Mijn desktop pc draait momenteel op een 4570k (3.4ghz) met een Nvidia 1660 ti GPU. Ik heb sterk het idee dat in spellen deze CPU een bottleneck vormt. Ik speel momenteel voornamelijk spellen via steamlink (linux setup aan tv), en dat werkt heel goed voor lichtere spellen maar als ik iets speel dat zwaarder is kom ik net niet bij een comfortabele framerate (zero dawn low-medium net geen stabiele 60fps).
Verdere specificaties:
Koeler: kraken cpu x52
PSU: XFX Classic 750W
Moederbord: MSI Z87-G45 Gaming
Hierom wil ik eigenlijk de CPU een kleine upgrade geven, maar ik kom hier natuurlijk tegen socket (1150) problemen aan. Ik zou voor de 3600/5600x of de 11400F kunnen gaan. Alleen in dat geval moet ik naast de cpu ook nieuw moederbord en ram geheugen kopen. (totaal zal dan rond de 450E minstens komen)
Ik zie momenteel voor rond de ~130E de 4790k cpus tweedehands op tweakers. Ik heb zelf niks tegen tweedehands, maar mijn hoofdvraag is, zal de upgrade naar een i7 4ghz daadwerkelijk een merkbaar verschil maken?
*Oeps verkeerde socket in titel, ik bedoel natuurlijk socket 1150.
Verdere specificaties:
Koeler: kraken cpu x52
PSU: XFX Classic 750W
Moederbord: MSI Z87-G45 Gaming
Hierom wil ik eigenlijk de CPU een kleine upgrade geven, maar ik kom hier natuurlijk tegen socket (1150) problemen aan. Ik zou voor de 3600/5600x of de 11400F kunnen gaan. Alleen in dat geval moet ik naast de cpu ook nieuw moederbord en ram geheugen kopen. (totaal zal dan rond de 450E minstens komen)
Ik zie momenteel voor rond de ~130E de 4790k cpus tweedehands op tweakers. Ik heb zelf niks tegen tweedehands, maar mijn hoofdvraag is, zal de upgrade naar een i7 4ghz daadwerkelijk een merkbaar verschil maken?
*Oeps verkeerde socket in titel, ik bedoel natuurlijk socket 1150.
[ Voor 9% gewijzigd door Dwarrelegel op 12-10-2021 15:51 ]