op z'n minst gefrituurd is, en mogelijk je moederbord ook (als je beetje goede voeding hebt dan heeft die je mobo beschermd).

Stekkers zijn niet gemaakt om er 75% in te steken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:47

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Waarom was dat eerste probleem niet meteen de doorslag om een nieuwe voeding te kopen?

Kwestie van even testen met een andere voeding, d'r zit vast wel een tweaker bij jou in de buurt die daar bij kan/wil helpen, hoef je niet direct een nieuwe te bestellen :)

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:24

DataGhost

iPL dev

99ruud99 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:43:
Dus je gaat actief kortsluiting veroorzaken en verwacht dat alles gewoon blijft werken.

Ik denk dat je voeding op z'n minst gefrituurd is, en mogelijk je moederbord ook (als je beetje goede voeding hebt dan heeft die je mobo beschermd).

Stekkers zijn niet gemaakt om er 75% in te steken...
Kortsluiting? Hoe dan?

@TS: Het is hoogstwaarschijnlijk je voeding maar dat kan je eigenlijk alleen maar uitsluiten door deze te vervangen, of andersom door je moederbord te vervangen. Anders zal je semi-professionele testapparatuur moeten hebben maar ik verwacht niet dat je dat hebt. Dat is nou eenmaal het risico van zelfbouw, anders was het het probleem van de verkoper om uit te zoeken wat er aan de hand was. Je kan overigens gewoon met je machine naar een lokale computerwinkel en daar vragen of ze tegen een kleine vergoeding willen testen met een andere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:02
Gaat het om het systeem uit je inventaris?