Windows 7 Pro licentie activeren voor Windows 10 Pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbatim
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik probeer al de hele dag een Windows 7 Pro licentie voor een Windows 10 Pro te activeren.

Ook heb ik microsoft support gebeld voor telefonisch activatie maar dat is mij ook niet gelukt.

Is het nu wel of niet mogelijk om voor een nieuwe Windows 10 Pro installatie deze te activeren met een licentie van Windows 7 Pro. Ik lees verschillende verhalen op internet hierover.
En als het wel mogelijk is heeft iemand dan een howto voor mij hierover.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:56

Creesch

bla bla!

Of het direct mogelijk is weet ik niet. Wat wellicht nog steeds wel kan is windows 7 installeren, activeren en dan upgraden naar windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:24

Tens

let me drink about it

is het een upgrade op een machine waar win7 op stond?
Dan tijdens install aanvinken dat je geen licentie hebt.

Een pro licentie van bv HP krijg je niet geactiveerd op een niet HP machine

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbatim
Het is geen upgrade maar het is op een nieuwe machine met Windows Pro 64 bit. Mijn oude machine met Windows 7 Pro is 32 bits,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

verbatim schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:18:
Het is geen upgrade maar het is op een nieuwe machine met Windows Pro 64 bit. Mijn oude machine met Windows 7 Pro is 32 bits,
Dat verschil 32-bits en 64-bits zou wel eens het probleem kunnen zijn. Dat zijn verschillende licentietypes.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:45
gambieter schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:20:
[...]

Dat verschil 32-bits en 64-bits zou wel eens het probleem kunnen zijn. Dat zijn verschillende licentietypes.
Licenties zijn niet X64 of X86 gebonden. Ook zouden de Windows 7 keys gewoon moeten werken op windows 10 en hoger. Ik heb laatst mijn windows 11 VM geactiveerd met een Windows 7 Pro OEM van HP uit 2010 :P wel via telefonische activatie Het kan dus zeker zonder problemen.

@verbatim waar loop je tegenaan bij de telefonische activatie?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbatim
Betreft telefonische activacatie gaat mij te snel om het goed te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
verbatim schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:44:
Betreft telefonische activacatie gaat mij te snel om het goed te volgen.
Als je tijdens de telefonische activatie kiest voor het laatste sturen van een SMS is het een makkelijk proces :)
Je krijgt dan op je telefoon een sms met een link als je die opent krijg je de activatie pagina van Microsoft te zien.

Daar vul je doorloopt de vragen en vervolgens vul je alle cijfers in die op je scherm staan. Belangrijk is om bij de vraag op hoeveel computers de licentie gebruikt wordt op 0 te zetten. Daarna moet het werken. :)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:15
gambieter schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:20:
[...]

Ik denk dat dit het goede antwoord is.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
bregweb schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:48:
[...]

Ik denk dat dit het goede antwoord is.
Dat is het niet een licentie is alleen versie (home,pro,ent etc afhankelijk) en geen architectuur.

[ Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 12-10-2021 19:49 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbatim
HKLM_ schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:47:
[...]

Als je tijdens de telefonische activatie kiest voor het laatste sturen van een SMS is het een makkelijk proces :)
Je krijgt dan op je telefoon een sms met een link als je die opent krijg je de activatie pagina van Microsoft te zien.

Daar vul je doorloopt de vragen en vervolgens vul je alle cijfers in die op je scherm staan. Belangrijk is om bij de vraag op hoeveel computers de licentie gebruikt wordt op 0 te zetten. Daarna moet het werken. :)
Oke thanks Ik ga het straks nog een keer proberen,

Bedankt voor alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbatim
Dit gaat voor mij niet op omdat ik wel de mediatool hebt gebruikt om Windows 10 Pro te downloaden maar ik heb het op een nieuwe machine met Windows Pro 10 64 bit geinstalleerd.
inmiddels ben ik er ook achter dat met slui.exe 4 ik de melding krijg dat ik telefonisch niet kan activeren.
Dus het enige voor mij tot nu toe is morgen Microsoft support bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
verbatim schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:24:
[...]

