Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POL_1953
  • Registratie: Maart 2017
  • Niet online
Ik heb al een werkende USB C naar USB a 3.0 adapter en zag exemplaren die er precies op leken en omschreven waren als USB C naar USB 3.0 adapter

Ik heb dus 2 stuks van deze aangeschaft net zoiets al op het geselecteerde product.

Bedoeld gebruik van een nieuw aan te schaffen systeempje met twee USB C poorten.

Er verder niet naar gekeken totdat ik eindelijk het gewenste systeem kon aanschaffen en geleverd kreeg.

Systeem geïnstalleerd en de wilde de adapters in de USB C poorten steken maar dit ging helemaal niet. 8)7

Erg vreemd daar de connector sterk lijkt op een USB C aansluiting, het is ook eender ovaal rond.

Bij nader goed kijken bleek er een minimaal verschil in de dikte van de adapter te zijn 2,5 mm voor de al in bezit zijnde werkende adapter en ca 2,33 mm voor de sterk op de USB C lijkende adapter.

Ook bleek na meten de schacht van de sterk op USB C lijkende adapter een millimeter langer te zijn 7 mm lengte in plaats van de wel passende adapter 6 mm

Ook even geprobeerd op het systeem wat ik al had met USB C Poort maar ook kan deze niet ingeplugd worden.

Geprobeerd om met Google te zoeken naar een connector die sterk lijkt op een USB C connector maar dat gaf geen enkel resultaat helaas.

Ik hoop dat iemand hier antwoord heeft op de vraag weet voor soort connector deze erg op een USB C lijkende connector kan zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U34p_beQunjpzOBZbLqPuVlVa8Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/POQ6A63O9MS91n7o7TdSIZ53.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door POL_1953 op 12-10-2021 20:51 . Reden: foto toevoegen ]

Beste antwoord (via POL_1953 op 16-10-2021 20:24)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Totaal niet als USB-C

Afbeeldingslocatie: https://www.kabelvooriphone.nl/data/upload/Shop/images/360x1000x0_iphone-oplader-kabel1m.png
Daar zou ik m'n geld ook op inzetten. Connectortjes die net afwijken waardoor het niet past, grote kans dat het een productiefout is maar die niemand is opgevallen door het (totaal) gebrek aan kwaliteitscontrole.
Zeker als je ze gekocht hebt als USB-C, en niet iets anders.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychonetics
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:56
Goedkope troep? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POL_1953
  • Niet online
goedkoop en denkelijk bedoel je een OEM product (iets zonder merk opdruk wat het veel duurder maakt) behoeft geen troep te zijn vanwege het feit dat ik er heb een die wel werkt en even duur /goedkoop was als de niet passende adapters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-07 15:35
Ik gebruik deze adapter. Werkt perfect.

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POL_1953
  • Niet online
Beste generaal pep daar vraag ik niet om.

Ik vraag om een verklaring wat voor soort adapters dit kunnen zijn, ik heb een goed werkende OTG adapter en deze waar het om gaat lijken er precies op.

Die u uit de link gekocht heeft daar heb ik zonder een merk opdruk 3,50 voor betaald en die werken prima op alle apparaten die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Heb je al contact gelegd met de verkoper? Je hebt een product gekocht dat niet aan je verwachtingen voldoet, dus heb je recht op een refund. Niet het antwoord dat je zoekt, maar je zoekt een werkende adapter toch? Dan voldoet dit product ook niet aan je vraag :).

Verder zou het best een slechte namaak kunnen zijn. Zonder linkje naar waar je het besteld hebt is het voor ons gissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POL_1953
  • Niet online
De verkoper houdt vol dat het USB C is maar de connector wijkt af en past niet, dus mijn vraag is er een afwijkende connector van de standaard USB C connector die ovaal rond is en er sterk op lijkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-07 22:24

World Citizen

FreeReef.nl

POL_1953 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 02:22:
De verkoper houdt vol dat het USB C is maar de connector wijkt af en past niet, dus mijn vraag is er een afwijkende connector van de standaard USB C connector die ovaal rond is en er sterk op lijkt?
Apple Lightning?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POL_1953
  • Niet online
hoe ziet dat er uit dan?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Totaal niet als USB-C

Afbeeldingslocatie: https://www.kabelvooriphone.nl/data/upload/Shop/images/360x1000x0_iphone-oplader-kabel1m.png
Daar zou ik m'n geld ook op inzetten. Connectortjes die net afwijken waardoor het niet past, grote kans dat het een productiefout is maar die niemand is opgevallen door het (totaal) gebrek aan kwaliteitscontrole.
Zeker als je ze gekocht hebt als USB-C, en niet iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POL_1953
  • Niet online
Nee ik heb adapters die net zo duur waren dus goedkoop (oem) betekent niet per definitie troep

Ik wilde een zekerheid dat er geen adapter is die sterk op USB C lijkt en die schijnen dus niet te bestaan.

