Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-08 20:57
Beste Tweakers,

Sinds afgelopen week heb ik mijn Eufy security eindelijk geüpgrade met deurbel, ben zeer tevreden met Eufy, heb 2 camera’s, alarm systeem home base 2 etc. Na een lange tijd een simpele Action Camera te hebben gebruikt dacht ik ga voor de Eufy deurbel dan ben ik compleet een merk een app.

Heb me goed inlezen en ben voor 2k versie gegaan met batterij wel bedraad aangesloten werkt overigens prima, alleen zit met het volgende de Action camera van een paar tientjes kon continue opnemen en hierdoor kon ik makkelijk paar dagen terug kijken, had al gelezen dat Eufy dit niet standaard kan, maar op beweging begint met opnemen, gisteren waren een aantal jongens hier in de buurt aan het belletje lellen en wou dus terug kijken 👀 wie het zijn het dit keer 😬 nou kon vrij weinig zien de jongens waren onherkenbaar omdat ze natuurlijk al een speer wegrenden 👀, en aangezien de deurbel niet continue opneemt kon ik niet terugkrijgen dus niet zien toen ze aankwamen lopen. Ook gebruikte ik de action deurbel als beveiliging voor ons auto’s die voor de woning staan geparkeerd, dit gaat nu ook niet echt op.

Wat raden jullie aan? Is er nog een mogelijkheid om toch continue op te nemen? of zeggen jullie terug gaan naar de Action deurbel / een andere deurbel?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:57

Tazzios

..

Bij de spec zie ik staan dat specifiek de batterij versie GEEN pre-record heeft je had dus beter de wired versie kunnen nemen.

Video Doorbell 2K (Wired) 3s Pre-buffer yes
Video Doorbell 2K (Battery-Powered) 3s Pre-buffer No

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Tazzios schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:34:
Bij de spec zie ik staan dat specifiek de batterij versie GEEN pre-record heeft je had dus beter de wired versie kunnen nemen.

Video Doorbell 2K (Wired) 3s Pre-buffer yes
Video Doorbell 2K (Battery-Powered) 3s Pre-buffer No
Dacht namelijk dat als je hem bekabeld aansluit het wel mogelijk was op continu op te nemen. Wist eerlijk niet dat er een andere versie beschikbaar was die alleen bedraag aangesloten kon worden. Kan deze ook niet snel vinden, Amazon heeft hem niet, Coolbleu ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Motion detection instellen i.p.v. alleen opnemen als de bel ingedrukt wordt?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Bij een pre buffer van 3 seconden heb je ook 3 seconden voordat er op de knop gedrukt is, dat is een stuk fijner dan continue opnemen.

https://us.eufylife.com/products/t8200
"Can the video doorbell record 24x7?
No, the doorbell doesn’t support 24x7 recording for now. The 3s pre-buffer let you see the whole picture prior to the initial alert.
"

[ Voor 39% gewijzigd door Tazzios op 12-10-2021 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Freekers schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:44:
Motion detection instellen i.p.v. alleen opnemen als de bel ingedrukt wordt?
Staat aan, hij neemt dan maximaal 20-30 seconden zelden meer, maximaal was dacht ik 1.20 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

moca007 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:54:
[...]

Staat aan, hij neemt dan maximaal 20-30 seconden zelden meer, maximaal was het dacht ik 1.20 min.
Maximaal is inderdaad 90 seconden als ik me niet vergis. Je kunt nog spelen met de instellingen hoe lang de tussenpauzen tussen opnames moet zijn, maar continue opnemen kan niet bij Eufy, of je moet al gaan kijken naar een oplossing met RTSP. Maar dat is niet plug en play en vereist extra hardware zoals een NAS of Server.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Freekers schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:57:
[...]

Maximaal is inderdaad 90 seconden als ik me niet vergis. Je kunt nog spelen met de instellingen hoe lang de tussenpauzen tussen opnames moet zijn, maar continue opnemen kan niet bij Eufy, of je moet al gaan kijken naar een oplossing met RTSP. Maar dat is niet plug en play en vereist extra hardware zoals een NAS of Server.
Dit heb ik gelezen inderdaad. Hmmm wordt dus toch een andere deurbel, of de wired zien te vinden