Dit gaat voor mij niet op omdat ik wel de mediatool hebt gebruikt om Windows 10 Pro te downloaden maar ik heb het op een nieuwe machine met Windows Pro 10 64 bit geinstalleerd.
inmiddels ben ik er ook achter dat met slui.exe 4 ik de melding krijg dat ik telefonisch niet kan activeren.
Dus het enige voor mij tot nu toe is morgen Microsoft support bellen.
Wat voor foutmelding krijg je dan met slui 4? Windows 10 kan je namelijk nog gewoon telefonisch activeren.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbatim
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuFJCYD_l5FCW_sWVmXXgJRG8mQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DNnsNssnalzHOAbLr9NqMoe7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Is het een werk laptop of een werk laptop geweest?

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:59

MsG

Forumzwerver

Normaliter kan je een Windows 7 key, of dat nou pro is of home of wat dan ook, gewoon invullen bij de installatie van Windows 10. Als dit niet werkt kan je hem ook zonder key op te geven installeren en dan later bij het activatieproces de product code (van Windows 7 in dit geval) invullen. Ik doe dit zeer regelmatig en heb nooit problemen. Zorg dat je altijd de meest recente media Creation tool hebt.

Licentietechnisch verandert er niks bij 32 of 64 bits.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
@verbatim Kan je in een Admin CMD dit commando eens draaien en de gegevens hier posten: (vooral de regel: <ActiveSkuDescription> is belangrijk)

Licensingdiag.exe -report %userprofile%\desktop\report.txt -log %userprofile%\desktop\repfiles.cab

De melding die je krijgt zou alleen bij een device wat met een KMS server praat naar boven moeten komen.

[ Voor 30% gewijzigd door HKLM_ op 13-10-2021 08:50 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbatim
HKLM_ schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:48:
@verbatim Kan je in een Admin CMD dit commando eens draaien en de gegevens hier posten: (vooral de regel: <ActiveSkuDescription> is belangrijk)

Licensingdiag.exe -report %userprofile%\desktop\report.txt -log %userprofile%\desktop\repfiles.cab

De melding die je krijgt zou alleen bij een device wat met een KMS server praat naar boven moeten komen.
Ik krijg hiermee geen melding had ik gisteren ook al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 18:03

r44

Als ik het goed heb gaat heb je het oever 2 pc's (Of 2 machines zoals je het noemt)
Als dat niet zo is vergeet negeer dit bericht

1. Je oude PC daar is Windows 7 op geinstalleerd.
2. op Je nieuw Pc heb je Windows 10 Pro geinstalleerd
en deze wil je activeren met de licentie ( Windows 7) van je oude pc.
Als dat zo is dan gaat het je niet lukken.
En heb je een licentie voor Windows 10 Pro nodig/

Wat je ook eerts kan proberen:
1. is wat Creesh scrijft over eers Windows 7 installeren ....
2. Probeer de generig key die bij de gratis upgrade van Win 7 naar
Win 10 ziet er als volgt uit xxxx-xxxxx-xxxxx-9MPGT-3V66T
en probeer het met deze key te activeren.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

verbatim schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:46:
[...]

Ik krijg hiermee geen melding had ik gisteren ook al geprobeerd.
Komt waarschijnlijk omdat je het in powershell draait; dan werkt %userprofile% niet.
In powershell moet je eerst
cmd <enter>
intikken en daarna pas