Iedereen hier in ieder geval bedankt voor het meedenken.

Deze mag wat mij betreft op slot.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:47

Klippy

Still Game

Ik snap niet helemaal wat je wil bereiken. Nee is er geen andere connector die hier op lijkt.
Maar hoe helpt jou dat? Feit blijft dat het niet past, je hebt een USB C connector gekocht die niet werkt in een USB C poort. Al waren er tien connectors die hier op lijken dan heb je nog steeds het verkeerde geleverd gekregen.
De "goedkope troep" opmerkingen zijn niet persoonlijk bedoelt, maar er is een fabrikant die troep heeft gemaakt die niet volgens de specificaties is en een verkoper die ze te duur verkoopt.
Dien een klacht in en vraag je geld terug.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POL_1953
  • Niet online
Wat ik wil bereiken blijkt duidelijk uit mijn relaas: weten of er een connector was die sterk op USB C lijkt ik denk dat iedereen die leest dat gewoon kan begrijpen

Ik vraag verder niets het goedkope" troep" verhaal duidt op China waar nu zo een beetje alles gemaakt wordt op elektronica gebied dus vaak producten die door oems gekocht worden en waar ze hun merk op laten drukken en de prijs vele malen over de kop gaat en net zo goed als hetzelfde product zonder merk opdruk.

Zoals eerder gezegd hier mag een slotje op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-07 15:50
Jij denkt dat alle producten zonder merkje een oem product zijn? Nou nee hoor, het zijn ook vaak genoeg (te) goedkope kopieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POL_1953
  • Niet online
wie heeft het over alle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POL_1953
  • Niet online
graag een slotje hier ik weet genoeg
Bedankt vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-07 22:24

World Citizen

FreeReef.nl

Ik bedoel de female kant.
(Gezien het dus niet past... maar er op lijkt)

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1xP0sXjDuK1Rjy1zjq6zraFXaY/1Pcs-Pencil-Lightning-Cable-Charging-Female-To-Female-Converter-charger-Adapter-For-Apple-Pencil-iPad-Pro.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door World Citizen op 16-10-2021 21:09 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
POL_1953 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:35:
graag een slotje hier ik weet genoeg
Bedankt vast
Slotjes delen we alleen uit als de boel uit de hand loopt. Dat is hier niet aan de orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
POL_1953 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:43:
Ik heb dus 2 stuks van deze aangeschaft net zoiets al op het geselecteerde product.
Linkje naar wat je hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:07

FreakNL

Well do ya punk?

Klippy schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:16:
Ik snap niet helemaal wat je wil bereiken. Nee is er geen andere connector die hier op lijkt.
Maar hoe helpt jou dat? Feit blijft dat het niet past, je hebt een USB C connector gekocht die niet werkt in een USB C poort. Al waren er tien connectors die hier op lijken dan heb je nog steeds het verkeerde geleverd gekregen.
De "goedkope troep" opmerkingen zijn niet persoonlijk bedoelt, maar er is een fabrikant die troep heeft gemaakt die niet volgens de specificaties is en een verkoper die ze te duur verkoopt.
Dien een klacht in en vraag je geld terug.
Als het een andere connector is (als die zou bestaan) dan zou het in dit geval een foutieve levering zijn.. Dus dan heb je meer kans op een welwillende verkoper.

Nu is het gewoon (volgens specs) USB-C en heb je het ermee te doen… Hij heeft dus ook niks verkeerds geleverd gekregen, zoals jij zegt.

Ik heb overigens nog nooit meegemaakt dat kabels qua connectoren afwijken van formaat. En ik heb al heel wat brakke Ali/Action kabels gezien.

Ben ook wel benieuwd naar een linkje.

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 17-10-2021 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POL_1953
  • Niet online
een linkje is volkomen zinloos daar het er uitziet als? Precies een USB C connector krek eender als het ding op de foto met een merkje erop geprint:Baseus Adapter USB naar USB-C

Ik ga hier nu niet meer reageren dat heeft geen nut.

Het feit dat er niets is wat op een USB C adapter lijkt is precies wat ik wilde weten, mijn dank is groot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
Natuurlijk heeft een link wel nut, dan kan je misschien voorkomen dat andere mensen het kopen.

Waarom je zo verdedigend bent naar die adapter (en andere Chinese rommel) snap ik ook niet zo goed.

We doen allemaal wel eens een miskoop hoor, en meestal kost dat veel meer geld dan 2 van die adaptertjes.