[ Voor 3% gewijzigd door moca007 op 12-10-2021 11:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Niet continue kunnen opnemen vind ik wel een goede feature van Eufy voor wat betreft privacy van de buurt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Tazzios schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:19:
Niet continue kunnen opnemen vind ik wel een goede feature van Eufy voor wat betreft privacy van de buurt. >:)
Hahaha dat wel maar niet voor mij doel auto’s in de gaten houden 👀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Klopt het dat de wired versie alleen met 16v-24v trafo werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
moca007 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:21:
Klopt het dat de wired versie alleen met 16v-24v trafo werkt?
Iemand een idee of 8v trafo ook zal werken? Met de batterij versie is 8v voldoende werkt hier prima 8v 1A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

moca007 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:42:
[...]
Iemand een idee of 8v trafo ook zal werken? Met de batterij versie is 8v voldoende werkt hier prima 8v 1A.
Nee, dat is niet voldoende. Dit is de wired versie (die ik zelf hier heb hangen); https://www.amazon.nl/dp/B07TM8Y291

Edit: ook al staat er bij deze versie geen pre-recording, dit is wel het geval. Speelt 3 seconden af voordat er op de bel wordt gedrukt.

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 13-10-2021 13:58 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

moca007 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:20:
[...]
Hahaha dat wel maar niet voor mij doel auto’s in de gaten houden 👀
Daar moet je dan eigenlijk geen deurbel voor gebruiken maar een "echte" beveiligingscamera.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Freekers schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:57:
Voor de wired 2k versie gaat dat niet op, ik zie opnamen intern opgeslagen > 2 minuten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
hardware-lover schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:56:
[...]

Voor de wired 2k versie gaat dat niet op, ik zie opnamen intern opgeslagen > 2 minuten.
Dan moet ik toch naar een ander merk gaan kijken. Bedankt voor je reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:22

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Ik heb ook de Eufy 2K deurbel (op batterij) met Homebase2.

https://www.amazon.nl/euf...bel&qid=1634486650&sr=8-3

Je kunt via de app gewoon aangeven dat hij bij beweging al moet gaan opnemen.
Daarbij kun je ook aangeven of hij enkel bij "detectie van persoon" moet opnemen, of gewoon bij alle bewegingen.

Als er bij ons niemand thuis is, of als wij naar bed gaan, dan staat hij dus op "opnemen bij alle beweging".
Zelfs de kat van de buren staat dan mooi op beeld als deze weer eens over onze auto heen loopt. ;)
Daarnaast kun je de opnames zo zetten dat filmpjes max 2min duren en er min 2 sec tussen opnames zitten.
(niet aan te raden als je op batterij draait.)

[ Voor 10% gewijzigd door Thasaidon op 17-10-2021 18:18 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Thasaidon schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:08:

Daarbij kun je ook aangeven of hij enkel bij "detectie van persoon" moet opnemen, of gewoon bij alle bewegingen.

Als er bij ons niemand thuis is, of als wij naar bed gaan, dan staat hij dus op "opnemen bij alle beweging".
Zelfs de kat van de buren staat dan mooi op beeld als deze weer eens over onze auto heen loopt. ;)
Daarnaast kun je de opnames zo zetten dat filmpjes max 2min duren en er min 2 sec tussen opnames zitten.
Heb het inmiddels ook zo gedaan, die van mij heb ik bedraad aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:22

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Yup, ik heb hem ook bedraad aangesloten.
Had hierbij geen extra adapter nodig. Gewoon via de stroom draadjes die al uit de meterkast kwamen.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWnStaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 17:30
Ik ben op zoek naar een video deurbel en neig sterk naar Eufy. Wat ik zoek:
1. Bedraad (geen zin in batterijen vervangen)
2. Local storage
3. Goede opname van personen voor de deur (geen opnames die te laat gestart zijn)

Ik overweeg om de Eufy wired 2k deurbel aan te schaffen op basis van wat ik lees over de 3s pre-buffer (https://www.amazon.nl/dp/B07TM8Y291). Ik zie vervolgens deze versies voorbij komen:

1. Wireless versie met Chime met SD kaart (https://www.amazon.nl/dp/B09377VH3T/)
2. Wireless versie met HomeBase (https://www.amazon.nl/dp/B081VD7VVZ/)

Alle 3 opties kun je bedraad aansluiten, wat voor mij een must is. Ik heb echter wat vragen:
1. Wat is het voordeel van de HomeBase t.o.v. de Chime met SD kaart?
2. De 3s pre-buffer van de wired versie is niet beschikbaar voor de 2 Wireless versies, maar ik lees wel dat je kunt instellen dat er bij beweging al opgenomen kan worden. Dit betekent toch in de praktijk dat je hier een soort van buffer hebt (tijd tussen beweging en drukken bel)? Of begrijp ik het verkeerd? Kan iemand zijn ervaring delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-09 20:13
Thasaidon schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:08:

