Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CV installatie met "mobiele" (= draadloze) thermostaat?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ronald75
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:59
Beste,

Ik heb een Rehema avanta 28c met in de woonkamer een thermostaat (een oude digitale; dit ding ondersteunt maar twee draden en mijn Rehema ondersteunt 3 draden (moduleren), dit ter info).

Aangezien ik regelmatig thuis op zolder werk en daar ook een radiator staat gebruik ik deze warmte; in de woonkamer staan twee radiatoren. En dat is dus gelijk het "probleem": thermostaat op 20 en dan wordt de woonkamer verwarmt tot 20 graden en op zolder wordt het veel warmer omdat deze ruimte kleiner is en beter geisoleerd. Dat kan efficienter.

Wat ik dus wil doen is beneden radiatoren dicht draaien en de thermostaat meenemen naar zolder. Dat lukt natuurlijk met een extra draad naar de CV en thermostaat demonteren maar dat is een beetje omslachtig :-)

Nu ben ik op zoek naar een draadloze die dit zou kunnen. Overdag mee naar zolder en radiatoren beneden dicht en 's avonds zolder radiator dicht en thermostaat mee naar beneden.

De thermostaat hoeft wat mij betreft niet te regelen zijn via internet maar gewoon via lokaal wifi. Nu is het aanbod "aanzienlijk". Dit kwam ik tegen:
https://www.bol.com/nl/nl...digitaal/9200000032778707
https://www.bol.com/nl/nl...meerbaar/9300000032886134

Nu weet ik dus niet of dit voldoet met wat ik wil. Wie wilt me helpen?

Alle reacties

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Ik werk zelf met Tado en de thermostaatkranen van Tado en moet zeggen dat dit precies doet wat jij wil bereiken.

Het is alleen wel een beste investering, gezien alle radiatoren voorzien moeten zijn van thermostaatkranen én de Tado Thermostaatkraan.

Voordeel is dat je de thermostaat niet meer hoeft mee te slepen, je kan vanaf de radiator (temperatuur in de ruimte waar de radiator zich bevind) de ketel aan laten sturen. Zet je deze bijvoorbeeld op 20c en de rest op 18c, dan zal de ruimte waar die radiator zich bevind opwarmen tot 20c direct vanaf de ketel.

Wabbawabbawabbawabba

• ronald75
Had ik ook gezien; ik vind het de investering & loodgieter niet nodig. Het gaat hier in totaal maar om drie radiatoren, dat lukt voor die paar dagen in de week prima.

• ronald75
Deze lijkt mij tot nu toe het meest geschikt:

https://www.bol.com/nl/nl...heating/9300000048869506/

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:27

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dat is geen modulerende. Als je je thermostaat gaat vervangen zou ik die meteen "upgraden".
Maar wil je dus geen " slimme knoppen"? Zodat je per ruimte kan regelen via je telefoon?
Scheelt je ook weer de thermostaat meenemen elke keer :)

Iets meer op je vraag: ik heb zelf nu een honeywell lyric. Ook "draadloos" alhoewel de thermostaat zelf in het stopcontact moet... :s

Wise enough to play the fool

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@teacher De vraag is wat modulerend waard is als een CV het grootste deel van het seizoen niet op voldoende laag vermogen kan voor een hele woning...laat staan met 1 ruimte open in het circuit... Dat wordt link of rechtsom pendeltastisch.

Ik heb zelf spul van Watts. Veel constantere temperatuurbeleving dan met de oude Honeywell Chronotherm 4... En gaat beter om met de CV in warmtepomp test modus (35 graden instelling).

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• ronald75
@teacher klopt; daarom had ik deze ook gevonden:
pricewatch: Honeywell Round Connected Wireless on/off

Maar wat @Ronald zegt; vraag me af of het echt zin heeft. Die 100 euro meer is 100m3 gas.

En "slimme knoppen"; nee. In totaal 3 "handmatige knoppen" is de moeite niet; ik hoef niet alles te automatiseren in mijn huis. En daarnaast; die investering krijg ik er niet uit. Zeker als je nadenkt dat over een paar jaar het mss. wel einde verhaal is mbt. gas.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ketels moduleren tegenwoordig (al heeeeel lang) ook zonder modulerende thermostaat.

Mijne draait zelden harder dan het minimum wat hij kan... en Watts is niet modulerend ;-)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1