[ Voor 12% gewijzigd door WEBGAMING op 17-10-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POL_1953
  • Niet online
ga bij je thuis maar eens na hoeveel wat jij noemt Chinese rommel je hebt en verbaas jezelf, oww het zit ook in mijn wasmachine, droger, TV enzovoort

Je hebt duidelijk geen idee kennelijk waar allemaal" chinese rommel" inzit, oh ja ook in Dell en nog een paar duizend "A"merken ., je opmerking slaat dan ook helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:40
ik ben er ook bekend mee. Goedkoop USB-C adaptertje van Bol past niet in een Macbook Air 2020 maar wel in een Microsoft Surface go 2. Een ander besteld en die past ook niet. Duurdere Apple adapter USB-C besteld en die past in beide apparaten. Let op met goedkope zooi. Voordat je het weet sloop je de poort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-07 21:16

DonJunior

NO Moderator

@POL_1953 Is het nodig om zo star en defensief te blijven? De link delen zorgt er voor dat mensen makkelijk met je mee kunnen kijken en hadden het antwoord geven zoveel makkelijker gemaakt.
Nu blijf je overal tegenaan schoppen maar verwacht je wel hulp. Zo werkt dat niet op een sociaal platform.
Mensen willen elkaar graag helpen als de TS (jij dus) een beetje welwillend is. Het blijven verdedigen van je miskoop is bijzonder misplaatst wat mij betreft.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ratemypoodotcom
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-11-2021
POL_1953 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 06:16:
ga bij je thuis maar eens na hoeveel wat jij noemt Chinese rommel je hebt en verbaas jezelf, oww het zit ook in mijn wasmachine, droger, TV enzovoort

Je hebt duidelijk geen idee kennelijk waar allemaal" chinese rommel" inzit, oh ja ook in Dell en nog een paar duizend "A"merken ., je opmerking slaat dan ook helemaal nergens op.
Ja, nee zo ga je inderdaad wel hulp krijgen etc. Wat een droeftoeter ben je toch wanneer mensen je proberen te helpen maar dit je reactie is... Misschien een ander forum zoeken ofz. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING

Natuurlijk weet ik dat wel, ik ben niet achterlijk. Daarom is er ook een verschil tussen Chinese rommel, en Chinese producten.

Er worden prima producten gemaakt, maar ook een hele hoop rotzooi. Het is maar net wat mensen of fabrikanten er voor willen betalen.
Dat is nou ook net het verschil tussen iets met een merkje, of zonder. Als er een bekend merk op staat, kan je er van uit gaan dat de kwaliteitscontrole beter is. Dat is nou net wat een hoop geld kost, en wat al die merkloze producten juist bijna niet hebben.

Maar blijf jij lekker rommel kopen dan, Want alles wat uit China komt is natuurlijk topkwaliteit!

[ Voor 15% gewijzigd door WEBGAMING op 18-10-2021 08:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:10

sapphire

Die-hard pruts0r

Hij zegt ook niet dat alles wat uit China komt rommel is hè ;)

Hij gaat er alleen op in dat jij half de indruk wekt dat alles het zelfde is en alleen het stickertje het verschil maakt dat het tig keer over de kop gaat. Wat @WEBGAMING waarschijnlijk bedoeld is dat het allemaal iets genuanceerder ligt.
Om je eigen voorbeeld van Dell aan te geven, die bieden garantie, hanteren een QC, importeren de spullen (invoerheffing, BTW, vervoerskosten), slaan de spullen op, bieden ondersteuning (helpdesk, website met documentatie, ect.). Allemaal stappen die gewoon geld kosten en ze doorberekenen aan de klant en waar je dus gewoon voor betaald.

Zo koop ik soms dezelfde 'goedkope Chineese' troep die ik op Ali kan vinden voor meer bij de Action. Exact het zelfde product alleen dan heb ik wel 2 jaar garantie (en al meerdere keren gebruik van kunnen maken) :+

Maargoed om terug te komen op je connector, kun je hem niet voorzichtig plat drukken? Klinkt misschien wat dom maar ik heb het wel eens gehad bij 2 USB verloopjes. Daar was zichtbaar een auto overheen gereden (bandensporen op de verpakking) en de USB A aansluitingen waren bijna vierkant. Na wat knutselen 1 werkend gekregen maar beide wel netjes van de verkoper vergoed gekregen (in overleg en die ging een claim bij de vervoerder neerleggen).
Dus wellicht heeft er iets klem gezeten waardoor ze licht uit de vorm gedrukt zijn ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POL_1953
  • Niet online
mijn vraag is allang beantwoord en daar heb ik netjes voor bedankt
Pagina: 1