EvoHome radiatorknop opent stadswarmte klep niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvandiepen
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-10-2021
Ik heb een evohome systeem met 9 radiatorknoppen(HR92) aangesloten op stadsverwarming.

Beneden, waar de thermostaat hangt, werkt alles prima!
Bij hoger ingstelde temperatuur stuurt hij de radiatorknoppen aan en opent hij de klep van de stadswarmte.

Als ik alleen boven een kamer wil verwarmen, dan zie ik op het display beneden de aangepaste temperatuur en dat hij moet warmen, ook de radiatorknop in die kamer geeft dit aan, maar de klep van de stadsverwarming opent niet.
Ik moet dus ook de verwarming beneden aanzetten om de klep te doen openen, maar goed dat is juist niet wat ik wil.

Wat kan er fout zijn?

De radiatorknoppen zijn ingesteld als thermostaat.
Alvast dank voor het meedenken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:56
Klep is een BDR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Los_Moros
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-07 23:15
Het lijkt erop dat de al aanwezige CV-klep van de stadsverwarming voorheen werd aangestuurd door een centrale thermostaat in de woonkamer.

Je hebt waarschijnlijk deze centrale thermostaat vervangen voor het EvoHome centrale bedieningspaneel met ingebouwde kamerthermostaat. (EvoTouch).

Voor stadsverwarming met daarop aangesloten zoneverwarming is die bestaande CV-klep niet nodig, omdat dit al met de HR92 radiatorregelaars op de radiatoren gebeurd.

Wil je toch een klep handhaven dan dien je de bestaande CV-klep te vervangen door een Honeywell zoneklep. Deze zoneklep dient dan via een Joneywell BDR91 aan-uit relais module open of dicht te worden gestuurd, wat zal gebeuren bij warmtevraag van welke radiator dan ook. Dan werkt het zoals je wilt.