Bij mij doet tie het niet, dus als iemand langsloopt of een auto langsrijdt krijg ik geen melding. Heel irritant. alleen als je aanbelt terwijl ik in de app heb ingesteld om alles op te nemen. Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschwartnld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04 16:07

rschwartnld

pensioen bereikt

De 2K deurbel kan je instellen met detectie maar je moet heel goed instellen wat het moet opnemen
Ik heb gemerkt dat als je de detectie zone te wijd instelt letterlijk knettergek vaak meldingen krijgt van die detecties
Zet het niet op alles detecteren maar alleen op mensen anders word het nog erger
Ik heb deze ingesteld om tot 90 seconden op te nemen
Wat meestal voldoende is
Verder moet ik bekennen dat ik de resolutie eigenlijk veel te laag vind
Maar nadat ik bij andere allerlei zogenaamd betere modellen heb gezien blijkt dat ze allemaal vrijwel dezelfde beperkte capaciteiten hebben
Geen enkele video deurbel kan echt heldere en duidelijke beelden opnemen op een wat grotere afstand dan 4 meter.
Bij allemaal kan je al snel vaak niet meer goed zien wie er dichtbij je huis kwam
Alleen met een 8 MP camera kan je echt goed de gezichten zien
Mijn conclusie gebruik geen enkele deurbel als een verkapte bewakingscamera want daar zijn ze echt niet voor gemaakt.
Ik heb de oplaadbare accu gekoppeld aan de oude vertrouwde bel trafo en dat werkt perfect mist de trafo het benodigde voltage en vermogen levert
Mijn oude was dus niet sterk genoeg om de eufy continue te voeden, maar heel eerlijk koop gewoon voor dat kleine bedragje een nieuwe die wel de accu goed kan voeden.
Die sluit je op de accu aan op met de 2 draadjes en poef je hebt er geen omkijken meer naar
Heerlijk en geen enkele figuur die je nog mist welke voor de deur staat. althans als je dan ook echt weer naar die ellende telefoon kijkt waar je dat signaal krijgt ;)
Je kunt dit na lang zoeken ook uitzetten maar terugvinden om het weer aan te zetten ..... pfff :D
U snapt het misschien al ik ben geen fan van smartphones met die ellendige kleine schermpjes
Voor dat iemand zegt neem een bril..... NEE die weiger ik zolang als ik nog elk verkeersbord/richtingborden eerder kan lezen dan mijn vrienden of kennissen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynthe2
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16-11-2022
Beste
Ik heb een probleem. Ik weet niet hoe ik de opnametijd van veranderen via de app. Het neemt momenteel maar 30 seconden op en zou het graag iets langer hebben. Kan iemand mij helpen?
Met vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ynthe2 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:25:
Beste
Ik heb een probleem. Ik weet niet hoe ik de opnametijd van veranderen via de app. Het neemt momenteel maar 30 seconden op en zou het graag iets langer hebben. Kan iemand mij helpen?
Met vriendelijke groeten
Settings - > Power management - > Optimal surveillanced
Dan kan hij tot 60 sec opnemen.

Misschien dat dit nog wel verschilt tussen de types deurbellen. Je geeft niet aan welk model je precies hebt, Eufy heeft meerdere types deurbellen (10?), maar dit heb ik iig als mogelijkheid bij de modellen T8222 en T8210.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01 13:01
BMS080 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:13:
[...]

Bij mij doet tie het niet, dus als iemand langsloopt of een auto langsrijdt krijg ik geen melding. Heel irritant. alleen als je aanbelt terwijl ik in de app heb ingesteld om alles op te nemen. Heeft iemand tips?
Mijn eufy videodeurbel 2k geeft ook geen melding als er een auto mijn oprit oprijd,
Ik heb de voordeur met camerabel aan de oprit, zone afgezet zodat hij geen melding geeft op de oprit van de buren oprit buren grens aan mijn oprit.
melding van personen gaat prima maar voortuigen geven geen melding,
in de instellingen van de bewegingsdetectie ingesteld ALLE MOTIES gevoeligheid hoog.
Alle instellingen doorlopen maar vindt niets.
wie weet waar kan ik dat ergens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjozzie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-02 18:31
De dual 2K PRO registreert veel minder goed dan de E340. Bij de 2kPro kreeg ik helemaal geen melding als er iemand langs liep voor het huis. Als er iemand naar de voordeur liep registreerde pas op moment dat de bel bijna werd ingedrukt. Heb m teruggestuurd.

Heb de E340 gehouden. Deze is veel sneller en accurater met het registreren van meldingen.

Tevens een extra accu erbij. Op moment dat hij leeg is heb ik in nog geen 10 seconden er weer een volle batterij vervangen.
Pagina: 1