suse 7.0 kde 2.2 ????

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFearLess
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoe kan ik het makkelijks kde 2.2 instaleren op een suse 7.0 systeem

o kan het alleen maar met die rpm

wat ls ik kdelibs probeer te instaleren

krijg ik dit

root@linux:/home/peter > rpm -i kdelibs-2.2.0-1.i386.rpm
error: failed dependencies:
openssl is needed by kdelibs-2.2.0-1
libartsflow.so.0 is needed by kdelibs-2.2.0-1
libartsflow_idl.so.0 is needed by kdelibs-2.2.0-1
liblcms.so.1 is needed by kdelibs-2.2.0-1
libmng.so.0 is needed by kdelibs-2.2.0-1
libxml2.so.2 is needed by kdelibs-2.2.0-1
root@linux:/home/peter >

en als ik al die afzondelijke parketjes probeerd te instaleren heb ik er nog veeeeeeeel meer nodig

is hier een makkelijkere manier voor?

specs : http://specs.tweak.to/7435

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 15:45 schreef dafearless het volgende:
en als ik al die afzondelijke parketjes probeerd te instaleren heb ik er nog veeeeeeeel meer nodig

is hier een makkelijkere manier voor?
Kort: nee :{

Lang: ja, maar........
je kn het wel met RPMs doen, het probleem is dat distros als suse, redhat en mandrake hun OS zo erg rondom de grafische schil bouwen dat eigenlijk alles op het systeem afhankelijk wordt van KDE. Je zult dus de helft van je systeem zo ongeveer moeten upgraden, da's een beetje het nadeel van suse/redhat/mandrake.... :{

Dé manier om dit op te lossen is door het van source te installen.... Bedenk wel dat er incompatibilities tussen 2.1 en 2.2 kunnen zijn waardoor sommige programma's misschien niet meer werken. Deze programma's moet je dan afzonderlijk ook overnieuw compilen.

Download KDE, kijk waar de oude KDE installatie staat (/opt, /usr, /usr/local (en dan dus de libs in ./lib, de bins in ./bin, etc....) en doe een "./configure --prefix=<waar de oude KDE staat>", dan zal de nieuwe over de oude heengaan.... Als het meerdere tar.gz-tjes zijn moet je ze waarschijnlijk in een bepaalde volgorde compilen maar dat vind je zelf ook wel uit.

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgorde:
1-KDELibs
2-KDEBase
3-KDENetwork
4-KDEBindings
5-KDEAdmin
6-.......(de rest)
Tenminste dat werkte hier :)