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-05 19:27
Veel goedbedoelde maar niet behulpzame en soms ook foute antwoorden zo te zien (@Creesch uitgezonderd).
Aangezien je een nieuwe machine hebt zal het niet lukken om 10 direct te activeren met een 7 key.
Wat je dus moet doen is Windows 7 Pro 64 bit installeren en activeren.
Dat je vorige machine Windows 7 32 bit draaide maakt niet uit. De key geldt ook voor een 64 bit versie (zoals HKLM_ al aangaf).
Activeren van Windows 7 via het internet is sinds enige tijd echter wel een probleem, tenzij je weet hoe je Windows 7 nog kan updaten (ik weet dat wel, maar dat is voer voor een ander topic).
Makkelijkst en snelst is denk ik om 7 Pro 64 bit telefonisch te activeren (zolang dit nog kan).
Nadat 7 is geactiveerd kan je als het goed is (nog steeds) gratis upgraden naar 10.
Zo niet dan kom je helaas niet verder dan 7 Pro 64 bit. Ikzelf vind dat overigens nog een prima en snel OS, zeker met de laatste Edge browser, maar dat terzijde.
Laat maar weten of het is gelukt met bovenstaande instructies.
Heb je de vorige machine overigens ooit wel succesvol kunnen updaten naar Windows 10 Pro 32 bit? Zo niet dan is er een kleine kans dat de update naar Windows 10 Pro 64 bit ook niet lukt, zoals ik al schreef. Laat maar weten in elk geval.

[ Voor 23% gewijzigd door soedesh op 15-10-2021 18:34 ]

SWITCHES=/F DEVICE=HIMEM.SYS /TESTMEM:OFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbatim
Ik heb toch uiteindelijk gekozen voor een nieuwe Win 10 Pro licentie.
Ik had al Win 10 Pro met Windows op mijn machine staan en dus probeerde ik de Win 10 Pro key te activeren.
Dit was niet mogelijk want ik kreeg foutcodes. Ik heb daarom veel met google gezocht op die foutcodes en het een en ander geprobeerd maar zonder resultaat. Bij de licentie kreeg ik ook een USB stick met Win 10 Pro Engels en die heb ik uiteindelijk geinstallerd en nu is Win 10 Pro wel geactiveerd.
Dus het probleem is nu in iedergeval opgelost,

ps de foutcodes die ik kreeg waren 0x800F0830-0x20031, 0xC004F050, 0x8007007B
Het lijkt mij dan ook lastig om een bestaande Win10 Pro Nederlands te activeren met een key die voor Win 10 Pro Engels bestemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
verbatim schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 00:15:
Ik heb toch uiteindelijk gekozen voor een nieuwe Win 10 Pro licentie.
Ik had al Win 10 Pro met Windows op mijn machine staan en dus probeerde ik de Win 10 Pro key te activeren.
Dit was niet mogelijk want ik kreeg foutcodes. Ik heb daarom veel met google gezocht op die foutcodes en het een en ander geprobeerd maar zonder resultaat. Bij de licentie kreeg ik ook een USB stick met Win 10 Pro Engels en die heb ik uiteindelijk geinstallerd en nu is Win 10 Pro wel geactiveerd.
Dus het probleem is nu in iedergeval opgelost,

ps de foutcodes die ik kreeg waren 0x800F0830-0x20031, 0xC004F050, 0x8007007B
Het lijkt mij dan ook lastig om een bestaande Win10 Pro Nederlands te activeren met een key die voor Win 10 Pro Engels bestemd is.
Toch vreemd die activerings issues die je ervaart… maar mooi dat het gelukt is. Je opmerking over de talen is niet correct een licentie kijkt alleen maar de versie en niet naar de talen of architectuur.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ligt het er niet gewoon aan dat de licentie voor Windows 7 een OEM licentie is? Zolang je dezelfde PC blijft gebruiken, werkt upgraden naar Windows 10. Maar als je een andere PC gebruikt dat het dan niet meer werkt?

Geen idee of dit kan. Ik weet wel dat wat @verbatim wil proberen niet toegestaan is door de eula. Tenminste als ik er van uit ga dat het een OEM licentie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-05 20:06
Ik heb de laatste paar keer (her installaties en upgrade naar 11) niets geactiveerd, dit ging auto via Microsoft account, ook mijn office licentie (inlogen op je MS account)
Of lul ik nou uit mijn nek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bij een schone en nieuwe installatie zou dat geen probleem moeten zijn (wel ingeven bij de installatie), wel moet je een nieuwe(re) versie van Windows 10 hebben en dan zou het geen probleem moeten zijn.
Ik heb ook al meegemaakt dat ook binnen Windows de licentie voor Windows 7 geactiveerd werd.
Dit waren OEM keys legaal.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1